-
Data: 2022-11-02 07:33:09
Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Tue, 1 Nov 2022 14:22:15 +0100, Myjk wrote:
> Sun, 30 Oct 2022 19:26:42 +0100, nadir
>>> No faktycznie, zasięg ze 150-200km wzrósł do 400-450,
>>
>> Głównie kosztem masy, no i zawsze to są idealne warunki pomiarowe, w
>> realu wychodzi na to że zimą i latem duża część zasięgu idzie na
>> ogrzewanie lub chłodzenie, a na autostradach trzeba się snuć prawym
>> pasem żeby doczłapać do ładowarki.
>
> Nie no, piszesz takie brednie że w zębach trzeszczy. Tak się składa że
> niedawno musiałem jechać do UK, i wynająć tam samochód. Wziąłem sobie EV --
> niby miał być Mini, dostałem MG EV5 -- a więc duże 5-osobowe kombi.
> Musiałem przelecieć z Liverpool do Blackpool, i na miejscu jeszcze
> pojeździć. Wszystko ogarnąłem na jednym ładowaniu (i nei musiałem nawet
> ładować przy zdawaniu, jak to ma miejsce przy spaliniaku), a ponieważ
> śpieszyłem się na samolot w drodze powrotnej, to jechałem na autostradzie,
> zamiast jak większość 60-65mi/h, to 75-85mi/h. Tym, rzekomo wg ciebie
> snującym się elektrykiem, jechałem najszybciej na AUTOSTRADZIE.
mandaty z FR juz przyszly?
W UK moze najszybciej, w Polsce ... troche jednak "snującym sie".
> Weź sobie kartkę i policz jakie wartości idą na ogrzewanie/chłodzenie i
> przestań pierdoły wypisywać.
No wlasnie podobno duze .. sprawdzic trudno.
Szczegolnie w duzym kombi duze ..
>> W między czasie samochody spalinowe zaczęły faktycznie spalać mniejsze
>> ilości paliwa. Mam diesla sprzed 20 lat i w miarę współczesną benzynę
>> turbo. Benzyna ma dużo lepsze osiągi i przy ostrym pałowaniu na
>> autostradzie mieści się w 9l/100km. Krajówki i drogi lokalne obskakuje w
>> 5,5l/100km.
>
> Fajnie, a w tym czasie elektryk zużywa 15-20kWh/100km. Przelicz to, jeśli
> potrafisz, na paliwo i przestań się tak podniecać tymi super "osiagami"
> spalinowych trupów.
Ale na slonce przeliczyc, czy na wegiel w elektrowniach?
A moze na gaz?
> Żeby było rzetelnie, to mój PHEV pali 20kWh/100, w tych
> samych warunkach wersja czysto ICE (czyli lżejsza o baterie, bo reszta to
> samo) pali 12L/100.
A coz to za warunki? po miescie, 80mph po autostradzie?
Benzyna?
Bo mnie czasem wychodzi np. 6.8l diesla/100km autostrady.
Przy sredniej np 120 - szybciej sie nie da, za duzo snujących sie
spalinowych i ciezarowych. Maksymalnej lepiej nie podawac :-)
No ale po miescie spalanie rosnie - nie mam start-stop, nie mam
odzysku energii przy hamowaniu ..
>>> degradacja baterii
>>> przestała sprawiać problem bo praktycznie nie występuje, zamiast
>>> konwersji ze spaliniaków elektryki są budowane na dedykowanych
>>> platformach. Takie tam pierdoły bez znaczenia :>
>>
>> To nadal nie są jakieś epokowe dokonania. Najlepsze ogniwa jakimi dziś
>> się chwalą różne firmy mają od 6000 do 10000 cykli ładowania, ale tylko
>> w laboratoryjnych warunkach. Jak będą miały 60000-100000 to to będzie
>> faktycznie postęp.
>
> Ja łąduję swojego PHEVa od 0 do 100% czasem 3-4x dziennie i tak od 6 lat,
> baterie mają >90% pojemności. Policz sobie ile to cykli i ponownie,
> przestań pierdoły wypisywać.
