  • Data: 2011-04-25 18:36:24
    Temat: Re: Zapraszam do galerii
    Od: mg <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Woody Allen skwitowal roznice slowami Amerykanina.

    W tym przypadku to nie wazne. Wazne ze jego skwitowanie trafia w samo
    sedno.

    > On jest Amerykanski na wskros.
    > Nawet humor postrzega jako "know how".
    > Where is that zen honey?:)

    Zen u Woodiego? Wszedzie... Mam wymieniac...
    http://www.youtube.com/watch?v=p0W3HZYrNak

    > Bo "Koyaniskqatsi" jest w "Facie Morganie" jako epizod.

    Mozna to twierdzenie odwrocic :)

    > Ale zeby obejrzec "Dersu Uzalę" musisz miec cos w glowie...

    Tak samo jak w przypadku filmu wyrezyserowanego przez newidomego :)

    > Wiedza jako taka jest bezbronna.

    Wiedza jako taka nabiera sensu dopiero w praktyce.
    Oczywiscie mozna sie z tym nie zgodzic i mozna PODAC sensowne
    kontrprzyklady :)

    > Widzisz ten usmieszek na koncu zdania. To tez jest Ameryka. Jakbysmy
    > nie mogli sie bez niego obejsc.

    Bo Ameryka jest praktyczna. Zostala zbudowana przez ludzi, ktorzy
    przezyli dzieki praktycznemu podejsciu do zycia. Europa zapomniala o
    praktyce i utknela w teoretycznych dywagacjach, ktore nijak
    przekladaja sie na rzeczywistosc.
    Co do usmieszku to tez praktyczna sprawa, bez tego trudniej sie
    dyskutuje, dyskusja jest bardziej spieta.

    Herzog nakrecil "Aguire". Dick Proenneke tez zrobil dokument o
    "wyprawie" ale on sfilmowal wlasne zycie. W przypadku "Aguire", na co
    komu wymyslona historia, ktora konczy sie niepowodzeniem ;););) Jest
    jeszcze jedna taka znana historia powrotu do natury jakiegos artysty
    (nie pamietam nazwiska) ale niestety facet nie dal rady z szukaniem
    pozywienia...

    Trudno porownywac europejskie podejscie do sztuki z amerykanskim. To
    raczej dwa rozne swiaty o wspolnych korzeniach. Nie sa lepsze czy
    gorsze, sa inne.

    Idac tym tropem, co jest "lepsze":

    "Moonlight Of Spring River"
    http://www.youtube.com/watch?v=L6YcEAxJnbc

    czy

    "Moonlight sonata"
    http://www.youtube.com/watch?v=vQVeaIHWWck

    Jedno i drugie jest o tym samym, ale wzielo sie z roznego podjescia do
    zycia.