  • 11. Data: 2009-02-13 09:30:55
    Temat: Re: Zakup korpusu na firmę, kto przerabiał?
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Tyle, że jakby się w czyichś rękach *jednak* znalazł mielibyśmy
    > do czynienia z zastosowaniem dla KKS :>

    Sugerujesz wiec by zatonął w akwenie lezacym poza granicami Polski/UE ?:)

    Pozdrawiam

    Kane

  • 12. Data: 2009-02-13 12:12:34
    Od: Andrzej Popowski <p...@p...onet.pl>

    Thu, 12 Feb 2009 20:09:32 +0100, "AdamCCS" <c...@e...pl> pisze:

    >Ponadto koszty napraw pogwarancyjnych idą w koszty działalności
    >no i cały sprzęcior i szklarnie też można odpisywac.
    >Jak nie ma aparatu na firmę to raczej trudno szkiełka kupowac.

    I odwrotnie chyba także, tzn. nie da się wrzucić w koszty działalności
    samego body.
    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej Popowski

  • 13. Data: 2009-02-13 12:14:00
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Andrzej Popowski napisał(a):

    > I odwrotnie chyba także, tzn. nie da się wrzucić w koszty działalności
    > samego body.

    No chyba, że firma będzie miała faktury na płatne wypożyczanie body :)

    wer

  • 14. Data: 2009-02-13 13:37:03
    Od: "PW" <c...@p...wytnijto.e-wro.pl>

    Użytkownik "Andrzej Popowski" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > I odwrotnie chyba także, tzn. nie da się wrzucić w koszty działalności
    > samego body.

    A jeśli ktoś ma z czasów przed rozpoczęciem działaności jakieś szkła od
    analoga, a teraz potrzebuje tylko cyfrowego body? Chyba można używać
    prywatnego sprzętu (szkieł) do działaności firmy, zwłaszcza jeśli to zwykła
    działalność gospodarcza, jednoosobowa?

    zdrówka, PW

  • 15. Data: 2009-02-13 14:07:27
    Od: Cezary Grądys <c...@c...com>

    PW pisze:

> [...]
    > prywatnego sprzętu (szkieł) do działaności firmy, zwłaszcza jeśli to
    > zwykła działalność gospodarcza, jednoosobowa?

    Poproś o włąściwe napisanie faktury.
    Aparat foto typ taki i taki szt 1 netto brutto itp

    Nikt nie będzie wnikał czy robisz zdjęcia z obiektywem czy bez.

  • 16. Data: 2009-02-13 14:16:51
    Od: j...@a...at

> [...]
    > analoga, a teraz potrzebuje tylko cyfrowego body? Chyba można używać
    > prywatnego sprzętu (szkieł) do działaności firmy, zwłaszcza jeśli to zwykła

    ja mysle , ze jezeli ktos stawia takie pytania , to lepiej zeby sie
    nie podejmowal prowadzenia samodzielnej
    dzialanosci gospodarczej.

  • 17. Data: 2009-02-13 14:26:52
    Od: "Rakan" <n...@p...fm>

    > Jak nie ma aparatu na firmę to raczej trudno szkiełka kupowac.
    > Przy małych dochodach to bym się jednak zastanawiał czy warto.

    no to jak mam firme, a mając korpus prywatnie, to nie moge kupic szkiel
    skoro nie mam
    korpusu "firmowego"? chyba nie tak, co?
    Rak

  • 18. Data: 2009-02-13 14:28:27
    Od: "Rakan" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Cezary Grądys" <c...@c...com> napisał w wiadomości

    > Poproś o włąściwe napisanie faktury.
    > Aparat foto typ taki i taki szt 1 netto brutto itp
    >
    > Nikt nie będzie wnikał czy robisz zdjęcia z obiektywem czy bez.

    tez tak mysle...nie ma chyba znaczenia czy mam korpus czy szkla "firmowe"
    moge miec coś prywatnie a kupic szkla na firme.
    Rak

  • 19. Data: 2009-02-13 14:40:24
    Od: j...@a...at

    On 13 Feb., 15:28, "Rakan" <n...@p...fm> wrote:
> [...]
    >
    > tez tak mysle...nie ma chyba znaczenia czy mam korpus czy szkla "firmowe"
    > moge miec coś prywatnie a kupic szkla na firme.

    kupic mozesz co chcesz , ale wliczyc w koszty dzialanosci mozesz to
    co jest niezbedne do uzyskania przychodu.

    jesli prowadzisz dzialanosc jako fotograf to oczywistym jest ze
    bedziesz zakup body mogl wliczyc ksiegowo w koszty , ale juz
    odliczenie w ten sposob np zakupu nart wzbudzi watpliwosci US i moze
    zostac ta pozycja nie uwzgledniona jako koszty.
    wliczenie czegolwiek w koszty skutkuje obnizeniem zysku , a od niego
    przeciez placisz podatek do US , czyli US w trakcie kontroli sprawdza
    czy pozycje kosztowe sa uzasadnione.
    Kryterium czy cos mozna wliczyc w koszty czy nie jest w sensie ogolnym
    b . proste, Zakup musi sprzyjac ( nawet jakos posrednio ale
    niewatpliwie ) uzyskaniu przychodu przez firme- taka jest definicja
    kosztow - naklady niezbedne w celu uzyskania przychodu.

    XXX

  • 20. Data: 2009-02-13 15:36:05
    Od: "PW" <c...@p...wytnijto.e-wro.pl>

    Użytkownik <j...@a...at> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...

> [...]
    > działalność gospodarcza, jednoosobowa?
    >
    > zdrówka, PW

    ja mysle , ze jezeli ktos stawia takie pytania , to lepiej zeby sie

    W założeniu miało to być pytanie retoryczne :)

    zdrówka, PW