-
Data: 2018-02-16 12:55:44
Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciążą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani)
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Liwiusz" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:p66fds$fbi$...@n...news.atman.pl...
W dniu 2018-02-16 o 12:16, J.F. pisze:
>> https://krakow.onet.pl/krakow-wyrok-w-procesie-kiero
wcy-ktory-potracil-prof-vetulaniego/hnplxmm
>>> "Biegły z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych w opinii
>>> ocenił, że zarówno kierowca samochodu, jak i pieszy przyczynili
>>> się do zaistnienia wypadku. Kierowca poruszał się z prędkością ok.
>>> 65 km na godzinę i tym samym ograniczył sobie możliwość uniknięcia
>>> wypadku. Mógł uniknąć potrącenia pieszego, gdyby jechał z
>>> dopuszczalną prędkością 50 km na godzinę i zastosował ekstremalny
>>> manewr hamowania.
>
>>> *Z kolei pieszy przyczynił się w sposób bezpośredni do zdarzenia w
>>> ten sposób, że wszedł na pasy bez uwzględnienia rzeczywistej
>>> prędkości zbliżającego się i oświetlonego auta."*
>
>> Ale o co chodzi - ze sad uznal, iz pieszy przed wejsciem na pasy
>> powinien sie rozejrzec,
>> czy ze mozna dostac wyrok za tak drobne przekroczenie predkosci ?
>Wyroku nie dostał za przekroczenie prędkości, tylko za spowodowanie
>wypadku.
Poniekad dostal. Nie ma u nas "za spowodowanie wypadku", tylko
"Kto, naruszając, chociażby nieumyślnie, zasady bezpieczeństwa w ruchu
lądowym, wodnym lub powietrznym, powoduje nieumyślnie wypadek ..."
Ale ja nie o tym.
> Ma jechać tak, aby móc zatrzymać się przed 81-latkiem chcącym
> przejść przez jezdnię na przejściu dla pieszych (to tak jakby ktoś
> chciał używać argumentu, że nagle ktoś się pojawił).
Ciagle jeszcze u nas zabrania sie pieszemu wchodzenia na jezdnie
bezposrednio przed jadacy pojazd.
Stwierdzenie "Mógł uniknąć potrącenia pieszego, gdyby jechał z
dopuszczalną prędkością 50 km na godzinę i zastosował ekstremalny
manewr hamowania" IMHO swiadczy o tym, ze pieszy jednak nie zachowal
wymaganej ostroznosci i "sam sie prosil" ... bo co by bylo, gdyby
kierowca zareagowal ulamek sekundy pozniej, albo mial gorsze opony
itp.
No chyba ze pan profesor pokonal juz jeden pas ruchu i byl
pelnoprawnie na przejsciu - szerokosci pasow u nas takie, ze zazwyczaj
daje to kierowcy jadacemu 50 czas na zahamowanie, a z kolei 81-letni
staruszek raczej nie przebiega przez jezdnie ...
A tak swoja droga to ciekaw jestem rzeczywistej predkosci - swietnie
widac zdarzenie na filmie, bylo z 80, ale zdazyl wyhamowac do 65,
czy bieglemu wyszlo 65, a z uczciwym rachunkiem bledow to byloby
jeszcze +20/-30 ...
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 16.02.18 13:05 Marek
- 16.02.18 13:19 Liwiusz
- 16.02.18 13:52 WS
- 16.02.18 14:40 J.F.
- 16.02.18 14:45 J.F.
- 16.02.18 15:11 Marek
- 16.02.18 15:49 Shrek
- 16.02.18 16:39 Liwiusz
- 16.02.18 16:40 Liwiusz
- 16.02.18 17:30 Zenek Kapelinder
- 16.02.18 17:41 J.F.
- 16.02.18 17:44 J.F.
- 16.02.18 18:35 Zenek Kapelinder
- 16.02.18 18:42 J.F.
- 16.02.18 18:45 Jacek Maciejewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=