    From: "p 47" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Zakaz fotografowania w kościele
    Date: Mon, 14 Feb 2011 21:15:31 +0100

    Użytkownik "Remigiusz Zukowski" <r...@g...com> napisał w
    wiadomości news:ijbacr$8p7$1@inews.gazeta.pl...

    > Chyba analogiczna argumentacja służyła wszelkim zakazom fotografowania za
    > komuny, chociaż przepraszam, mylę się, wtedy chyba bardziej chodziło o
    > bezpieczeństwo narodowe. Dzisiaj potencjalny złodziej i tak (mimo zakazu)
    > obfotografuje sobie wnętrze ukrytym gdzieś aparatem. Szkoda że do dziś
    > dzień podobne pomysły wciąż się pojawiają: jakiś czas temu w mediach
    > słyszałem o zakazie posiadania noży o ostrzach dłuższych niż 8 cm. Czy
    > sądzisz że po jego wprowadzeniu gwałtownie spadnie przestępczość z nożami?
    > Ja stawiam że wzrośnie liczba skazanych, zasilana armią grzybiarzy
> [...]

    A nie przyszło ci czasem do bolszewickiej głowy, ze kosciół to nie teren
    niczyj, a własność diecezji, która delegowała (tylko częściowo zresztą)
    swoje prawa włascicielskie na proboszcza i radę parafialną?! I że to oni w
    obszarze tej swojej własności mogą zatem robic to, co im się zechce, jesli
    tylko nie naruszają prawa!
    A prawo w żadnym razie nie zabrania w obiekcie prywatnym zakazywać
    dokonywania zdjęć, a więc ma proboszcz parafii (czyli zarządzca kościoła)
    pełne uprawnienie, aby bez uzyskania swojej zgody zakazać wykonywania tam
    zdjęć, bo przeciwnie to byle kto, komu akurat przyszłaby ochota robić
    zdjęcia mógłby tym zakłócać odbywające sie tam obrządki religijne ,
    argumentując (jak znam zycie) że to ten zakłócający potrafi ocenić
    najlepiej, czy tym przeszkadza;-)