    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zagadka
    Date: Fri, 15 Nov 2013 18:36:45 +0100

    Użytkownik "A.L." napisał w wiadomości
    >A pieneidze?
    >Mala "shopping plaza" w miasteczku. Sloneczny dzien. Przy wjezdzie
    >dwie apetyczne a skapo ubrane panienki trzymaja plakat: MYCIE
    >ZAMOCHODOW - ZBIORKA PIENEIDZY NA KLUB ROBOTYCZNY SZKOLY XXX. Na
    >placu
    >grupka osilkow myje samochody Obok plakat z Ratusza: Dzialanosc
    >zatwierdzona przez Wydzial Ochorny Srodowiska. I dalej plakat: Weze
    >gumowe za darmo uzyczyla firma Joe Hardware. I inny plakat: Srodki do
    >mycia za darmo udostepnila drogeria Walgreens. I jeszcze jeden: Kto
> [...]

    Oczywiscie ze sie da, nawet widac taka mlodziez, ktora zbiera drobne
    myjac szyby na skrzyzowaniach.
    Tylko obywatele nie dorosli, nie tylko nie chca placic, ale jeszcze po
    policje dzwonia.

    Ale my tez zyjemy w panstwie prawa.
    Samochod z napisem "policja" nie bedzie wiec stal dyskretne
    zaparkowany, tylko przyjdzie policjant i pouczy "Panie L, jak pan
    chcesz mlodziezy dac 15$ na zabawki, to prosze przekazac darowizne
    odpowiedniej fundacji, albo wplacic na komitet rodzicielski. A nie tu
    mlodziez wykorzystywac i deprawowac".
    Bo oczywiscie sie da, tylko najpierw trzeba dzialalnosc zarejestrowac
    (jak sie ma 18 lat), potem wystapic o zwolnienie z VAT i posiadania
    kasy fiskalnej, nastepnie wystapic u uzyczenie miejsca, no i
    oczywiscie zgloszenie do WOS napisac, spelniwszy oczywiscie wymagane
    warunki, a nie tak - spuszczac brudna wode do kanalu.
    No i stosowna oplate zaplacic, bo WOS przeciez nie moze tak sobie
    zatwierdzic, tylko wszystko zgodnie z przepisami - za oplata.

    A macie wy tam u siebie kwote wolna od podatku ? Czy w tym milujacym
    prawo kraju mlodziez zapomina o naleznych oplatach i nikt im zlego
    slowa nie powie - ani rodzice, ani szeryf, ani urzednicy miejscy, ani
    lokalni biznesmeni, ani nawet pastor na kazaniu nie rzuci "zaprawde
    powiadam wam - grzeszycie".

    P.S. Robotyka i w Polsce staje sie popularna, pamietasz przeciez jak
    to przodujacy polski robot zostal zagubiony przez amerykanskiego
    kuriera.
    o, np http://www.konar.pwr.wroc.pl/

    PPS. Wczoraj slyszalem w TV - obywatele sie skarza ze im pobliski
    wiatrak halasuje. A urzednik "nie moge zmierzyc halasu tak jakby
    chcieli. Rozporzadzenie wyraznie mowi - halas mierzy sie przy
    predkosci wiatru do 5m/s. Jak bedzie wiecej to pomiar jest niewazny i
    nie moze sluzyc jako podstawa do decyzji". A ponizej 5m/s to ten
    wiatrak nie halasuje.
    I co - nie przestrzega sie u nas prawa ?

    J.