  • 1. Data: 2013-05-08 11:51:11
    Temat: Zakup samochodu z automatyczną skrzynią biegów
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Witam,

    Muszę kupić samochód klasy B, ewentualnie C, z automatyczną skrzynią biegów,
    ABS i klimatyzacją. Rok produkcji najchętniej 2000 i młodsze. Rodzaj paliwa
    obojętny, lecz bez gazu, silnik raczej ekonomiczny, ale musi zapewniać
    normalne osiągi samochodu. Budżet do 10 000 zł.
    W tym zakresie cenowym trafiają się Corsy, Yarisy, Mercedesy A, Megane,
    Golfy, Xsara itp. Nie mam doświadczenia ze skrzyniami automatycznymi (raz
    tylko przez tydzień jeździłem ppożyczonym "automatem"), a zauważyłem że dany
    model samochodu może występować z różnymi skrzyniami - widać na zdjęciach w
    ogłoszeniu różnice w lewarku zmiany biegów.
    Doczytałem się w necie, że np. w Corsach były skrzynie zautomatyzowane.
    Jedni je chwalą a inni odradzają.
    Proszę o pomoc, jakich typów skrzyń lepiej unikać i po czym je poznać w
    samochodzie. A jakie skrzynie są bezproblemowe w eksploatacji.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 2. Data: 2013-05-08 13:20:38
    Od: "Janek Wlodak" <w...@n...pl>

    "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
    > Proszę o pomoc, jakich typów skrzyń lepiej unikać i po czym je poznać w
    > samochodzie. A jakie skrzynie są bezproblemowe w eksploatacji.

    Daihatsu YRV GTi

  • 3. Data: 2013-05-08 14:25:36
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2013-05-08 11:51, yabba pisze:
> [...]
    > Proszę o pomoc, jakich typów skrzyń lepiej unikać i po czym je poznać w
    > samochodzie. A jakie skrzynie są bezproblemowe w eksploatacji.

    Golf. Skrzynia Jatco JF506E. Niektóre Yarisy, niektóre francuskie, mają
    skrzynie DPO. Reszta to szmelc. Mercedesy klasa A - no cóż, jeśli padnie
    skrzynia zapłacisz >8kzł, bo układ sterowania jest zintegrowany ze
    wszystkimi czujnikami i sprzedaje to tylko Mercedes. Pytaj o konkretne
    modele, powiem jaka najprawdopodobniej jest w nich skrzynie. Ale...
    Kupując takie stare auto o przebiegu >100000km licz się z tym, że lata
    świetności skrzynia ma za sobą. Padnie wcześniej czy później, układy
    sterujące się rozkalibrowują, elektrozawory się zużywają, dużo można by
    pisać.
    Zrób to co ja zrobiłem. Szukałem auta z uszkodzoną skrzynią. Kupiłem
    golfa, zrobiłem za 4000 generalny remont i żona jeździ nim już 5 lat,
    zrobione 70000km i skrzynia działa dalej wyśmienicie.
    Identycznie zrobiłem 11 lat temu, kupiłem Dodge'a z uwaloną skrzynią
    (147000km), zrobiłem generalny remont i dalej nim jeżdżę, na liczniku
    obecnie 395000.

  • 4. Data: 2013-05-08 22:21:03
    Od: "m...@i...pl" <m...@i...pl>

    On 05/08/2013 02:25 PM, Robson wrote:
    (ciach)
    > Mercedesy klasa A - no cóż, jeśli padnie
    > skrzynia zapłacisz >8kzł, bo układ sterowania jest zintegrowany ze
    > wszystkimi czujnikami i sprzedaje to tylko Mercedes.

    O tym samym chciałem napisać. Co do elektrozaworów, to wiem, że w Teomotors
    w Poznaniu potrafią elektrozawory naprawiać. Mało kto w polsce to robi.
    Co do
    sterowników (elektronika, nie mylić z płytą sterującą) po 8k pln, które
    padają, to
    są one zanurzone w oleju, i często są zmiany temperatury powodują, żę twarde
    "ekologiczne" luty padają. Około 30-40% tych sterowników daje się uratować.
    Ale Klasa A i ASB - trzeba uważać.

    Ogólna zasada to im auto starsze tym ASB wytrzyma dlużej. W nowych
    autach to juz
    nawet w Porsche skrzynie padają.

  • 5. Data: 2013-05-08 23:04:08
    Od: _Michał <m...@g...pl>

    On 5/8/2013 11:51 AM, yabba wrote:

    > Doczytałem się w necie, że np. w Corsach były skrzynie zautomatyzowane.
    > Jedni je chwalą a inni odradzają.

    Skrzynia zautomatyzowana jednosprzęgłowa jeździ bardzo słabo
    w porównaniu do zwykłego nawet najgorszego automata, bardzo
    dziwnie zmienia biegi.
    może jest tania w naprawie i się nie psuje i mało pali ale
    jeździ się źle (ale lepiej niż z manualem).

