  • 51. Data: 2014-09-20 15:04:03
    Temat: Re: Zaczelo sie, wojna Apple kontra reszta swiata
    Od: aL <b...@w...pl>

    W dniu 2014-09-18 04:11, Pszemol pisze:

    > Jak to nie można pożyczyć... jasne że możesz.
    > Ty masz jakiś smartfon, Twój kolega/brat/żona ma inny - zamieniacie
    > się na tydzień-dwa, przekładacie karty i każdy z Was ma bogatsze
    > doświadczenia.

    Jakoś nie chce mi się wierzyć w tak łatwe przekonanie kogoś do
    pożyczenia lub wymiany telefonu. Poza tym udział maniaków/testerów
    wśród ogólnej liczby użytkowników telefonów to margines.

    > A to są jakieś różnice w pokazywaniu GPSa na mapie???
    > Tego się nie spodziewałem... :-)

    Nigdy nie słyszałeś o błędach w oprogramowaniu w nawigacji
    i niedokładności wskazań moduły GPS w telefonach?

    > Jasne że płynie... Twoja Nokia miała pewnie obsługę jeszcze starych
    > analogowych transmisji pracowała na innym pasmie częstotlowości
    > które przenikają głębiej w betony.

    Mnie nie interesują w sumie detale techniczne, mnie interesuje realne
    działanie w określonych warunkach. Wolę telefon, z którego połączę
    się w sytuacji awaryjnej przy słabym zasięgu od takiego, który może jedynie
    umilić mi śmierć z głodu lub pragnienia możliwością zagrania w nową
    grę z marketu. No, ale jak wspominałem różne osoby mają różne potrzeby.

    > No super. Jak sobie ludzie radzili w zaciętych windach w latach
    > 60, 70, 80, 90 gdy komórek nie było a windy były bardziej zawodne? :-)

    Nadawali SOS do najbliższego sąsiada.
    aL

    --
    There's no normal life, Wyatt. There's just life.

  • 52. Data: 2014-09-20 16:16:24
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "aL" <b...@w...pl> wrote in message

    > Jakoś nie chce mi się wierzyć w tak łatwe przekonanie kogoś do
    > pożyczenia lub wymiany telefonu. Poza tym udział maniaków/testerów
    > wśród ogólnej liczby użytkowników telefonów to margines.

    Ja nie widzę problemu...
    Jak chcesz to zamienie się z Tobą na tydzień ze swoim iP4 :-)

    > Nigdy nie słyszałeś o błędach w oprogramowaniu w nawigacji
    > i niedokładności wskazań moduły GPS w telefonach?

    Słyszałem o błędach na mapie, znaczy się ulica nazwana źle
    albo gdzieś jest most którego na mapie nie ma, ale żeby GPS
    z fixem pokazywał złą lokalizację to nie słyszałem... Gdzie tak jest?

    > Mnie nie interesują w sumie detale techniczne, mnie interesuje realne
    > działanie w określonych warunkach.

    No ale te detale techniczne są ważne, bo nie oceniasz w gruncie
    rzeczy telefonu tylko całą technologię która powoli wychodzi z użytku bo
    nowe cyfrowe telefony nie mają już więcej tamtych analogowych pasm.

> [...]
    > umilić mi śmierć z głodu lub pragnienia możliwością zagrania w nową
    > grę z marketu. No, ale jak wspominałem różne osoby mają różne potrzeby.

    Dokładnie. I dla różnych osób ta "śmierć z głodu" może zaglądnąć w oczy.
    Czasem może zaglądnąć po 1/2 godzinie siedzenia w windzie :-)

    > Nadawali SOS do najbliższego sąsiada.

    Dalekopisem?

  • 53. Data: 2014-09-20 16:48:21
    Od: aL <b...@w...pl>

    W dniu 2014-09-20 16:16, Pszemol pisze:

    > Ja nie widzę problemu...
    > Jak chcesz to zamienie się z Tobą na tydzień ze swoim iP4 :-)

    Dziękuję, ale nie widzę potrzeby. Sąsiad my iphona i już porównywałem
    różne rzeczy. Żeby była jasność - nie twierdze, że telefony Apple i iOS
    to porażka. To po prostu z różnych względów nie jest system dla mnie.
    Podobnie nie chce mieć telefonu z androidem, chociaż mam tablet
    z tym systemem. Jeśli chodzi o logikę interfejsu najbardziej przemawia
    do mnie BB. O telefonie z OS od MS nie wypowiadam się, bo za krótko
    miałem z nim styczność. Nie było źle.

