eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
  • Data: 2022-11-01 14:22:15
    Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sun, 30 Oct 2022 19:26:42 +0100, nadir

    > Głównie kosztem masy, no i zawsze to są idealne warunki pomiarowe, w
    > realu wychodzi na to że zimą i latem duża część zasięgu idzie na
    > ogrzewanie lub chłodzenie, a na autostradach trzeba się snuć prawym
    > pasem żeby doczłapać do ładowarki.

    Nie no, piszesz takie brednie że w zębach trzeszczy. Tak się składa że
    niedawno musiałem jechać do UK, i wynająć tam samochód. Wziąłem sobie EV --
    niby miał być Mini, dostałem MG EV5 -- a więc duże 5-osobowe kombi.
    Musiałem przelecieć z Liverpool do Blackpool, i na miejscu jeszcze
    pojeździć. Wszystko ogarnąłem na jednym ładowaniu (i nei musiałem nawet
    ładować przy zdawaniu, jak to ma miejsce przy spaliniaku), a ponieważ
    śpieszyłem się na samolot w drodze powrotnej, to jechałem na autostradzie,
    zamiast jak większość 60-65mi/h, to 75-85mi/h. Tym, rzekomo wg ciebie
    snującym się elektrykiem, jechałem najszybciej na AUTOSTRADZIE.

    Weź sobie kartkę i policz jakie wartości idą na ogrzewanie/chłodzenie i
    przestań pierdoły wypisywać.

    > W między czasie samochody spalinowe zaczęły faktycznie spalać mniejsze
    > ilości paliwa. Mam diesla sprzed 20 lat i w miarę współczesną benzynę
    > turbo. Benzyna ma dużo lepsze osiągi i przy ostrym pałowaniu na
    > autostradzie mieści się w 9l/100km. Krajówki i drogi lokalne obskakuje w
    > 5,5l/100km.

    Fajnie, a w tym czasie elektryk zużywa 15-20kWh/100km. Przelicz to, jeśli
    potrafisz, na paliwo i przestań się tak podniecać tymi super "osiagami"
    spalinowych trupów. Żeby było rzetelnie, to mój PHEV pali 20kWh/100, w tych
    samych warunkach wersja czysto ICE (czyli lżejsza o baterie, bo reszta to
    samo) pali 12L/100.

    > To nadal nie są jakieś epokowe dokonania. Najlepsze ogniwa jakimi dziś
    > się chwalą różne firmy mają od 6000 do 10000 cykli ładowania, ale tylko
    > w laboratoryjnych warunkach. Jak będą miały 60000-100000 to to będzie
    > faktycznie postęp.

    Ja łąduję swojego PHEVa od 0 do 100% czasem 3-4x dziennie i tak od 6 lat,
    baterie mają >90% pojemności. Policz sobie ile to cykli i ponownie,
    przestań pierdoły wypisywać.

    > Może na papierze, 3-4 lata temu szukałem samochodu dla siebie
    > przechodziłem praktycznie wszystkie popularne marki, nie upierałem się
    > ani na spalinówki, ani na elektryki. Nie było praktycznie czego wybierać
    > z elektryków, bo albo przesadnie drogie, albo w ogóle ich nie było.

    Tak, tak, ty pewnie z tych co T, K i JF co porównują jabłka do gruszek przy
    zakupie samochodów.

    > Powyżej pewnych napięć, to nie przepisy a izolacja i eksploatacja
    > stanowią problem. Już dziś z elektrykami warsztaty obchodzą się jak z
    > jajkiem. Przy napięciach wyższych niż 1000V i prądzie stałym, to już w
    > ogóle inna liga.

    Wiesz to skąd? Pracujesz w warsztacie? Rzecz w tym że EV nie wymagają
    praktycznie obsługi. Ja mam PHEVa i przez 6 lat system EV nie wymagał
    obsługi WCALE. ICE potrzebował w tym czasie od groma czasu i energii.

    > No tak ale do tych megawatów to trzeba mieć jeszcze infrastrukturę, a z
    > tym jeszcze długo będzie problem.

    Podziękuj kolegom z konfedery, że przeżarli kasę z emisji.

    > Ale to oni zawsze stanowili awangardę technologii.

    No właśnie, US się już przestawia na HEV w pojazdach bojowych, w innych już
    na BEV.

    --
    Pozdor
    Myjk