    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Mon, 18 Nov 2013 05:31:18 -0800 (PST)
    Subject: Re: Zaimprowizowana wyciagarka
    From: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 18 listopada 2013 12:23:59 UTC+1 użytkownik GIRAFFA napisał:

> [...]
    ręce i nogi. Liczą się tylko te zmyślone co ich autorzy na własne oczy lub oczy
    ojców, wujków i brygadzistów to widzieli.

    > No cóż
    >
    > Mało widziałeś w życiu
    >
    > Ja pracuję 25+ latek w przemyśle wiertniczym i takie rzeczy się
    >
    > zdarzały
    >
    > Jednakże warunki "brzegowe" były inne bo urwana lina natychmiast
    >
    > pracowała jako bat ( klucz mechaniczny do rur wiertniczych - pooouglaj
    >
    > a zobaczysz jak pracuje)

    A teraz napisz że ta pękające liny były pełnosprawne. Wszystkie mechanizmy
    zabezpieczające też były pełnosprawne. Oczywiście obsługa to sami fachowcy mający
    pełną świadomość tego co robią. I taka lina sobie pęka sama z siebie. Na każdy
    wypadek zawsze składa się kilka czynników. Jeden powtarza się zawsze. To głupota.
    Nigdy nie widziałem klucza do rur wiertniczych. Doświadczenie podpowiada że może być
    podobny do opaskowego klucza do filtra oleju w samochodzie. Jeśli dobrze zgadują to
    taki duży klucz z liną może narobić szkód jak pęknie w nim lina opasująca rurę. Tylko
    że ona tak sama z siebie nie pęknie. Ma określoną wytrzymałość. Tak policzoną że
    zanim pęknie to jakieś elementy zabezpieczające w napędzie się poślizgną, zetną. Na
    wszelki słuczaj osłona jest tez policzona na możliwość zaabsorbowania energii jaka
    się w czasie wypadku wydzieli. Może się taka osłona uszkodzić ale ma wytrzymać
    uderzenie. To teraz pisz jak te liny pękały i dlaczego. No i ile osób zabiły. No
    chyba ze w przy takim wiercenia prowadzi się metodą traconego wiertacza. Wtedy ma
    wypadek wpisany do zakresu obowiązków i nic nikomu do tego.