-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.95.49.82.145.n
eoplus.adsl.tpnet.pl!not-for-mail
From: Myjk <m...@n...op.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
Date: Tue, 1 Nov 2022 14:22:15 +0100
Organization: MAD
Message-ID: <1...@m...org>
References: <635cc8b4$0$457$65785112@news.neostrada.pl>
<635e30fa$0$448$65785112@news.neostrada.pl>
<635e482b$0$564$65785112@news.neostrada.pl>
<635e7e53$0$473$65785112@news.neostrada.pl>
<635eb53f$0$564$65785112@news.neostrada.pl>
<635eb7e7$0$552$65785112@news.neostrada.pl>
<635ec1e2$0$548$65785112@news.neostrada.pl>
Reply-To: m...@n...op.pl
NNTP-Posting-Host: 95.49.82.145.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Myjk";
posting-host="95.49.82.145.neoplus.adsl.tpnet.pl:95.49.82.145";
logging-data="23342";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2708234
[ ukryj nagłówki ]Sun, 30 Oct 2022 19:26:42 +0100, nadir
>> No faktycznie, zasięg ze 150-200km wzrósł do 400-450,
>
> Głównie kosztem masy, no i zawsze to są idealne warunki pomiarowe, w
> realu wychodzi na to że zimą i latem duża część zasięgu idzie na
> ogrzewanie lub chłodzenie, a na autostradach trzeba się snuć prawym
> pasem żeby doczłapać do ładowarki.
Nie no, piszesz takie brednie że w zębach trzeszczy. Tak się składa że
niedawno musiałem jechać do UK, i wynająć tam samochód. Wziąłem sobie EV --
niby miał być Mini, dostałem MG EV5 -- a więc duże 5-osobowe kombi.
Musiałem przelecieć z Liverpool do Blackpool, i na miejscu jeszcze
pojeździć. Wszystko ogarnąłem na jednym ładowaniu (i nei musiałem nawet
ładować przy zdawaniu, jak to ma miejsce przy spaliniaku), a ponieważ
śpieszyłem się na samolot w drodze powrotnej, to jechałem na autostradzie,
zamiast jak większość 60-65mi/h, to 75-85mi/h. Tym, rzekomo wg ciebie
snującym się elektrykiem, jechałem najszybciej na AUTOSTRADZIE.
Weź sobie kartkę i policz jakie wartości idą na ogrzewanie/chłodzenie i
przestań pierdoły wypisywać.
> W między czasie samochody spalinowe zaczęły faktycznie spalać mniejsze
> ilości paliwa. Mam diesla sprzed 20 lat i w miarę współczesną benzynę
> turbo. Benzyna ma dużo lepsze osiągi i przy ostrym pałowaniu na
> autostradzie mieści się w 9l/100km. Krajówki i drogi lokalne obskakuje w
> 5,5l/100km.
Fajnie, a w tym czasie elektryk zużywa 15-20kWh/100km. Przelicz to, jeśli
potrafisz, na paliwo i przestań się tak podniecać tymi super "osiagami"
spalinowych trupów. Żeby było rzetelnie, to mój PHEV pali 20kWh/100, w tych
samych warunkach wersja czysto ICE (czyli lżejsza o baterie, bo reszta to
samo) pali 12L/100.
>> degradacja baterii
>> przestała sprawiać problem bo praktycznie nie występuje, zamiast
>> konwersji ze spaliniaków elektryki są budowane na dedykowanych
>> platformach. Takie tam pierdoły bez znaczenia :>
>
> To nadal nie są jakieś epokowe dokonania. Najlepsze ogniwa jakimi dziś
> się chwalą różne firmy mają od 6000 do 10000 cykli ładowania, ale tylko
> w laboratoryjnych warunkach. Jak będą miały 60000-100000 to to będzie
> faktycznie postęp.
Ja łąduję swojego PHEVa od 0 do 100% czasem 3-4x dziennie i tak od 6 lat,
baterie mają >90% pojemności. Policz sobie ile to cykli i ponownie,
przestań pierdoły wypisywać.
>> Konkurencja była już dawno o krok do przodu, Korea i USA miały już
>> rozwinięte i przetestowane modele, podczas gdy Niemiaszki przespały
>> temat i zlekceważyły rynek.
>
> Może na papierze, 3-4 lata temu szukałem samochodu dla siebie
> przechodziłem praktycznie wszystkie popularne marki, nie upierałem się
> ani na spalinówki, ani na elektryki. Nie było praktycznie czego wybierać
> z elektryków, bo albo przesadnie drogie, albo w ogóle ich nie było.
Tak, tak, ty pewnie z tych co T, K i JF co porównują jabłka do gruszek przy
zakupie samochodów.
>> No na razie przeszli z 400V na 800V, skok powyżej 1000V pewnie będzie
>> oporny bo inne przepisy ale i to w końcu nastąpi.
>
> Powyżej pewnych napięć, to nie przepisy a izolacja i eksploatacja
> stanowią problem. Już dziś z elektrykami warsztaty obchodzą się jak z
> jajkiem. Przy napięciach wyższych niż 1000V i prądzie stałym, to już w
> ogóle inna liga.
Wiesz to skąd? Pracujesz w warsztacie? Rzecz w tym że EV nie wymagają
praktycznie obsługi. Ja mam PHEVa i przez 6 lat system EV nie wymagał
obsługi WCALE. ICE potrzebował w tym czasie od groma czasu i energii.
> No tak ale do tych megawatów to trzeba mieć jeszcze infrastrukturę, a z
> tym jeszcze długo będzie problem.
Podziękuj kolegom z konfedery, że przeżarli kasę z emisji.
>> Wojo jest chyba zbyt zachowawcze żeby ot tak porzucić ropę, ale może się
>> mylę :>
> Ale to oni zawsze stanowili awangardę technologii.
No właśnie, US się już przestawia na HEV w pojazdach bojowych, w innych już
na BEV.
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 01.11.22 14:40 Myjk
- 01.11.22 18:23 Lisciasty
- 01.11.22 18:44 ii
- 01.11.22 18:56 Shrek
- 01.11.22 19:16 Myjk
- 01.11.22 19:16 ii
- 01.11.22 19:34 Shrek
- 01.11.22 19:43 Shrek
- 02.11.22 06:43 Cavallino
- 02.11.22 06:56 J.F
- 02.11.22 07:06 J.F
- 02.11.22 07:16 Cavallino
- 02.11.22 07:33 J.F
- 02.11.22 07:38 J.F
- 02.11.22 08:07 Lisciasty
Najnowsze wątki z tej grupy
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
Najnowsze wątki
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-31 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-31 Błonie => Administrator systemów <=