    Ale testowałem na jednym aucie, mniej więcej z tego okresu
    Citroen C2 2004, za to elektronika bardzo fajna tam jest
    wielki kolorowy lcd, rozpoznawanie mowy, gada itp...

  • 6. Data: 2013-05-09 08:41:17
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2013-05-08 22:21, m...@i...pl pisze:
> [...]
    > Ale Klasa A i ASB - trzeba uważać.
    >
    > Ogólna zasada to im auto starsze tym ASB wytrzyma dlużej. W nowych

    Ja miałem na myśli układy sterujące hydrauliczne, elektronika to inna
    sprawa ale masz rację co do "ekologicznych" lutów - widać to pięknie
    choćby w laptopach.
    Ja skrzynie robiłem w ASB Płocheć. Widziałem jaki mają sprzęt, układy do
    testowania sterowników hydraulicznych no i coś co mało gdzie robią, przy
    każdej naprawie obowiązkowo jest regenerowany konwerter hydrokinetyczny.
    Minimalny poślizg lock-upu potrafi błyskawicznie zajechać każdą skrzynię.

  • 7. Data: 2013-05-09 08:44:35
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2013-05-08 23:04, _Michał pisze:

> [...]
    > dziwnie zmienia biegi.
    > może jest tania w naprawie i się nie psuje i mało pali ale
    > jeździ się źle (ale lepiej niż z manualem).

    Raczej jest droga w naprawie, jeden siłownik do "wajhowania" lub
    wciskania sprzęgła kosztuje 2kzł. Ja testowałem w Clio, jeździ się
    fatalnie, silnik wyje przy zmianach biegów, przy ruszaniu pod górkę
    ucieka do tyłu - masakra.

    > Ale testowałem na jednym aucie, mniej więcej z tego okresu
    > Citroen C2 2004, za to elektronika bardzo fajna tam jest
    > wielki kolorowy lcd, rozpoznawanie mowy, gada itp...

    No tak, stara zasada, jeśli nie potrafisz zrobić dobrze to zrób to ładnie.

  • 8. Data: 2013-05-09 09:17:50
    Od: Cezary Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2013-05-08 14:25, Robson pisze:

> [...]
    > Identycznie zrobiłem 11 lat temu, kupiłem Dodge'a z uwaloną skrzynią
    > (147000km), zrobiłem generalny remont i dalej nim jeżdżę, na liczniku

    JF506E jest również:
    - w całej maści roverach,
    - gamie Volvo
    - Mondeo MK3

    i pewnie wielu innych.

    Jeśli mondeo to tylko z V6 - więc po opisie odpada w przedbiegach ;)

    Pozdrawiam !

  • 9. Data: 2013-05-09 10:46:55
    Od: "Piotrek" <p...@s...mowimy.nie>

    Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    wiadomości news:kmd74u$p6r$1@node2.news.atman.pl...
> [...]
    > Proszę o pomoc, jakich typów skrzyń lepiej unikać i po czym je poznać w
    > samochodzie. A jakie skrzynie są bezproblemowe w eksploatacji.

    W 2001r kupilem Opla Vectre 1.6/16V automat. Pomijajac, ze to byl w sumie
    muł, to po paru tygdniach skrzynia zaczela szwankowac (auto jechalo max.
    40km/h) pozniej padla calkowicie... koszt naprawy byl ogromny, wiec
    sprzedalem z uszkodzona skrzynia.

    Od tego momentu obiecalem sobie, ze nie kupie auta z automatem - chyba, ze z
    salonu i bedzie dlugo na gwarancji. Ale na taka operacje na pewno sie nie
    zanosi ;)

    Od czasu do czasu ogladam Skode SuperB, od 2009r. z przebiegiem nie miejszym
    zwykle niz 150k km, srednio 200k km + automat to az mnie ciary przechodza ;)

  • 10. Data: 2013-05-09 11:18:52
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Robson" <r...@...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Identycznie zrobiłem 11 lat temu, kupiłem Dodge'a z uwaloną skrzynią
    > (147000km), zrobiłem generalny remont i dalej nim jeżdżę, na liczniku

    Witam,

    Dziękuję za odpowiedź. Też wpadłem na ten pomysł, że opłaca się kupić za
    grosze samochówd z uszkodzoną skrzynia i ją porządnie naprawić. Jednak na
    razie w okolicach DC nic się nie trafia.
    Z dostępnych sprawnych są Corsy z silnikami 1,2; Yarisy 1,0 i 1,3, Golfy
    opisane jako Tiptronic, Xsara 1,6, kilka Mercedesów A.
    Jest też Hyundai Matrix automat 2003 r. - spełnia wszystkie kryteria, ale
    trochę obawiam się jego zakupu z uwagi na nietypowość.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba