    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Zaczelo sie, wojna Apple kontra reszta swiata
    Date: Sat, 20 Sep 2014 10:03:52 -0500
    <lus825$o6k$1@node2.news.atman.pl> <lv1sfs$b2n$1@dont-email.me>
    <lv20tk$gsf$1@node2.news.atman.pl> <lv24ic$3s3$1@dont-email.me>
    <lv3k6r$mia$1@node1.news.atman.pl>
    <q...@4...com>
    <s...@h...ck.polsl.pl>
    <a...@4...com>
    <s...@h...ck.polsl.pl>
    <j...@4...com>
    <s...@h...ck.polsl.pl>
    <q...@4...com>
    <s...@h...ck.polsl.pl> <lv9sfk$q9n$1@dont-email.me>
    <54188eed$0$26846$65785112@news.neostrada.pl>
    <lvalid$b2g$1@dont-email.me>
    <541a1a28$0$26856$65785112@news.neostrada.pl>
    <lvdf1e$sva$1@dont-email.me> <541d7b3f$0$2229$65785112@news.neostrada.pl>
    <lvk27n$hmb$1@dont-email.me> <541d93b1$0$2368$65785112@news.neostrada.pl>

    "aL" <b...@w...pl> wrote in message
    news:541d93b1$0$2368$65785112@news.neostrada.pl...

    > Nie wiem, czy Nokia 808 zdecydowanie się różni pod tym względem
    > od iphone 5 i Nokii Lumii 820. Chyba wszystkie te telefony mają podobne
    > pasma. Może to kwestia czułości wewnętrznej anteny.

    Może, i fajnie byłoby gdyby były gdzies w sieci info porównawcze
    na temat czułości transceirvera w różnych tel komórkowych.
    Wiadomo że nawet jak mają taki sam chipset GSM to konstrukcja
    anteny i współgranie jej i zestrojenie z innymi elementami metalowymi
    w obudowie i samą obudową może mieć wpływ na czułość.

    > Uczepiłeś się teraz windy, a to jedynie przykład sytuacji, gdy możliwość
    > skorzystania z telefonu ma naprawdę duże znaczenie. Oczywiście można
    > to wyśmiać i zrzucić na karb paranoi. Nie obrażę się.

    Bo zabrzmiało humorystycznie. Wybacz- nie chciałem Cię urazić, ale
    komuś kto zaciął się w windzie przychodzi na myśl śmierć głodowa? :-)
    Przyznaj, ze to humorystyczne.
    A serio - telefony komórkowe to naprawdę fajna rzecz gdy działają
    ale nie stawiał bym w 100% na ich niezawodność - w końcu nawet
    nie trzeba windy aby gdzieś daleko od cywilizacji (samotna wieś,
    jakieś góry, wycieczka do puszczy, środek dużego jeziora, morze)
    po prostu zasięgu nie było. Warto mieć inne metody uratowania
    sobie życia, i nie mówię tu o batoniku Snickers w kieszeni aby nie
    umrzeć z głodu gdy się zakleszczysz na 1/2g w windzie :-))))

    > Nie, nożnym sonarem.

    Czyli da się, nawet bez komórki...

    Zdarza Ci się oglądać jakiś film nakręcony w latach 80-tych gdzie
    jest sytuacja że ktoś gdzies wyjechał, będzie dopiero za 2 godziny
    a potrzeba się z nim skontaktować? Nie przychodzi Ci do głowy
    podpowiedź aktorowi: "czemu nie zadzwonisz na jego komórkę?"
    a po sekundzie jest "acha moment" bo komórek jeszcze nie było?

    I jakoś sobie ludzie radzili, więc nie ma co popadać w paranoję...

    Jak Twoja komórka nie działa, to może kogoś innego zadziała,
    może się następnym razem zdarzyć że taka winda jest daleko od
    BTSa który łączy się z Twoją Nokią a akurat iPhone współwindziarza
    będzie się łączył ze swoim BTSem i sytuacje się odwrócą...
    Przecież nie wiesz czy w tej Twojej windzie wszyscy mieli tego
    samego operatora komórkowego i kto był bliżej/dalej swego BTSa.