    > Słyszałem o błędach na mapie, znaczy się ulica nazwana źle
    > albo gdzieś jest most którego na mapie nie ma, ale żeby GPS
    > z fixem pokazywał złą lokalizację to nie słyszałem... Gdzie tak jest?

    Znajomy miał problem w telefonie z androidem. Nie pamiętam już
    konkretnie modelu, ale to był jakiś tani aparat sprzed 3 lat.

    > No ale te detale techniczne są ważne, bo nie oceniasz w gruncie
    > rzeczy telefonu tylko całą technologię która powoli wychodzi z użytku bo
    > nowe cyfrowe telefony nie mają już więcej tamtych analogowych pasm.

    Nie wiem, czy Nokia 808 zdecydowanie się różni pod tym względem
    od iphone 5 i Nokii Lumii 820. Chyba wszystkie te telefony mają podobne
    pasma. Może to kwestia czułości wewnętrznej anteny.

    > Dokładnie. I dla różnych osób ta "śmierć z głodu" może zaglądnąć w oczy.
    > Czasem może zaglądnąć po 1/2 godzinie siedzenia w windzie :-)

    Uczepiłeś się teraz windy, a to jedynie przykład sytuacji, gdy możliwość
    skorzystania z telefonu ma naprawdę duże znaczenie. Oczywiście można
    to wyśmiać i zrzucić na karb paranoi. Nie obrażę się.

    Nie, nożnym sonarem.
    aL

    --
    There's no normal life, Wyatt. There's just life.

  • 54. Data: 2014-09-20 17:03:52
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "aL" <b...@w...pl> wrote in message

    > Nie wiem, czy Nokia 808 zdecydowanie się różni pod tym względem
    > od iphone 5 i Nokii Lumii 820. Chyba wszystkie te telefony mają podobne
    > pasma. Może to kwestia czułości wewnętrznej anteny.

    Może, i fajnie byłoby gdyby były gdzies w sieci info porównawcze
    na temat czułości transceirvera w różnych tel komórkowych.
    Wiadomo że nawet jak mają taki sam chipset GSM to konstrukcja
    anteny i współgranie jej i zestrojenie z innymi elementami metalowymi
    w obudowie i samą obudową może mieć wpływ na czułość.

    > Uczepiłeś się teraz windy, a to jedynie przykład sytuacji, gdy możliwość
    > skorzystania z telefonu ma naprawdę duże znaczenie. Oczywiście można
    > to wyśmiać i zrzucić na karb paranoi. Nie obrażę się.

    Bo zabrzmiało humorystycznie. Wybacz- nie chciałem Cię urazić, ale
    komuś kto zaciął się w windzie przychodzi na myśl śmierć głodowa? :-)
    Przyznaj, ze to humorystyczne.
    A serio - telefony komórkowe to naprawdę fajna rzecz gdy działają
    ale nie stawiał bym w 100% na ich niezawodność - w końcu nawet
    nie trzeba windy aby gdzieś daleko od cywilizacji (samotna wieś,
    jakieś góry, wycieczka do puszczy, środek dużego jeziora, morze)
    po prostu zasięgu nie było. Warto mieć inne metody uratowania
    sobie życia, i nie mówię tu o batoniku Snickers w kieszeni aby nie
    umrzeć z głodu gdy się zakleszczysz na 1/2g w windzie :-))))

    > Nie, nożnym sonarem.

    Czyli da się, nawet bez komórki...

    Zdarza Ci się oglądać jakiś film nakręcony w latach 80-tych gdzie
    jest sytuacja że ktoś gdzies wyjechał, będzie dopiero za 2 godziny
    a potrzeba się z nim skontaktować? Nie przychodzi Ci do głowy
    podpowiedź aktorowi: "czemu nie zadzwonisz na jego komórkę?"
    a po sekundzie jest "acha moment" bo komórek jeszcze nie było?

    I jakoś sobie ludzie radzili, więc nie ma co popadać w paranoję...

    Jak Twoja komórka nie działa, to może kogoś innego zadziała,
    może się następnym razem zdarzyć że taka winda jest daleko od
    BTSa który łączy się z Twoją Nokią a akurat iPhone współwindziarza
    będzie się łączył ze swoim BTSem i sytuacje się odwrócą...
    Przecież nie wiesz czy w tej Twojej windzie wszyscy mieli tego
    samego operatora komórkowego i kto był bliżej/dalej swego BTSa.

