  • Data: 2012-06-21 22:40:11
    Temat: Re: Zadupizm a nowoczesne samochody.
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    W dniu 2012-06-21 18:28, Franc pisze:

    > W kolumnie jadące samochody mają OBOWIĄZEK zostawić odstępy umożliwiający
    > wjechanie pomiędzy w przypadku wyprzedzania. To jest OBOWIĄZEK a nie
    > listościwe zachowanie.

    Ale dotyczy to nie wszystkich pojazdów i nie wszędzie:

    Rozdział 3, oddział 3, art.19
    3. Poza obszarem zabudowanym, na jezdniach dwukierunkowych
    o dwóch pasach ruchu, kierujący pojazdem objętym indywidualnym
    ograniczeniem prędkości albo pojazdem lub zespołem pojazdów o dłu-
    gości przekraczającej 7 m jest obowiązany utrzymywać taki odstęp od
    pojazdu silnikowego znajdującego się przed nim, aby inne wyprzedza-
    jące pojazdy mogły bezpiecznie wjechać w lukę utrzymywaną między
    tymi pojazdami. Przepisu tego nie stosuje się, jeżeli kierujący pojazdem
    przystępuje do wyprzedzania lub gdy wyprzedzanie jest zabronione.

    Czyli wychodzi na to, że samochodów osobowych (bez przyczepy) to nie
    dotyczy. Chyba. że mam starą wersję PoRD, albo jest jeszcze inny zapis...

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.