-
Data: 2015-08-15 22:50:54
Temat: Re: Zakup używantego auta elektrycznego
Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2015-08-15 o 22:36, AlexY pisze:
> Pszemol pisze:
>> Zastanawialiście się jak ocenić żywotność baterii akumulatorów
>> przy zakupie używanego auta elektrycznego? Np. takiej Tesli:
>> http://www.teslamotors.com/models/preowned/080117
>
> 1. Pytasz sprzedawcę o uzyskane zasięgi i porównujesz z danymi
> producenta oraz innych użytkowników na forach tematycznych.
> 2. Robisz jazdę próbną która wydoi baterię do zera - sprawdzasz ile
> przejechałeś.
>
Ale pytanie jest o Teslę - nie jest to hybryda. Więc Przemol musiałby
jeździć "dookoła podwórka", albo mieć drugie auto jako holownik.
>> Oferta brzmi:
>>
>> 60 kWh Battery
>> 208 miles range (EPA)
>> 362 hp
>> 5.9 seconds 0-60 mph
>>
>> Every Model S receives a full inspection,
>> remaining battery and drive warranty
>> and a four year, 50,000 miles new vehicle
>> limited warranty with 24 hour roadside assistance.
>>
>> Jak oni sprawdzają "pozostałe życie baterii"?
>> (remaining battery)
>
> Dane szacunkowe, jeśli nie ma jakiejś ukrytej usterki tylko zwykłe
> zużycie, to na podstawie samego przebiegu można określić obecną
> pojemność. Do tego pomiar rezystancji wewnętrznej, szybkie testery
> potrafiące wyliczyć pojemność na podstawie krótkiego testu.
>
A czy w Tesli jest dostęp do poszczególnych ogniw?
Parę lat temu widziałem jakieś materiały, że akumulatory tam są schowane
bardziej, niż sztabki w Fort Knox ;)
Ale może to było jeszcze do prototypów.
Ładowarki z balanserem, lub jakieś bardziej inteligentne (typu np.
BC800) szacują rzeczywistą żywotność akumulatora (czy też baterii) wg
parametrów ładowania (m.in. czas i prąd). Przypuszczam, że można to
odnieść do automatyki w Tesli.
Na podstawie krótkiego testu nie da się obliczyć pojemności dla LiJon.
Potrzebny jest pełen test rozładowanie-ładowanie.
Bardzo dobrze to widać w niektórych laptopach: pokazują przykładowo 80%,
później 70%, poźniej 60% a za chwilę 15% i padają na pysk.
--
Pozdrawiam.
Adam
Następne wpisy z tego wątku
- 15.08.15 22:51 Tomasz Pyra
- 16.08.15 00:53 AlexY
- 16.08.15 01:03 Pszemol
- 16.08.15 01:57 Magnus Elephantus
- 16.08.15 15:10 Adam
- 17.08.15 14:15 Tadeusz
- 17.08.15 20:09 J.F.
- 18.08.15 17:54 ToM
- 18.08.15 19:07 Pszemol
- 18.08.15 19:09 Pszemol
- 18.08.15 21:29 AlexY
- 18.08.15 21:32 AlexY
- 18.08.15 21:38 AlexY
- 18.08.15 21:49 Ghost
- 18.08.15 22:02 P.B.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-10-03 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2024-10-03 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-10-03 Leszczyna nie zna prawa?
- 2024-10-03 Warszawa => OpenText ECM Specialist <=
- 2024-10-03 Blokowanie informacji - test
- 2024-10-02 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-10-02 Katowice => QA Engineer <=
- 2024-10-02 Gdynia => Data Scientist <=
- 2024-10-02 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP HANA Developer (Middle) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP S/4HANA FI/CO Senior Consultant <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior SAP HANA Developers <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior PHP Laravel Developer (e-commerce) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Software .Net Developer <=