  • 55. Data: 2014-09-21 22:30:56
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "aL" <b...@w...pl>

    > Czy z tego płynie jakiś wniosek? Oczywiście, że dla 99,9% użytkowników
    > nie,
    > ale dla mnie jest ważne jak zachowa się telefon wtedy, gdy będę go
    > najbardziej potrzebował.
    > --
    > Mimo wszystko statystycznemu ludzikowi najbardziej potrzebny jest
    > telefon w normalnym życiu a nie w windzie

    Przecież właśnie to napisałem. Poza tym pojęcie "normalne życie" jest
    baaardzo pojemne.
    --
    Kiedy ostatnio siedziałeś w windzie ?

  • 56. Data: 2014-09-22 00:21:01
    Od: aL <b...@w...pl>

    W dniu 2014-09-20 17:03, Pszemol pisze:

    > Bo zabrzmiało humorystycznie. Wybacz- nie chciałem Cię urazić, ale
    > komuś kto zaciął się w windzie przychodzi na myśl śmierć głodowa? :-)
    > Przyznaj, ze to humorystyczne.

    Bo to brzmi humorystycznie dopóki historia nie dotyczy nas osobiście.
    Oczywiście nie miałem na myśli śmierci głodowej w kontekście windy,
    a raczej bardziej przypadków jakie mogą się przydarzyć w bardziej
    niedostępnym terenie niż biurowiec lub dom w centrum miasta. Poza
    tym dla osoby z klaustrofobią utknięcie w windzie i niemożność
    skontaktowania się i poinformowania o problemie
    może być traumatycznym przeżyciem. W sieci są opisywane przypadki
    osób, którym telefon odmówił posłuszeństwa w przypadkach zagrożenia
    i finał opowieści nie nadawałby się na zabawna anegdotkę.

> [...]
    > sobie życia, i nie mówię tu o batoniku Snickers w kieszeni aby nie
    > umrzeć z głodu gdy się zakleszczysz na 1/2g w windzie :-))))

    Między innymi do tego zmierzam. Wiele osób wierzy, że skoro wydali
    tyle na telefon, który podobno potrafi wszystko, to wszelkie zagrożenia
    i ograniczenia technologii ich nie dotyczą.

> [...]
    > podpowiedź aktorowi: "czemu nie zadzwonisz na jego komórkę?"
    > a po sekundzie jest "acha moment" bo komórek jeszcze nie było?

    Tak zdarza mi się i nie dotyczy jedynie komórek, pagerów ale palenia w
    miejscach publicznych, wysyłania informacji dalekopisem, itp.

    > I jakoś sobie ludzie radzili, więc nie ma co popadać w paranoję...

    Radzili, ale nie ze wszystkim, a z pewnością korzystanie wówczas
    z technologii wymagało więcej cierpliwości. Czy teraz jest lepiej?
    Nie do końca jestem przekonany, bo coraz większe znaczenie
    ma szybkość przekazywania treści, niż sama treść.

> [...]
    > Przecież nie wiesz czy w tej Twojej windzie wszyscy mieli tego
    > samego operatora komórkowego i kto był bliżej/dalej swego BTSa.

    Z tego co wiem to, w pobliżu jest jedna antena, z której korzystają
    różni operatorzy.
    aL

    --
    There's no normal life, Wyatt. There's just life.

  • 57. Data: 2014-09-22 19:24:18
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "aL" <b...@w...pl>

> [...]

    osób, którym telefon odmówił posłuszeństwa w przypadkach zagrożenia
    i finał opowieści nie nadawałby się na zabawna anegdotkę.
    Weźmy taką typową sytuację. Jedziesz samochodem i w szczerym polu wjeżdżasz
    w dziurę. Trafione koło, trzeba zmienić. Okazuje się, że w warunkach
    polowych nie jest to takie proste bo oryginalny klucz zjeżdża z
    zabezpieczających śrub a lewarek za krótki i jeszcze zapada się w gruncie.
    Dzwonisz więc do rodziny by Ci wyszukała pomoc. Rodzina podaje Ci numer
    wyszukany w necie na hasło lokalnej dziury. Dzwonisz a tam pomoc z drugiego
    końca Polski, która potrafi tylko lawetę sprowadzić o ile masz gotówkę a że
    masz kartę to nie ma o czym gadać. Druga próba, dostajesz numer lokalnej
    pomocy. Dzwonisz a gość jest poza domem i nie może Ci pomóc. No to dzwonisz
    na ten 112, nie mogą podać numeru pomocy. Chowasz tę pieprzoną komórkę i
    organizujesz samopomoc z 5-cioma innymi poszkodowanymi na dziurze.