-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Zakup felgi
Date: Fri, 06 Jun 2014 21:53:06 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 42
Message-ID: <lmt678$119$1@node1.news.atman.pl>
References: <lmia4e$kfs$1@node1.news.atman.pl>
<538cfa1a$0$2234$65785112@news.neostrada.pl>
<lmiu7p$q48$1@usenet.news.interia.pl> <lmkj92$1ngd$1@news2.ipartners.pl>
<lmlhpk$971$1@usenet.news.interia.pl>
<5391bea9$0$2161$65785112@news.neostrada.pl>
<lmsfq6$95c$1@node1.news.atman.pl>
<5391dcc4$0$2354$65785112@news.neostrada.pl>
<lmt2o1$mp9$1@node2.news.atman.pl> <lmt376$5o7$1@usenet.news.interia.pl>
<lmt426$o6g$1@node2.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-68-250-55.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1402084392 1065 89.68.250.55 (6 Jun 2014 19:53:12 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 6 Jun 2014 19:53:12 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:10.0.2) Gecko/20120216
Thunderbird/10.0.2
In-Reply-To: <lmt426$o6g$1@node2.news.atman.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2535008
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2014-06-06 21:16, tck pisze:
>
> Użytkownik "Poldek" <p...@i...eu> napisał w wiadomości
> news:lmt376$5o7$1@usenet.news.interia.pl...
>> Tomasz Wójtowicz wrote:
>>> W dniu 2014-06-06 17:22, Poldek pisze:
>>>> Tomasz Wójtowicz wrote:
>>>>> W dniu 2014-06-06 15:14, Poldek pisze:
>>>>>
>>>>>> Co ma do tego nacisk na oś?
>>>>>> Jeżeli na kołach są różne momenty, to przy hamowaniu jedno koło
>>>>>> blokuje
>>>>>> się wcześniej niż drugie.
>>>>>>
>>>>>
>>>>> Przecież moment powstaje z pędu całego samochodu. Moment bezwładności
>>>>> felgi to przy tym pierdnięcie.
>>>>>
>>>>> Kilka lat przejeździłem z różnymi felgami stalowymi (inna liczba
>>>>> wyciętych kółek) na jednej osi i nie odczułem żadnej różnicy. Na
>>>>> prostej
>>>>> i przy hamowaniu auto jechało po linii, bez żadnego ściągania.
>>>>
>>>> https://www.google.pl/?gws_rd=ssl#q=masa+nieresorowa
na
>>>
>>> :D
>>>
>>> Jeszcze gdybyśmy rozmawiali o ciężarze osi napędowej w pociągu, na
>>> której wisi ciężar silnika i/lub przekładni (kilka ton ekstra w stosunku
>>> do osi tocznej) to problem masy nieodsprężynowanej byłby istotny.
>>> Natomiast w samochodzie, nawet jeśli taka felga byłaby cięższa o
>>> kilogram, to nie robi żadnej różnicy, zwłaszcza, że zawieszenie
>>> samochodu pracuje inaczej niż zawieszenie pociągu - większa niezależność
>>> poszczególnych kół.
>>
>> Dlatego niektórzy wydają kilka stów, a nawet kilka tys. na felgi
>> aluminiowe, że są lżejsze o te parę deko.
>
> tu strzeliles kula w plot- zwykle popularne felgi aluminiowe nie beda
> lzejsze od odpowiednika w tym samym rozmiarze wykonanym ze stali
Bym powiedział, że wręcz cięższe, a trochę felg nosiłem.
Następne wpisy z tego wątku
- 06.06.14 22:53 k...@g...com
- 07.06.14 13:33 J.F.
- 07.06.14 15:01 k...@g...com
- 10.06.14 01:09 MichaelData(R)
- 16.06.14 11:54 Poldek
- 16.06.14 12:15 Tomasz Pyra
- 16.06.14 12:16 Tomasz Pyra
- 18.06.14 01:18 MichaelData(R)
- 18.06.14 14:56 Tomasz Wójtowicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=