Pogratulowac, na baterie w Priusach tez nie narzekaja, ale czy to ta
sama technologia?
U Ciebie chyba tez li-ion, i to raczej z gatunku wysilonych.
Co nie znaczy, ze kazdy tak ma. Ale w przyszlosci raczej powinien tak
miec.
Ile masz gwarancji na baterie ?
>>> Konkurencja była już dawno o krok do przodu, Korea i USA miały już
>>> rozwinięte i przetestowane modele, podczas gdy Niemiaszki przespały
>>> temat i zlekceważyły rynek.
>>
>> Może na papierze, 3-4 lata temu szukałem samochodu dla siebie
>> przechodziłem praktycznie wszystkie popularne marki, nie upierałem się
>> ani na spalinówki, ani na elektryki. Nie było praktycznie czego wybierać
>> z elektryków, bo albo przesadnie drogie, albo w ogóle ich nie było.
>
> Tak, tak, ty pewnie z tych co T, K i JF co porównują jabłka do gruszek przy
> zakupie samochodów.
3-4 lata temu.
Moze mu nikt nie polecil PHEV, moze ominął mitsu.
Ile kosztowało twoje 6 lat temu, ile wtedy kosztowala wersja
spalinowa?
A ile jakies porownywalne tanszej marki ?
>>> No na razie przeszli z 400V na 800V, skok powyżej 1000V pewnie będzie
>>> oporny bo inne przepisy ale i to w końcu nastąpi.
>>
>> Powyżej pewnych napięć, to nie przepisy a izolacja i eksploatacja
>> stanowią problem. Już dziś z elektrykami warsztaty obchodzą się jak z
>> jajkiem. Przy napięciach wyższych niż 1000V i prądzie stałym, to już w
>> ogóle inna liga.
>
> Wiesz to skąd? Pracujesz w warsztacie? Rzecz w tym że EV nie wymagają
> praktycznie obsługi. Ja mam PHEVa i przez 6 lat system EV nie wymagał
> obsługi WCALE. ICE potrzebował w tym czasie od groma czasu i energii.
A tymczasem Hyundai wymaga regularnej wymiany plynu chlodzącego
baterie. co kosztuje majatek w ASO, choc Cavalino pisal, ze plyn mozna
w miare tanio kupic samemu.
Oprocz tego masz normalne zuzycie zawieszenia, wypadki itp.
A z ciekawostek - podobno w Chinach codziennie jakis pozar
e-roweru/skutera/hulajnogi.
>> No tak ale do tych megawatów to trzeba mieć jeszcze infrastrukturę, a z
>> tym jeszcze długo będzie problem.
> Podziękuj kolegom z konfedery, że przeżarli kasę z emisji.
hm ... wyplacili spoleczenstwu?
Tzn wielodzietnym, księżom, no i "swoim" :-)
>>> Wojo jest chyba zbyt zachowawcze żeby ot tak porzucić ropę, ale może się
>>> mylę :>
>> Ale to oni zawsze stanowili awangardę technologii.
> No właśnie, US się już przestawia na HEV w pojazdach bojowych, w innych już
> na BEV.
Jeden eksperymentalny Abrams to troche malo.
Ale ale - pisalo sie np tak
https://www.zmescience.com/research/us-navy-syntheti
c-jet-fuel-seawater-0423432/
$3 za galon ... to jakby taniej niz dzis mamy na stacjach.
I bez sladu weglowego :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 02.11.22 07:38 J.F
- 02.11.22 08:07 Lisciasty
- 02.11.22 09:11 Cavallino
- 02.11.22 09:20 J.F
- 02.11.22 09:22 J.F
- 02.11.22 09:26 RoMan Mandziejewicz
- 02.11.22 09:31 Cavallino
- 02.11.22 09:31 RoMan Mandziejewicz
- 02.11.22 09:39 J.F
- 02.11.22 09:44 J.F
- 02.11.22 09:56 Cavallino
- 02.11.22 10:10 ąćęłńóśźż
- 02.11.22 10:44 robot
- 02.11.22 10:50 Cavallino
- 02.11.22 10:56 ii
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A