eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZakup używantego auta elektrycznegoRe: Zakup używantego auta elektrycznego
  • Data: 2015-08-15 22:50:54
    Temat: Re: Zakup używantego auta elektrycznego
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2015-08-15 o 22:36, AlexY pisze:
    > Pszemol pisze:
    >> Zastanawialiście się jak ocenić żywotność baterii akumulatorów
    >> przy zakupie używanego auta elektrycznego? Np. takiej Tesli:
    >> http://www.teslamotors.com/models/preowned/080117
    >
    > 1. Pytasz sprzedawcę o uzyskane zasięgi i porównujesz z danymi
    > producenta oraz innych użytkowników na forach tematycznych.
    > 2. Robisz jazdę próbną która wydoi baterię do zera - sprawdzasz ile
    > przejechałeś.
    >

    Ale pytanie jest o Teslę - nie jest to hybryda. Więc Przemol musiałby
    jeździć "dookoła podwórka", albo mieć drugie auto jako holownik.

    >> Oferta brzmi:
    >>
    >> 60 kWh Battery
    >> 208 miles range (EPA)
    >> 362 hp
    >> 5.9 seconds 0-60 mph
    >>
    >> Every Model S receives a full inspection,
    >> remaining battery and drive warranty
    >> and a four year, 50,000 miles new vehicle
    >> limited warranty with 24 hour roadside assistance.
    >>
    >> Jak oni sprawdzają "pozostałe życie baterii"?
    >> (remaining battery)
    >
    > Dane szacunkowe, jeśli nie ma jakiejś ukrytej usterki tylko zwykłe
    > zużycie, to na podstawie samego przebiegu można określić obecną
    > pojemność. Do tego pomiar rezystancji wewnętrznej, szybkie testery
    > potrafiące wyliczyć pojemność na podstawie krótkiego testu.
    >

    A czy w Tesli jest dostęp do poszczególnych ogniw?
    Parę lat temu widziałem jakieś materiały, że akumulatory tam są schowane
    bardziej, niż sztabki w Fort Knox ;)
    Ale może to było jeszcze do prototypów.

    Ładowarki z balanserem, lub jakieś bardziej inteligentne (typu np.
    BC800) szacują rzeczywistą żywotność akumulatora (czy też baterii) wg
    parametrów ładowania (m.in. czas i prąd). Przypuszczam, że można to
    odnieść do automatyki w Tesli.
    Na podstawie krótkiego testu nie da się obliczyć pojemności dla LiJon.
    Potrzebny jest pełen test rozładowanie-ładowanie.
    Bardzo dobrze to widać w niektórych laptopach: pokazują przykładowo 80%,
    później 70%, poźniej 60% a za chwilę 15% i padają na pysk.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: