eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaZamykanie obwodu masą › Re: Zamykanie obwodu masą
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer02.ams1!
    peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer02.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!new
    s.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-sp
    o-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Zamykanie obwodu masą
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <sbfr0e$d5o$1@dont-email.me>
    From: KrzysiekSX <k...@u...gdzies>
    Date: Tue, 6 Jul 2021 12:32:25 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:68.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/68.12.1
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <sbfr0e$d5o$1@dont-email.me>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Antivirus: Avast (VPS 210705-6, 2021-07-05), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 23
    Message-ID: <60e43139$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 94.124.6.200
    X-Trace: 1625567545 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 507 94.124.6.200:57943
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2606
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:766001
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2021.06.29 o 21:06, Mateusz Bogusz pisze:
    > Pierwszy raz spotkałem się z czymś takim w samochodzie, gdzie światła stopy
    > miały cały czas podane 12V, a pedał zamykał obwód załączając masę. Ale to nie
    > każdy samochód, jedne miały tak inne na odwrót.
    >
    > I zastanawiam się czy tam był jakiś głębszy zamysł z tym związany czy szukam
    > czegoś w zupełnym przypadku - bo tak wyszło po prostu?
    >
    Część urządzeń jest wyłączana z dwóch stron i zadziała np. tylko w określonym
    położeniu stacyjki lub innego przekaźnika, który podaje +, przez co potencjalnie
    coś tam może zadziałać jak dostanie - z drugiej strony. A jak dostanie tylko -
    to nie zadziała, i w ten sposób np. zapalniczką nie wyczerpiesz sobie akumulatora.
    Dodatkowo można zapewne oszczędzić i na + dać bezpiecznik jeden dla wielu
    urządzeń bez ciągnięcia kabli ze skrzynki z bezpiecznikami do włączników i
    zpowrotem (czyli w sumie było by podwójnie, we wątku był przykład z oświetleniem
    kabiny).
    Trochę poza tematem, bo to już nie wiem czy jest często spotykane, to w nissanie
    miałem kontrolki podpięte przez diody, co pozwalało w prosty sposób zrobić
    logicznego or-a/and-a i kontrolka hamulców miała 4 źródła zapalenia (klocki,
    ręczny, niski poziom płynu, test kontrolki), a z drugiej strony były 2 (coś z
    komputera i nie wiem co drugie, bo nie miałem całego schematu), więc - mógł
    pochodzić z 3 czujników 1 drutem, a + z dwóch źródeł.
    pozdrawiam Krzysiek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: