  • 41. Data: 2011-04-14 11:28:27
    Temat: Re: Zakaz palenia i jedzenia za kółkiem?
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2011-04-13 15:45, Marcin N pisze:

    > Z Twoich słów wynika, że sam zakaz rozmawiania przez komórkę trzymaną w
    > rękach jest sprzeczny z psychologią. Nie ma kompletnie wpływu na
    > wypadkowość (o ile ma się automatyczną skrzynię biegów).

    Nie sprzeczny. Że rozmowa z niewidzialnym rozmówcą to zupełnie osobna
    sprawa, a trzymanie przedmiotu ręką przy uchu to równoległa, druga
    sprawa. I że obecny zakaz wpływa tylko na to pierwsze. A co komu w jakim
    stopniu przeszkadza w prowadzeniu samochodu, to zależy od indywidualnych
    predyspozycji, typu samochodu, drogi itp.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 42. Data: 2011-04-15 09:27:53
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:io49ck$36n$...@n...onet.pl...

    > Z Twoich słów wynika, że sam zakaz rozmawiania przez komórkę trzymaną w
    > rękach jest sprzeczny z psychologią. Nie ma kompletnie wpływu na
    > wypadkowość

    chyba nie załapałeś, zakaz rozmawiania przez komórkę trzymaną w ręku, jest
    równie niebezpieczny co rozmowa przez "ucho" czy zestaw głośnomówiący

  • 43. Data: 2011-04-15 09:29:39
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:sp3bq6d3bdvib1rdmka6gqadnj5ql31qgu@4ax.
    com...

    > 3. Znajomości posłów z producentami urządzeń głośnomówiących.

    ale to było aktualne tylko podczas wprowadzania zakazu, dzisiaj bez
    znaczenia

  • 44. Data: 2011-04-15 09:32:46
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup

    > Ale taka rozmowa odrobinę inaczej się odbywa. Rozmowa telefoniczna
    > pochłania znacznie większą uwagę kierowcy niż rozmowa z osobą z którą się
    > jest w kontakcie.

    ok, ale jeśli zależy nam na bezpieczeństwie, to zakazujemy używania
    telefonów w samochodzie, niezależnie od tego czy trzymamy go w ręku, czy
    używamy zestawów h-f, bo to rozmowa przez tel rozprasza, a nie tylko rozmowa
    przez tel trzymany w ręku

    > Może ktoś udowodnił, że w przypadku czegoś "nagłego" kanapkę czy papierosa
    > człowiek automatycznie puszcza i łapie za kierownicę, a ukochanego gadżeta
    > już tak brutalnie nie potraktuje:)

    jasne, puść sobie papierosa między nogi w lecie, powodzenia, albo niech ci
    chociaż żar spadnie gdzieś pod koszule

  • 45. Data: 2011-04-15 09:36:57
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał w wiadomości grup

    > Ależ bzduruj sobie.

    ależ dziękuję

    > Tak, znam tę wersję, ze osoba prowadząca rozmowę częściowo
    > dekoncentruje się.

    nie załapałeś, pisałem bzdura, bo ustawodawca nie zakazuje używania komórek
    w samochodzie, zakazuje jedynie trzymania ich w ręku, tymczasem trzymanie
    ich w ręku nie ma żadnego demonicznego wpływu na bezpieczeństwo jazdy, taki
    wpływ ma rozmowa przez telefon, niezależnie od tego czy trzymamy go w ręku,
    czy korzystamy z dobrodziejstw techniki uwalniających nasze ręce od niego

    > W żadnym wypadku. Prowadzenie rozmowy przez telefon wymaga stałego
    > trzymania go przy uchu (co wymaga dodatkowej koncentracji na
    > tej czynności), co w połączeniu w pkt. 1 prowadzi już do sytuacji
    > dość niebezpiecznych. Jedzenie, palenie tego nie wymaga, dodatkowo
    > nie jest obciążone pkt. 1.

    jasne, a teraz wyobraź sobie co się dzieje w samochodzie, jak kierowcy spada
    żar między nogi, albo gdzieś za kołnierz, to ja już wole aby rozmawiali
    przez komórki

  • 46. Data: 2011-04-15 10:07:48
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-04-15 09:36, szerszen pisze:

    > ależ dziękuję

    > nie załapałeś,

    Wręcz przeciwnie - najwyżej Ty masz tym problemy.

    > pisałem bzdura, bo ustawodawca nie zakazuje używania
    > komórek w samochodzie, zakazuje jedynie trzymania ich w ręku,

    Widzę, że to dla Ciebie jakieś nowe odkrycie.

> [...]
    > bezpieczeństwo jazdy, taki wpływ ma rozmowa przez telefon, niezależnie
    > od tego czy trzymamy go w ręku, czy korzystamy z dobrodziejstw techniki

    Jak napisałem nie jest prawdą to co napisałeś powyżej i co próbujesz
    udowodnić. Jak najbardziej forma korzystania z niego ma znaczenie.

  • 47. Data: 2011-04-15 10:08:46
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 15 Apr 2011 09:36:57 +0200 osobnik zwany szerszen
    wystukał:

    > jasne, a teraz wyobraź sobie co się dzieje w samochodzie, jak kierowcy
    > spada żar między nogi, albo gdzieś za kołnierz, to ja już wole aby
    > rozmawiali przez komórki

    a wyobraź sobie, że kierowcy przez okno wpada szerszeń.
    Zakażmy otwierania okien.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 48. Data: 2011-04-15 10:44:54
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    szerszen wrote:

> [...]
    > komórek w samochodzie, zakazuje jedynie trzymania ich w ręku, tymczasem
    > trzymanie ich w ręku nie ma żadnego demonicznego wpływu na

    Ma poważny wpływ. Bo nie chodzi o samo trzymanie w ręku, ale trzymanie
    przy uchu. Kanapkę można odłożyć jak coś się dzieje. A przed przerwaniem
    komuś w połowie zdania mamy opór.

> [...]
    > uwalniających nasze ręce od niego

    > jasne, a teraz wyobraź sobie co się dzieje w samochodzie, jak kierowcy

    Jedzie z jajcami na wierzchu?

    > albo gdzieś za kołnierz,

    Pali tyłem głowy?

    > to ja już wole aby
    > rozmawiali przez komórki

    \SK

  • 49. Data: 2011-04-15 10:48:19
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    szerszen wrote:

> [...]
    > telefonów w samochodzie, niezależnie od tego czy trzymamy go w ręku, czy
    > używamy zestawów h-f, bo to rozmowa przez tel rozprasza, a nie tylko

    Ale telefon trzymany w ręku dodatkowo wiąże rękę i człowiek odruchowo ma
    opór przed przerwaniem i odłożeniem.

    > jasne, puść sobie papierosa między nogi w lecie,

    Jak często palacz puszcza sobie papierosa na pod gacie?
    A jak często gadacz gada gdy coś się dzieje?

    > powodzenia, albo niech
    > ci chociaż żar spadnie gdzieś pod koszule

    Tak, albo zaplącze się we włosach... popryskanych łatwopalnym lakierem...
    ;)

    \SK

  • 50. Data: 2011-04-15 11:03:53
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "masti" <g...@t...hell> napisał w wiadomości grup

    > a wyobraź sobie, że kierowcy przez okno wpada szerszeń.
    > Zakażmy otwierania okien.

    był już śmiertelny wypadek z powodu ptaka, ale to nie ja chce wszystkiego
    zakazywać