  • Data: 2011-07-28 00:33:28
    Temat: Re: Zaniedbania ASO podczas trwania umowy serwisowej
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 27 Jul 2011 23:41:49 +0200, Yogi\(n\) wrote:

    > Masz dwie opcje - płacisz rzeczoznawcy za ekspertyzę i jeżeli znajdzie
    > coś, co pozwoli udowodnić, że przeglądy były wyłącznie na papierze,
    > możesz namówić leasingodawcę na ściganie ich w sądzie. Moim zdanim marne
    > szanse.

    Pytanie czy mogę ścignąć leasingodawcę o to, że sprzedał mi auto
    serwisowane w nieodpowiedni sposób?

    > To, że filtry mają daty produkcji sprzed paru lat o niczym
    > jeszcze nie świadczy, ja w nowym aucie z 2008 miałem filtr powietrza
    > wyprodukowany w 2006.

    Tu w sumie nie chodzi o ich datę produkcji, ale stan po wymontowaniu.
    Były kompletnie zapchane. Tak, że nie mogło się to stać przez miesiąc.
    Data produkcji to tylko poszlaka.

    > Olej - czy auto wymaga jego dolewek pomiędzy
    > wymianami? Jeżeli tak, to być może rzeczywiścei nie był wymieniany, ale
    > niektóre typy tak mają po prostu,

    Norma dla tego silnika mówi, że może zużywać do 0,6l/1000km tak, to nie
    pomyłka. 6l na 10k km. Jakieś dolewki były, ale nie wiem w jakich
    ilościach.

    > Druga opcja to wyegzekwować wpisy w książce, choć
    > będzie to miało znaczenie praktyczne tylko przy odsprzedaży i wymienić
    > rozrząd, wszystkie płyny, filtry, świece i inne materiały eksploatacyjne
    > - jeżeli nic sie nie dzieje złego, to ciesz się autem i zapomnij o
    > sprawie.

    W tej chwili nic się nie dzieje. Boje się tego, co może się zdarzyć w
    konsekwencji opisanej sprawy. Wszystko co należało wymienić, teraz będzie
    wymienione. Niestety już z mojej kieszeni.

    Tomek