  • Data: 2012-02-08 09:53:59
    Temat: Re: Zapraszam do swojego portfolio :)
    Od: Piotr Wygoda <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-02-08 06:32, T...@s...in.the.world pisze:

    > Jakiej znowu kasy?

    Na tzw. "studium"

    > Ale ty nie jestes rzemieslnikem, tylko partaczem.
    > To jakie miec trzeba kwalifikacje, zeby zostac profesjonalnym fotografem
    > pracujacym dla wielkiej agencji fotograficznej?
    > I czy w ogole jakies?

    Dlaczego niby jestem partaczem? Bo osoba na pierwszym planie jest
    poprawnie naświetlona, poza jest dobra, klient kupuje to zdjęcia na
    okładkę lub do środka gazety bo mu się podoba. Czy to znaczy, że jestem
    partaczem, bo morze w tle jest delikatnie na lewo lub na prawo?
    Bez przesady. Jak już pisałem wcześniej klienci, gazety, osoby prywatne
    są zadowolone z moich zdjęć. A chyba najlepszy dowód na to, ze są
    zadowoleni to to, że: a) przychodzą z kolejnymi zleceniami b) dostaje za
    to pieniądze (jeszcze całkiem niezłe) c) nie muszę się targować przez
    telefon, że opuszczę cenę, bo morze z tyłu jest krzywe.
    Moi klienci wiedzą czego chcą i wiedzą jakie zdjęcia są im potrzebne.
    Jeśli chcą mieć sfotografowaną imprezę tak, aby puścić materiał prasowy
    do mediów to wezmą mnie niż chłopczyka co foci krajobrazy lub roślinki i
    kwiatki, bo wiedzą, że ja im poprawnię (według wymogów gazet)
    sfotografuję gwiazdy, sukienki, buty, fryzury, ludzi, event, bar, itp.
    Jeżeli zadzwoni do mnie para młoda i spyta się czy zrobię im ślub to
    powiem, że nie bo się tym nie zajmuję. Ale polecę im swojego dobrego
    kolegę, który jest w tym świetny. Proste.

    > A ta D700 to jakas podstawa jest?
    > Jak se kupie D700 to tez bede mogl zostac zawodowcem??

    Nie ukrywajmy D700/D3, MarkIV/MarkIII to sprzęt reporterski (pracuje na
    nim większość fotoreporterów w Polsce).