    From: Janko Muzykant <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Zagadka
    Date: Sat, 17 Jan 2009 11:57:43 +0100
    Sender: j...@a...neoplus.adsl.tpnet.pl

    T.M.F. pisze:

    > No ale to musisz sie zdecydowac co mierzysz, czy dynamike, czy
    > subiektywne odczucia jaki obraz ci sie podoba. Dynamika jest pojeciem
    > czysto fizycznym, twoje subiektywne odczucia nie i mozesz sobie je
    > mierzyc jak zechcesz (przyklad - audiofile). Ale nie mieszaj tego z
    > dobrze scharakteryzowanymi pojeciami fizycznymi.

    Ale ja chcę tylko udowodnić, że te pojęcia fizyczne są nikomu do niczego
    nie potrzebne i udowadnianie sobie, który sprzęt ma lepszą dynamikę jest
    czysto teologicznymi spekulacjami. Zdjęcie z wątku ma 10EV, ale nic z
    tego nie wynika, a każdy wskazywał inną wartość.
    Porównywanie matryc wedle algorytmu opisanego powyżej sprawi, że nie
    będzie to miało żadnego praktycznego znaczenia, a - mało tego -
    producenci aparatów mogliby specjalnie pod takie testy robić z obrazu
    katastrofę, byle tylko wynik syntetyczny był lepszy.

    wie.jpg

    > Przypuszczam, ze obie maja taka sama, ale na oko na monitorze to co ja
    > moge powiedziec. Wyeksportuj i wystaw to jako jakis plik tekstowy z
    > wartosciami liczbowymi, z ciekawosci mozna policzyc co nam wyjdzie.

    Tak, te obrazki mają tę samą dynamikę (górny po generacji szumu został
    powiększony dwukrotnie). Ale chyba każdy wybierze sprzęt, który pstryka
    gradienty jak ten dolny. Mało tego, ja będę twierdził, że użyteczna
    dynamika gradientu niższego jest większa.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl