  • Data: 2015-08-18 21:38:40
    Temat: Re: Zakup używantego auta elektrycznego
    Od: AlexY <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    J.F. pisze:

    > A czy to nie jest zludne ?
    > W sensie, ze lepsze 5000 wyladowan do 80%, niz 500 glebokich, do 20%.

    Chyba wszystkie laptopy robią obecnie samoczynne doładowanie jeśli
    sprzęt jest podpięty do sieci na stałe (czyli z baterii nie pracuje) i
    poziom spadnie do ~90%, zwykle w takiej sytuacji bateria zdycha w ciągu
    3-ch lat gdy de facto w ogóle nie jest używana, lepiej ją odłączyć i
    położyć na półkę.

    > Ostatnio coraz czesciej producenci pisza "ladowat tak czesto, jak to
    > tylko mozliwe".

    Mam wrażenie że ładowanie baterii do 80-90% jest dla litówek zdrowsze,
    niklówki w Priusach są utrzymywane między 40 a 80% i wytrzymują
    kilkanaście lat pracy z dużymi prądami.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html