  • Data: 2014-02-28 10:05:56
    Temat: Re: Zanieść prąd do samochodu
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Artur Miller" <n...@m...com> napisał w wiadomości
    news:1393523475.5688.11.camel@misiak...

    > nie łatwiej wymienić aku na sprawny? chyba, ze zostawiasz auto w dżungli
    > na 3 miesiące bez odpalania.

    Gdyby był niesprawny faktycznie byłoby łatwiej.

    Nie chciałem się rozpisywać (już tu kiedyś pisałem w czym problem). Przy
    pierwszym problemie (jakiś 5 lat temu) okazało się, że należy nam się (dwa z
    3 samochodów) wymiana wiązek kablowych bo w tej serii numerów fabrycznych
    robią się jakieś zwarcia.
    To nic nie pomogło i problem występuje losowo z 5..6 razy do roku w każdym z
    tych samochodów. Lato/zima nie ma wpływu, Nie jest to ujemny bilans (200km w
    lipcu a na drugi dzień rano pusty akumulator) ani zostawienie nie
    wyłączonego czegoś (moim zdaniem komputer bzikuje i coś sam z siebie
    włącza - podejrzewam, że świece żarowe, a pojęcie upgrade oprogramowania
    jest w serwisie Forda nie znane).
    Przy każdej wizycie w serwisie wspominałem o tym to mi mówili, że akumulator
    mam słaby i tyle. Odbierając po przeglądzie słyszałem, że sprawdzili i jest
    sprawny. Dwa lata temu kazałem bez względu na stan zmienić na nowy
    (myślałem, że akumulator to rząd 200zł a skasowali coś koło 700). W
    pierwszym roku po wymianie 6 razy się rozładował.
    P.G.