  • Data: 2011-04-24 15:24:15
    Temat: Re: Zapraszam do galerii
    Od: marek augustynski <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Jak rozumiec te slowa. Co to znaczy "zbedna" estetyka?
    > Gdyby nie estetyka nie rozroznialbys np. samochodow. Wszystkie (w
    > danym przedziale cenowym) sa z grubsza tak samo bezpieczne i
    > ekonomiczne.
    >
    > Mnie to smieszy. Ja chce prawdziwej roznorodnosci, czytam etykiety.

    A ja szukam istoty.

    > Zgadza sie.
    > A teraz pomysl, ze u innych jest odwrotnie :)

    Ile razy by nie powtórzyli, że rzeczywistość jest dla nich mniej ważna
    niż fotografia tyle razy ich zdjęcia mówią mi co innego.
    :D

    > Wiedziales ze Avedon tak samo. Ale mial mierne efekty i zajal sie tym
    > w czym jest dobry czyli kreowaniem rzeczywistosci.
    > W sumie Gursky tez czasem kreuje, np. tor wyscigowy -
    wycinanka.http://tnij.com/tor_f1_gursky

    To jest pytanie o rzeczywistość i zamiast go wykorzystać usiadłeś przy
    Avedonie. Avedon to tylko "photoshop bez tajemnic".

    > Patrze przez pryzmat? Patrze na rozne sposoby, rozne pryzmaty. Mam
    > zrezygnowac z pewnego sposobu patrzenia, zeby dopasowac sie do idei?

    Masz stać przy pewnym sposobie patrzenia, żeby trzymać się idei?

    > Tak byl reklamowany wspomiany film.
    > "Koyaanisqatsi" - Ziemia oczami kosmity.

    Herzog "Fata Morgana" 1971.

    > Dokladnie.
    > Tylko "mnogosc w opcji" to dla mnie artystyczna poza. Nie chce byc
    > pozerem.

    I dlatego czytasz etykiety;)

    > Czyli rejestracja dla samej rejestracji? Wracamy do kota Coopera.

    U Coopera czuję szalejącą kamerę. Jest bezmyślna.

    Można "uczynić myślenie" kierując obiektyw w myśl, istotę poruszanego
    problemu. Nie trzeba od razu "sprawiać", aby ludzie myśleli.
    "O kompozycji". Marek Augustyński 2011
    :)

    Zgoda:)

    marek