  • 21. Data: 2009-02-13 16:30:12
    Temat: Re: Zakup korpusu na firmę, kto przerabiał?
    Od: "AdamCCS" <c...@e...pl>

    Użytkownik "Kane" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:gn1srt$iq0$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > A to nie moze "zatonąc w jeziorze w trakcie pleneru ślubnego" ?:)
    A niechse tonie - zapłaci VAT musisz od ceny rynkowej
    AdamCCS

  • 22. Data: 2009-02-13 16:32:26
    Od: "AdamCCS" <c...@e...pl>

    > Sugerujesz wiec by zatonął w akwenie lezacym poza granicami Polski/UE ?:)
    Nie ma nic do reczy czy wyparuje czy zatonie. Twoją sprawą jest pilnowa albo
    ubezpieczyc.
    Był na stanie i nie jest - czyli płac.
    A potem możesz próbowa od skarbowego wyciągnąc spowrotem dochodząc ...
    AdamCCS

  • 23. Data: 2009-02-13 16:36:01
    Od: "AdamCCS" <c...@e...pl>

    > No chyba, że firma będzie miała faktury na płatne wypożyczanie body :)
    To powinna też miec działalnośc - wypożyczanie - chiba.
    AdamCCS

  • 24. Data: 2009-02-13 18:05:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 13 Feb 2009, PW wrote:

    > A jeśli ktoś ma z czasów przed rozpoczęciem działaności jakieś szkła od
    > analoga, a teraz potrzebuje tylko cyfrowego body?

    To zagląda do archiwów grupy .podatki ;)

    > Chyba można używać
    > prywatnego sprzętu (szkieł) do działaności firmy,

    A ta firma to nie jest prywatna?
    Bo Ci masło maślane wychodzi :]
    ("sprzętu posiadanego osobiście do celów DG" jakby co :), można
    dopisać "prywatnego sprzętu posiadanego osobiscie do prywatnej
    DG" tylko po co)

    Faktycznie istnieje pewien problem, dotyczy ewentualnego
    przekroczenia progu 3500 zł i obowiązku amortyzacji z jednej
    strony oraz konieczności doliczenia ew. przychodu ze
    sprzedaży do DG w razie "zaliczenia do DG" z drugiej.
    Najprościej się zdecydować ;), stworzyć ST i poddać amortyzacji.

    Dla porządku:
    - do 2003 kryterium "zaliczenia podatkowego" *do przychodu* było
    *wykorzystywanie* w DG.
    Były przypadki nacięcia się podatników, których US zaatakował
    żądaniem podatku (i postawieniem zarzutu zaniżenia przychodu)
    z tej okazji, że miał dowody iż sprzedany jako "sprzedaż osobista"
    sprzęt (głównie cenny) był w DG wykorzystywany a tym samym
    powinien być doliczony do przychodu (mimo, że nie był zaliczony
    do kosztu, ani wprost ani przez amortyzację!)
    - po wyrokach NSA j.w. poprawiono ustawę i dziś do przychodów
    z DG zalicza się zbycie sprzętu "zaewidencjonowanego".
    Znaczy fakt wykorzystywania w DG sprzętu posiadanego w innych
    celach (a nawet kupionego "do DG" lecz tylko nie ewidencjonowanego,
    a tym samym nie "odliczonego") nie skutkuje podatkowym nokautem,
    podatek "DG" płaci się wyłącznie o ile wcześniej zaliczano w KUP
    (z VAT jest różnica - o ile przysługiwało odliczenie, a nie
    o ile odliczono).

    Dodatkowo:
    - zakupy "peryferiów i cześci" o wartości jednostkowej do 3500 zł
    *nie* zaliczają się do "ulepszenia podatkowego", a tym samym
    taki zakup może stanowić odrębne wyposażenie! (ewidencjonowane,
    jeśli >1500 zł)
    - w razie potrzeby można "zaliczyć do ST" dowolną własność posiadaną
    osobiście (lub w innych celach - w końcu ktoś może mieć sprzęt
    kupiony w celach zawodowych - bo był pracownikiem i pracodawca
    płacił mu ryczałt za wykorzystywanie jego sprzętu do *pracy*),
    zapis o kwalifikacji ST *wyjątkowo* nie wymaga "nabycia w celu",
    czyli można mieć sprzęt kupiony w *innym* celu i dopiero
    później zaliczyć go do ST i poddać amortyzacji ("wyposażyć" tak
    raczej nie wolno, byłoby wbrew literze przepisu, ale poddać
    jednorazowej amortyzacji oczywiscie można).

