  • 31. Data: 2011-04-13 22:18:01
    Temat: Re: Zakaz palenia i jedzenia za kółkiem?
    Od: Mario <c...@o...pl>

    On 2011-04-13 18:13, Mega wrote:

    > A żebyś ty wiedział jak myślenie o dupie Maryny jest niebezpieczne!
    > W następnej wersji przepisów będzie zapis o skoncentrowaniu uwagi
    > kierowcy na drodze.
    > Biegli psychologowie będą następnie oceniali po nagranym wyrazie twarzy
    > kierowcy o czym myślał w kontrolowanym okresie czasu.

    Etam, psychologowie... Już trwają prace nad nowym urządzeniem
    wskazującym do kompa. Czujnik śledzący ruch oczu pozwoli myszce odejść
    do lamusa. Idąc tym tropem, dostaniesz mandat bo polucjant sprawdzi z
    logach samochodu, że patrzyłeś na kolano pasażerki i to nie w
    oczekiwaniu na czerwonym świetle :-)
    Ale co tam, na grupie na pewno ktoś temu przyklaśnie, bo przecież skoro
    można uratować choć jedno życie - to warto. (to ulubiony argument
    światłomaniaków)

    pozdrawiam
    mario

  • 32. Data: 2011-04-13 22:35:51
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-04-13 08:14, Artur Maśląg pisze:
    > http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80273,94242
    86,Przypominamy__zakaz_palenia_i_jedzenia_za_kolkiem
    _.html

    > O tym, że w służbowym w teorii palić nie wolno to wiem,
    > ale skąd zakaz picia i jedzenia w prywatnym samochodzie?
    > Podobno coś się zmieniło w przepisach od kwietnia 2011.

    A mozna zrobic kupe w SWOIM aucie? Aa, nie ma przepisu... hmmm

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 33. Data: 2011-04-13 22:44:13
    Od: marjan <k...@g...com>

    W dniu 2011-04-13 22:35, MarcinJM pisze:

    > A mozna zrobic kupe w SWOIM aucie? Aa, nie ma przepisu... hmmm

    Jak masz mersedesa to można ;)

    --
    Pozdrawiam serdecznie,
    Mariusz [marjan] Morycz

  • 34. Data: 2011-04-13 22:51:52
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-04-13 22:44, marjan pisze:

    > Jak masz mersedesa to można ;)

    mam. SLK z kompresorem. Ale ni chuja technicznie nie da sie wysrac.
    (uwazam ten samochod za... sredni)

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 35. Data: 2011-04-14 08:42:46
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Grejon" <g...@g...com>

    > Możesz wybrać głosowo przez słuchawkę.

    ... a rozmowę prowadzić za pomocą swojego klona

  • 36. Data: 2011-04-14 08:45:18
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com>

    > Magicznie to nic nie działa.

    Oj chłopie, chodzi o to, że używanie komórki z zestawem jest możliwe a
    angażuje kierowcę praktycznie tak samo jak bez. Więc w tym jest co najwyżej
    potrzeba rządzenia.

  • 37. Data: 2011-04-14 08:59:41
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com>

    > Tak, znam tę wersję, ze osoba prowadząca rozmowę częściowo
    > dekoncentruje się.

    > W żadnym wypadku. Prowadzenie rozmowy przez telefon wymaga stałego
    > trzymania go przy uchu (co wymaga dodatkowej koncentracji na
    > tej czynności), co w połączeniu w pkt. 1 prowadzi już do sytuacji
    > dość niebezpiecznych. Jedzenie, palenie tego nie wymaga,

    Pierdoły. Trzymanie słuchawki nie wymaga większej koncentracji uwagi niż
    trzymanie papierosa i kanapki. Angażuje rozmowa i to ma istotny wpływ na
    bezpieczeństwo jazdy tyle, że:
    1. przepis nie uniemożliwia rozmowy w ogóle a tylko bez zestawu
    2. podzielność uwagi można wyćwiczyć
    3. nie zawsze konieczne jest całkowite angażowanie się w jazdę, np na
    autostradzie

  • 38. Data: 2011-04-14 09:02:44
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com>

    > (...)

    > Z całą pewnością. Na koszt państwa zrobili sobie wycieczkę do Chin.

    Oj handlarzami. Acz myślę, że to zwykłe wykorzystanie władzy jest. Jakbyś Ty
    dostał władzę też wymyślałbyś takie bzdety by wykazać swoją użyteczność. Że
    lud głupi to to łyknie. Zresztą już samo to, że kogoś do czegoś zmusisz
    takim przepisem spowoduje, że zaczną się z Tobą liczyć.

  • 39. Data: 2011-04-14 09:12:57
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-04-13 12:39, szerszen pisze:

    > bzdura
    >
    > zakaz rozmawiania przez komórki można rozpatrywać w dwóch płaszczyznach
    >
    > 1. rozmowy, ale wtedy należało by w ogóle zakażać, również tych przez
    > zestaw, "ucho" czy z pasażerem

    Ale taka rozmowa odrobinę inaczej się odbywa. Rozmowa telefoniczna
    pochłania znacznie większą uwagę kierowcy niż rozmowa z osobą z którą
    się jest w kontakcie.

    Inna sprawa, że podobno każda rozmowa z kierowcą nie jest dobra.
    http://www.motofakty.pl/artykul/komorka_w_samochodzi
    e_wypadek.html

    > 2. trzymania czegoś w ręku, ale to ma taki sam sens, jak właśnie
    > trzymanie jedzenia, czy papierosa

    Może ktoś udowodnił, że w przypadku czegoś "nagłego" kanapkę czy
    papierosa człowiek automatycznie puszcza i łapie za kierownicę, a
    ukochanego gadżeta już tak brutalnie nie potraktuje:)

    A tak poważniej, czytałem o badaniach. Gdzie posadzono sporą grupę przed
    symulatorem. Połowa rozmawiała przez telefon, druga połowa miała powyżej
    0.5promila (ciekawe jaki był klucz podziału:). Każdemu przytrafiało się
    pewne zdarzenie drogowe, z którego osoba przytomna ma duże szanse wyjść
    cało. W grupie komórkowej było o 20% więcej wypadków niż w grupie
    alkoholowej.

    Pozdrawiam,
    Arek

  • 40. Data: 2011-04-14 09:49:44
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 14.04.2011 08:59, niusy.pl pisze:

    > Pierdoły. Trzymanie słuchawki nie wymaga większej koncentracji uwagi niż
    > trzymanie papierosa i kanapki. Angażuje rozmowa i to ma istotny wpływ na
    > bezpieczeństwo jazdy tyle, że:

    Zgadzam się i nie zgadzam...

    Różnica między telefonem w ręku a telefonem głośnomówiącym lub ze
    słuchawką w uchu polega na tym, że ludzie rozmawiający z telefonem
    trzymanym w ręku robią różne dziwne rzeczy, dodatkowo rozpraszające -
    trzymanie telefonu na ramieniu i przytrzymywanie skrzywioną głową.

    Zgodziłbym się w przypadku kierowania pojazdem ze wspomaganiem, "gałką"
    na kierownicy powalającą na jednoręczne wykonywanie dowolnych manewrów i
    automatyczną, samoczynną lub niepotrzebną (napęd elektryczny) skrzynią
    biegów.