    From: Robson <r...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zakup samochodu z automatyczną skrzynią biegów
    Date: Wed, 08 May 2013 14:25:36 +0200

    W dniu 2013-05-08 11:51, yabba pisze:
    > Witam,
    >
    > Muszę kupić samochód klasy B, ewentualnie C, z automatyczną skrzynią
    > biegów, ABS i klimatyzacją. Rok produkcji najchętniej 2000 i młodsze.
    > Rodzaj paliwa obojętny, lecz bez gazu, silnik raczej ekonomiczny, ale
    > musi zapewniać normalne osiągi samochodu. Budżet do 10 000 zł.
    > W tym zakresie cenowym trafiają się Corsy, Yarisy, Mercedesy A, Megane,
    > Golfy, Xsara itp. Nie mam doświadczenia ze skrzyniami automatycznymi
    > (raz tylko przez tydzień jeździłem ppożyczonym "automatem"), a
    > zauważyłem że dany model samochodu może występować z różnymi skrzyniami
> [...]

    Golf. Skrzynia Jatco JF506E. Niektóre Yarisy, niektóre francuskie, mają
    skrzynie DPO. Reszta to szmelc. Mercedesy klasa A - no cóż, jeśli padnie
    skrzynia zapłacisz >8kzł, bo układ sterowania jest zintegrowany ze
    wszystkimi czujnikami i sprzedaje to tylko Mercedes. Pytaj o konkretne
    modele, powiem jaka najprawdopodobniej jest w nich skrzynie. Ale...
    Kupując takie stare auto o przebiegu >100000km licz się z tym, że lata
    świetności skrzynia ma za sobą. Padnie wcześniej czy później, układy
    sterujące się rozkalibrowują, elektrozawory się zużywają, dużo można by
    pisać.
    Zrób to co ja zrobiłem. Szukałem auta z uszkodzoną skrzynią. Kupiłem
    golfa, zrobiłem za 4000 generalny remont i żona jeździ nim już 5 lat,
    zrobione 70000km i skrzynia działa dalej wyśmienicie.
    Identycznie zrobiłem 11 lat temu, kupiłem Dodge'a z uwaloną skrzynią
    (147000km), zrobiłem generalny remont i dalej nim jeżdżę, na liczniku
    obecnie 395000.