eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
  • Data: 2022-11-01 19:16:25
    Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Mon, 31 Oct 2022 15:29:05 +0100, nadir

    > Oglądam różnych ekofaszystów i narzekają na zasięgi przy ogrzewaniu i
    > klimie. Chociaż oni to nazywają obiektywnymi niedogodnościami czy jakoś
    > tak. No i z tą mocą klimy to trochę niedoszacowałeś, klima w samochodzie
    > może mieć nawet kilka kilowatów, to nie zaizolowany budynek gdzie na
    > 30m2 starcza kilkaset watt.

    Nie no, zaraz skiełznę. Ty w ogóle wiesz jak działa klima? Słyszałeś o
    czymś takim jak COP? Już pomijam że kabina to jest kubatura w porywach 3m3,
    podczas gdy 30m2 razy 2,7m wysokości to jest 25x więcej powietrza niż
    kabina. Mój nowy dom 180m2 (kubatura> 500m3!), zaizolowany 25cm styropianu,
    przy -20sC i 22sC ma straty na poziomie 6000W co daje 35W*m2 czyli 1kW na
    te twoje wykazane 30m2. Przy 0sC połowę tej wartości, czyli 500W. Ergo, nie
    ma bata aby klima potrzebowała kilku kW na kubaturę kabiny. Zresztą mam w
    komputerze pokazane ile zużywa klima, ile zużywa ogrzewanie i napiszę
    wprost, jak zwykle pan pierdolisz jak potłuczony. Mój Outlander PHEV, ze
    znacznie większą kabiną niż przecietne auto typu sedan pożera w porywach
    6kW na ogrzewanie w szczycie (jak kabina lodowata), jak się rozgrzeje to
    leci mniej niż połowa tej wartości nawet przy największych mrozach. Na
    chłodzenie pożera, zgodnie z posiadanym COP, 3x mniej energii. Jak EV ma
    klimę także do grzania (znaczy pompę ciepła) to też zużywa 2-3x mniej
    energii.

    > No ale żeby żarł te 13-15kWh to póki co jakieś
    > 2x tyle trzeba dołożyć do pieca w elektrowni.

    W elektrowniach spaliny są filtrowane i wyrzucane wysoko. Nawet jeśli by
    trzeba było 4x tyle włożyć, to nadal będzie to bardziej korzystne dla
    ludzi. Już nie wspomnę że jest jednak OZE i EV zeń korzysta, spaliniak z
    OZE nie skorzysta żeby skały srały.

    > No to ładnie, jaka to pojemność?
    > A może KIA "oszukuje" tak jak Tesla i zakłada akumulatory o większej
    > pojemności ale użytkownikowi daje dostęp do ograniczonej?

    A może przestań w końcu kombinować i przyjmij do wiadomości, że degradujace
    się baterie w EV to MIT lobby paliwowego. Przestań też sobie budować wizję
    wytrzymałości baterii trakcyjnych na bazie urządzeń przenośnych tylko
    dlatego że to ta sama technologia, bo baterie w EV są skrajnie inaczej
    zbudowane jako bank energii i skrajnie inaczej używane.

    >> Etam, w robocie mam klamoty pod napięciem 70-100kV DC i nie ma tam
    >> jakiejś technologii NASA, wszystko jest do ogarnięcia :]
    > Słowo klucz - w robocie. I na pewno obsługują to osoby odpowiednio
    > przeszkolone i uprawnione. Nie da się czegoś takiego przekazać do użytku
    > przeciętnemu kierowcy lub do naprawy w pierwszym lepszym warsztacie.

    Bueeheh, no tak, kocioł węglowy można przekazać użytkownikowi, samochód
    spalinowy można, można to także naprawiać -- ale już elektryka nie można.
    Oczywiście w pierwszym lepszym nie można, jeszcze. Tak samo jak kiedyś nie
    w pierwszym lepszym naprawiali spaliniaki. Zresztą teraz też są
    wyspecjalizowane serwisy, które innych marek, poza swoimi, nie tykają. Ja
    znam nawet takiego, co robi tylko Mazdy i tylko diesle. Innych się nie
    tyka.

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: