-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer02.ams1!
peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer02.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!new
s.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-sp
o-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Zamykanie obwodu masą
Newsgroups: pl.misc.elektronika
References: <sbfr0e$d5o$1@dont-email.me>
From: KrzysiekSX <k...@u...gdzies>
Date: Tue, 6 Jul 2021 12:32:25 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:68.0) Gecko/20100101
Thunderbird/68.12.1
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <sbfr0e$d5o$1@dont-email.me>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Antivirus: Avast (VPS 210705-6, 2021-07-05), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 23
Message-ID: <60e43139$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 94.124.6.200
X-Trace: 1625567545 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 507 94.124.6.200:57943
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 2606
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:766001
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2021.06.29 o 21:06, Mateusz Bogusz pisze:
> Pierwszy raz spotkałem się z czymś takim w samochodzie, gdzie światła stopy
> miały cały czas podane 12V, a pedał zamykał obwód załączając masę. Ale to nie
> każdy samochód, jedne miały tak inne na odwrót.
>
> I zastanawiam się czy tam był jakiś głębszy zamysł z tym związany czy szukam
> czegoś w zupełnym przypadku - bo tak wyszło po prostu?
>
Część urządzeń jest wyłączana z dwóch stron i zadziała np. tylko w określonym
położeniu stacyjki lub innego przekaźnika, który podaje +, przez co potencjalnie
coś tam może zadziałać jak dostanie - z drugiej strony. A jak dostanie tylko -
to nie zadziała, i w ten sposób np. zapalniczką nie wyczerpiesz sobie akumulatora.
Dodatkowo można zapewne oszczędzić i na + dać bezpiecznik jeden dla wielu
urządzeń bez ciągnięcia kabli ze skrzynki z bezpiecznikami do włączników i
zpowrotem (czyli w sumie było by podwójnie, we wątku był przykład z oświetleniem
kabiny).
Trochę poza tematem, bo to już nie wiem czy jest często spotykane, to w nissanie
miałem kontrolki podpięte przez diody, co pozwalało w prosty sposób zrobić
logicznego or-a/and-a i kontrolka hamulców miała 4 źródła zapalenia (klocki,
ręczny, niski poziom płynu, test kontrolki), a z drugiej strony były 2 (coś z
komputera i nie wiem co drugie, bo nie miałem całego schematu), więc - mógł
pochodzić z 3 czujników 1 drutem, a + z dwóch źródeł.
pozdrawiam Krzysiek
Następne wpisy z tego wątku
- 08.07.21 17:55 Irokez
Najnowsze wątki z tej grupy
- pradnica krokowa
- Nieustający podziw...
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-01-17 Natalia z Andrychowa
- 2025-01-17 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-17 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-17 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-17 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-17 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-17 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-17 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-17 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-17 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-17 pradnica krokowa
- 2025-01-17 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-17 Warszawa => Helpdesk Specialist <=