    From: "p 47" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Zakaz fotografowania w kościele
    Date: Thu, 17 Feb 2011 23:00:25 +0100

    Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:kw8f6znhfi3p$.1gtetl391a2pj$.dlg@40tude.net...

    > No cóż - napisałeś to tak, że mogło sugerować że AL został skazany za
    > fotografowanie. Przepraszam - ale grupy dyskusyjne czytam niezbyt uważnie.

    AL nie został oczywiście skazany za fotografowanie. Skazany został jednak za
    to, że nie zastosował się do poleceń przedstawiciela właściciela (ochrony)
    mu tego zakazującej i że usiłował nie wykonywac ich poleceń. Sąd uznał także
    , że środki podjęte przez ochronę w imieniu właściciela, aby wymusić na AL
    przestrzeganie tego zakazu były uprawnione, mimo, ze były one dośc
    drasyczne, tj. obito AL ryj. A zatem sąd uznał, ze ten zakaz fotografowania
    był uprawniony, iże AL winien się do niego zastosować, bo inaczej środki
    przymusu wymuszające na nim dostosowanie się do tego zakazu byłyby
    nieuprawnione i to ochrona zostałaby skazana za podjęcie interwencji bez
    powodu!

    > Mam prawo bez względu na to czy ktoś mi kiedyś gdzieś pozwolił (nie licząc
    > kilku małych kruczków na które trzeba uważać). Uprzedzając - to nie jest
    > mój wymysł - ja tylko go wyczytałem i przyjąłem jako słuszny.

    Twój pogląd, że nawet wbrew woli własciciela domu masz prawo fotografować u
    niego dowolnie wszystko to co sobie tylko wymyslisz jest tak w sposób
    oczywisty, b. delikatnie mówiąc, kuriozalny, ze nie widzę potrzeby
    kontynuować tej dyskusji;-)
    Na wypadek, gdybyś zaczął się z tego raczkiem wycofywac i zaczął , wbrew
    temu, co wyżej napisałeś, twierdzić, że chodziło ci tylko o obiekty
    prywatne, do których publicznośc ma dostęp, to zalecam ci zastanowienie,
    dlaczego np w bankach nam SKUTECZNIE zakazują i to wyłącznie na podstawie
    wewnętrznych regulaminów przeciez ustanowionych przez te , często prywatne
    banki, nie tylko fotografowania, ale i innych dozwolonych gdzie indziej
    czynności jak np używania tel. komórkowych?!
    Dlaczego np. na stadionach, (także jeszcze zanim ustanowiono ogólne ustawy),
    prywatny ich właściciel skutecznie egzekwował np. przymus nie posiadania
    alkoholu, czy szkła, co ogólnie przecież jest dozwolone i w egzekwowaniu
    tych jego wewnętrznych przepisów pomagała mu nawet państwowa policja?
    To tyle tytułem tego twojego bzdurnego poglądu, ze własciciel na swoim,
    nawet skądinąd ogólnie dostepnym obiekcie rzekomo nie może ustanawiać
    regulaminu, czy przepisów, (a potem ich skutecznie egzekwować), które
    okreslają warunki, jakie trzeba wypełnic, aby z tego dostępu korzystać.Jesli
    ich nie przestrzegasz to własciciel może cię stamtąd wyrzucić!