  • Data: 2011-01-17 15:39:24
    Temat: Re: Zapytanie Nikon / PEN słabe oświetlenie
    Od: Anonymouse <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 16 Sty, 10:25, "Marek" <e...@i...pl> wrote:
    > Witam
    > Wczoraj byłem na imprezie "masowej". Oświetlenie było na tyle słabe, że na
    > moim PENie obiektyw 17mm/1.4 czy też 14-42/3.5-5,6 bez lampy nie dało się
    > zrobić ostrego zdjęcia gdyż czas ustawiał się za duży przy priorytecie
    > przesłony na auto to samo. Natomiast byli tam również wynajęci fotografowie
    > latali po sali i spokojnie robili zdjęcia osobą tańczącym bez lampy (z tego
    > co zauważyłem nic nie przestawiali w ustawieniach aparatów). Czy może mi
    > ktoś wyjaśnić na czym polega różnica. Nadmienię że na prawdopodobnie mieli
> [...]

    Ja też wczoraj byłem na imprezie i wystarczył mi Panasonic LX5 i jego
    wbudowana lampa (taka popierdułka dużo słabsza niż w PEN E-PL1)
    maksymalne ISO jakie używałem to 400. Potem w postprocesie RAWy
    ciągnełem czasami o 2eV (aby wyciągnąć cienie w drugim planie - bo
    pierwszy był naświetlony lampą). Acha czasy były rzędu 1/60. Jakość
    całkiem przyzwoita na odbitki 13x18cm lub na HDTV.
    LX na obiektyw ze światłem f=2 czyli o 1EV lepiej niż 17mm/2.8 i ma
    też wyższe ISO gorsze co najmniej o 2eV niż w PEN, czyli PEN z 17mm
    jest minimum o 1eV lepszy. Natomiast PEN z kitem (około 2 eV starty do
    szkła LX) wyjdzie nieco lepiej od LX5 (0,5 - 1EV). Czyli PENem kit też
    powinno się udać, a z 17mm powinno być jeszcze lepiej.

    Co możesz zrobić z PEN
    - jeśli twój PEN to nie E-PL1 - kupić lampę - polecam FL-36 (najlepiej
    R - zawsze się przyda w przyszłości)
    - kupić 12-50mm2.5-3.3 (panasonica jak się pojawi) - zyskujesz prawie
    2ev na szkle ( pewnie około 3000zł)
    - kupić 20mm/1.7 - zyskujesz ponad 2eV (1000zł)
    - kupić Sigmę 30mm/1.4 (z przelotką) zyskujesz ponad 3 eV i "wygodny"
    manual (2000zł z przelotką)
    - sprzedać PEN i kupić D700 (7500zł) i 24-70mm2.8 (7000zł)