eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaZagadkaRe: Zagadka
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!peer03.iad.highwind
    s-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx02.iad01.new
    shosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl
    !unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Zagadka
    References: <l60cvn$8b1$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    <l656ng$p6k$1@node1.news.atman.pl> <l65720$pbp$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@4...com>
    <52865bb1$0$2300$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: : : :
    User-Agent: slrn/pre1.0.2-11 (Linux)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
    Date: 15 Nov 2013 22:05:27 GMT
    Lines: 36
    NNTP-Posting-Host: 77-253-217-116.ip.netia.com.pl
    X-Trace: 1384553127 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2184 77.253.217.116:46534
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2927
    X-Received-Body-CRC: 1525224478
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:655252
    [ ukryj nagłówki ]

    Pan J.F napisał:

    > PPS. Wczoraj slyszalem w TV - obywatele sie skarza ze im pobliski
    > wiatrak halasuje. A urzednik "nie moge zmierzyc halasu tak jakby
    > chcieli. Rozporzadzenie wyraznie mowi - halas mierzy sie przy
    > predkosci wiatru do 5m/s. Jak bedzie wiecej to pomiar jest niewazny
    > i nie moze sluzyc jako podstawa do decyzji". A ponizej 5m/s to ten
    > wiatrak nie halasuje.
    > I co - nie przestrzega sie u nas prawa ?

    Jak trzeba, to się przestrzega. Dobrych kilka lat temu w warszawskich
    autobusach i tramwajach zainstalowano nowe elektroniczne kasowniki.
    Taki kasownik przez cały dzień zbiera dane, a pod koniec dnia kierowca
    może je z nniego odczytać za pomocą przenośniego komputera. W instrukcji
    obsługi do tego ustrojstwa producent napisał, że "dane przekazywane są
    za pośrednictwem promieni podczerwonych". Jakaś irda, czy coś takiego.

    No i się zaczęło. Związki zawodowe znalazły przepis, który mówi, że
    jeśli ktoś pracuje w obecności promieniowania, to mu się należy dodatek
    do pensji. I kierowcy odmówili kręcenia kółkiem, jeśli odpowiednia pozycja
    nie pojawi się na pasku przy wypłacie. Dyrekcja nie miała innego wyjścia,
    trzeba było zlecić badanie tego promieniowania Centralnemu Instytutowi
    Ochrony Pracy, bo inaczej nie dało się wykazać, że poziom mieści się
    w granicach norm. W CIOP nieźle się nad tym zleceniem męczyli, bo
    inny przepis mówi, że badać takie rzeczy można tylko 'in situ' a nie
    w laboratorium. Trzeba było wyłączyć z eksploatacji po jednym autobusie
    i tramwaju każdego typu na okres doby, bo inaczej mierzone promieniowanie
    ginęło w tle podczerwieni emitowanej przez rozgrzane silniki i inne
    elementy pojazdów. Ale zmierzono. Raport dostarczono. Fakturę wystawiono.

    Mamy tu budujący przykład uczciwych związkowców, nie zdemoralizowanych
    przez szkoły, w których pracują nauczyciele uważający, że należy
    przestrzegać tylko rozsądnego prawa.

    --
    Jarek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: