-
Data: 2015-08-16 00:53:41
Temat: Re: Zakup używantego auta elektrycznego
Od: AlexY <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Adam pisze:
> W dniu 2015-08-15 o 22:36, AlexY pisze:
>> Pszemol pisze:
>>> Zastanawialiście się jak ocenić żywotność baterii akumulatorów
>>> przy zakupie używanego auta elektrycznego? Np. takiej Tesli:
>>> http://www.teslamotors.com/models/preowned/080117
>>
>> 1. Pytasz sprzedawcę o uzyskane zasięgi i porównujesz z danymi
>> producenta oraz innych użytkowników na forach tematycznych.
>> 2. Robisz jazdę próbną która wydoi baterię do zera - sprawdzasz ile
>> przejechałeś.
>>
>
> Ale pytanie jest o Teslę - nie jest to hybryda. Więc Przemol musiałby
> jeździć "dookoła podwórka", albo mieć drugie auto jako holownik.
Wiem co to tesla, mam elektryka i hybrydę. Nie musi jeździć po podwórku,
elektryki też mają "wskaźnik paliwa", mój na porcie rs232 nawet wypluwa
ile % zostało z dokładnością do drugiego miejsca po przecinku, podpinam
laptopa i jeżdżę po okolicy aż pokaże 50%, spisuję przejechany dystans i
wracam do domu. Tylko że żaden sprzedawca nie da swojego pojazdu coby
kupiec mógł sobie pojeździć. Można za to poprosić o przejażdżkę i
sprawdzić ile % ubyło na danym odcinku.
[..]
>> Dane szacunkowe, jeśli nie ma jakiejś ukrytej usterki tylko zwykłe
>> zużycie, to na podstawie samego przebiegu można określić obecną
>> pojemność. Do tego pomiar rezystancji wewnętrznej, szybkie testery
>> potrafiące wyliczyć pojemność na podstawie krótkiego testu.
>>
>
> A czy w Tesli jest dostęp do poszczególnych ogniw?
Dla kogo? Na pewno nie dla użytkownika, ale BMS musi mieć oko na każde
ogniwo bo paliłyby się jak świeczki na cmentarzu w święto zmarłych.
> Parę lat temu widziałem jakieś materiały, że akumulatory tam są schowane
> bardziej, niż sztabki w Fort Knox ;)
> Ale może to było jeszcze do prototypów.
Muszą mieć obudowę ognioodporną i dość trwałą by cele nie rozsypały się
po drodze przy byle stłuczce :)
> Ładowarki z balanserem, lub jakieś bardziej inteligentne (typu np.
> BC800) szacują rzeczywistą żywotność akumulatora (czy też baterii) wg
> parametrów ładowania (m.in. czas i prąd). Przypuszczam, że można to
> odnieść do automatyki w Tesli.
BC800 nie szacuje, mierzy ilość energii wsadzonej tudzież wyjętej do/z
ogniwa, to samo robią BMS'y.
> Na podstawie krótkiego testu nie da się obliczyć pojemności dla LiJon.
> Potrzebny jest pełen test rozładowanie-ładowanie.
Mylisz się.
http://www.astratec.co.uk/product_view.php?productid
=244
tego używam w pracy, 10s na pomiar pojemności. Ogniwo mniejsze ale
zasada ta sama.
> Bardzo dobrze to widać w niektórych laptopach: pokazują przykładowo 80%,
> później 70%, poźniej 60% a za chwilę 15% i padają na pysk.
Bo używa złego algorytmu który nie dostosowuje się do rzeczywistej
pojemności ogniw, zakłada pojemność ogniwa lepszą niż 80% znamionowej
pojemności (poniżej bateria jest uznawana za wadliwą i powinna być
wymieniona), po naładowaniu resetuje licznik Wh i zaczyna odliczać,
dopiero jak napięcie siada za bardzo (15%) sygnalizuje wyczerpaną baterię.
--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
Następne wpisy z tego wątku
- 16.08.15 01:03 Pszemol
- 16.08.15 01:57 Magnus Elephantus
- 16.08.15 15:10 Adam
- 17.08.15 14:15 Tadeusz
- 17.08.15 20:09 J.F.
- 18.08.15 17:54 ToM
- 18.08.15 19:07 Pszemol
- 18.08.15 19:09 Pszemol
- 18.08.15 21:29 AlexY
- 18.08.15 21:32 AlexY
- 18.08.15 21:38 AlexY
- 18.08.15 21:49 Ghost
- 18.08.15 22:02 P.B.
- 19.08.15 00:19 J.F.
- 19.08.15 01:39 Mario
Najnowsze wątki z tej grupy
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
Najnowsze wątki
- 2025-03-05 Środa Wielkopolska => Konsultant wewnętrzny SAP FI/CO <=
- 2025-03-05 Zielona Góra => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-03-05 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-05 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-05 Zaniepokojeni mieszkańcy
- 2025-03-05 Ile pieniędzy ma bank?
- 2025-03-05 Ostrów Świętokrzy => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-05 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-03-05 Warszawa => Frontend Developer (Angular13+) <=
- 2025-03-05 Warszawa => Frontend Developer (obszar Angular13+) <=
- 2025-03-05 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-05 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-03-05 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-05 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-05 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=