    I hint: jak ma się dowód zakupu, to (polecam archiwa .podatki :))
    należy uważnie przeczytać przepisy art.22g o wartości początkowej :)

    Pozostaje zawikłanie się w VAT, jeśli do ST zaliczy się coś co
    częściowo "posiadano osobiscie" (a więc bez prawa odliczenia
    VAT) a częściowo przysługiwało prawo do odliczeń - w ustawie
    jest limit (AFAIR kwotowo czasowy), od którego nie przysługuje
    zwolnienie z VAT.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 25. Data: 2009-02-13 18:08:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 13 Feb 2009, Rakan wrote:

    > no to jak mam firme, a mając korpus prywatnie,

    A ta firma to państwowa? ;)
    Bo odnoszę wrażenie że piszesz o wykorzystywaniu prywatnego
    sprzętu do prywatnych celów.

    > to nie moge kupic szkiel
    > skoro nie mam
    > korpusu "firmowego"? chyba nie tak, co?

    Rzuć proszę okiem na sąsiedni post.

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2009-02-13 18:09:57
    Od: j...@a...at

    On 13 Feb., 17:32, "AdamCCS" <c...@e...pl> wrote:

> [...]
    > ubezpieczyc.
    > Był na stanie i nie jest - czyli płac.
    > A potem możesz próbowa od skarbowego wyciągnąc spowrotem dochodząc ...

    niczego od US nie wyciagniesz. to nie jest organizacja charytatywna .
    urzad jest od pobierania podatkow. jesli nadplaciles to dostanisz
    nalezny zwrot.
    gdybys rzeczywiscie utracil sprzet np w jeziorze to aby zdjac go ze
    stanu posiadania przez firme ( wlasciwie trzeba powiedziec spolke
    itp ) nalezaloby to udokumnetowac protokolem.

    Jesli cala rzecz jest sfingowana , to jest to oszustwo ( traktowane
    jako w celu wyludzenia pieniedzy od panstwa poprzez wykazanie
    zanizonego dochodu ) , a co to oznacza nie musze chyba pisac - gdyby
    zostalo ujawnione urzad ma obowiazek scigania.

  • 27. Data: 2009-02-13 19:25:56
    Od: "JanuszS" <j...@d...com>

    Czytając ten wątek

    To wszystyko jakieś chore :-)

  • 28. Data: 2009-02-13 19:40:30
    Od: j...@a...at

    On 13 Feb., 20:25, "JanuszS" <j...@d...com> wrote:
    > Czytając ten wątek
    >
    > To wszystyko jakieś chore :-)

    to tak jak jeden z kierowcow jadycych autostrada pod prad uslyszal
    przez radio komunikat , iz jeden z kierowcow jedzie pod prad.
    oburzyl sie : co znaczy jeden , tutaj wszyscy jada pod prad.

    jesli wszystko jest chory to pytanie czy ten jedyny zdrowy jest
    rzeczywiscie zdrowy ;-)

    XXX

  • 29. Data: 2009-02-13 20:16:25
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Uściślenie: osobie fizycznej kupującej do celów osobistych, a nie do
    > własnej działalności godpodarczej, jeśli akurat taką prowadzi.

    To jeszcze jedno uscislenie (o ile sie nie myle).

    Sprzet fotograficzny koniecznie trzeba przez kase,
    ale czesci i akcesoria do niego juz nie.

    I teraz niech mi ktos powie czy sprzedany luzem obiektyw
    do lustrzanki wyczerpuje znamiona PKWiU 33.40.38-70.30
    "Części i akcesoria sprzętu laboratoryjnego,
    fotograficznego i filmowego, pozostałe"
    i bedzie wyjatkiem _nie_podlegajacym_ kasowaniu w kasie?

  • 30. Data: 2009-02-13 20:52:30
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    <j...@a...at> napisał:

    >Kryterium czy cos mozna wliczyc w koszty czy nie jest w sensie ogolnym
    >b . proste, Zakup musi sprzyjac ( nawet jakos posrednio ale
    >niewatpliwie ) uzyskaniu przychodu przez firme- taka jest definicja
    >kosztow - naklady niezbedne w celu uzyskania przychodu.
    >[...]

    A uzyskaniu pzrychodu służyć może np. wykonanie zdjeć do katalogu wyrobów
    lub folderu reklamowego własnej firmy jak rónież dokumentacji zdjeciowej
    postępu prac przesłanej później kontrahentowi.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)