    From: marek augustynski <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Zapraszam do swojego portfolio :)
    Date: Wed, 8 Feb 2012 02:52:25 -0800 (PST)

    > Dlaczego niby jestem partaczem? Bo osoba na pierwszym planie jest
    > poprawnie naświetlona, poza jest dobra, klient kupuje to zdjęcia na
    > okładkę lub do środka gazety bo mu się podoba. Czy to znaczy, że jestem
    > partaczem, bo morze w tle jest delikatnie na lewo lub na prawo?
    > Bez przesady. Jak już pisałem wcześniej klienci, gazety, osoby prywatne
    > są zadowolone z moich zdjęć. A chyba najlepszy dowód na to, ze są
    > zadowoleni to to, że: a) przychodzą z kolejnymi zleceniami b) dostaje za
    > to pieniądze (jeszcze całkiem niezłe) c) nie muszę się targować przez
> [...]

    Nie jesteś partaczem. Wykonujesz swoją robotę.
    Nieporozumienie bierze się z dwóch stron. Pokazałeś pracę zawodową na
    grupie pełnej "konkurencji". "Konkurencją" są wszyscy ludzie robiący
    zdjęcia trochę bardziej niż od tak. I druga rzecz, dla mnie osobiście
    ważniejsza. Gdyby oceniać te fotki pod względem estetycznym,
    artystycznym (nie bój się tego słowa) lub merytorycznym, trzeba by
    pójść dalej i rozpocząć jako taką dyskusję na te właśnie tematy. To
    byłaby rozmowa o fotografii.
    Ale tak. Tobie na tym nie zależy, nie taka jest twoja intencja
    (wnioskuję po całości dyskusji), więc należy ci przyklasnąć. Robisz
    przysłowiowy kawał dobrej roboty. O czym tu gadać. Tego oczekiwałeś?

    Marek

    Ps. To ja wprowadziłem błąd z "klientem w dupie".