    From: Grzegorz Maj <g...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Zapytanie Nikon / PEN słabe oświetlenie
    Date: Sun, 16 Jan 2011 11:00:41 -0800 (PST)

    On 16 Sty, 17:13, "Marek" <m...@i...pl> wrote:

    > http://www.imaging-resource.com/PRODS/EP1/EP1A.HTMje
    st tu por wnanie ISO,
> [...]
    > to 40-50%) a o 3-5% :-)
    >
    > Ta szym rozwi zaniem by aby tu lampa b yskowa lepsza ni FL-14 kt r
    > posiadam. Problem z tym i aparat ma powa ne problemy z apaniem ostro ci
    > przy b. s abym o wietleniu. FL-14 nie ma wspomagania AF. Czy ma mo e kto
    > do wiadczenie z podpinaniem PEN do lampy z wspomaganiem AF?
    >
    > Patrzy em za lampami Olympusa np. FL-36R lub Fl-50 bo podobno wsp pracuj z
    > PEN ale ceny s koszmarne.
    > Czy mo ecie poleci jak lamp ze wspomaganiem AF w rozs dnych pieni dzach
    > (do 500) ale eby pracowa a dobrze z PENem.

    Dynamiczne sceny można różnie rozumieć. O ile do sportu faktycznie D90
    jest lepszy, przede wszystkim ze względu na AF tracking, to do
    zwykłych dynamicznych scen Pen wystarczy. Stabilizacja w takich
    wypadkach nie pomaga. jedynym wyjściem jest podbicie ISO, jasny
    obiektyw (panasonic 20/1.7 ale ten znowu wolno ostrzy, można poczekać
    na panasonica 25/1.4), albo lampa. Plusem lampy jest to, że mrozi
    ruch, więc nawet z relatywnie długimi czasami 1/30 można mieć
    nieporuszonych ludzi. Palnikiem wali się w sufit, lub ścianę obok -
    postacie nie mają wtedy cieni, całe pomieszczenie jest oświetlone, a
    jeśli ściany są białe, to mamy załatwioną sprawę balansu bieli. Lampy
    nie są takie drogie: http://allegro.pl/listing.php/search?category=8856&o
    rder=pd&string=olympus&change_view=1