  • Data: 2021-06-29 21:30:10
    Temat: Re: Zamykanie obwodu masą
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Pierwszy raz spotkałem się z czymś takim w samochodzie, gdzie światła
    > stopy miały cały czas podane 12V, a pedał zamykał obwód załączając masę.
    > Ale to nie każdy samochód, jedne miały tak inne na odwrót.
    >
    > I zastanawiam się czy tam był jakiś głębszy zamysł z tym związany czy
    > szukam czegoś w zupełnym przypadku - bo tak wyszło po prostu?

    Podobno odwrotna polaryzacja miała mieć wpływ na oksydowanie (jakiś
    urban legend) Generalnie to częste rozwiązanie. Jak dla mnie, to dobre
    bo podanie masy zaświeca żarówkę, lub świeci się ona kiedy nastąpi
    przetarcie przewodów i zwarcie do masy. Odwrotnie, to możesz mieć
    podczas jazdy jakąś niekotrolowaną awarię bezpieczników czy nawet zapłon
    instalacji, po podaniu plusa, kiedy kabel/cokolwiek ma zwarcie do masy.
    Obecnie ma to chyba związek z kontrolą can-bus, czasem :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>