    Date: Mon, 22 Sep 2014 00:21:01 +0200
    From: aL <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Zaczelo sie, wojna Apple kontra reszta swiata
    <lus825$o6k$1@node2.news.atman.pl> <lv1sfs$b2n$1@dont-email.me>
    <lv20tk$gsf$1@node2.news.atman.pl> <lv24ic$3s3$1@dont-email.me>
    <lv3k6r$mia$1@node1.news.atman.pl>
    <q...@4...com>
    <s...@h...ck.polsl.pl>
    <a...@4...com>
    <s...@h...ck.polsl.pl>
    <j...@4...com>
    <s...@h...ck.polsl.pl>
    <q...@4...com>
    <s...@h...ck.polsl.pl> <lv9sfk$q9n$1@dont-email.me>
    <54188eed$0$26846$65785112@news.neostrada.pl>
    <lvalid$b2g$1@dont-email.me>
    <541a1a28$0$26856$65785112@news.neostrada.pl>
    <lvdf1e$sva$1@dont-email.me> <541d7b3f$0$2229$65785112@news.neostrada.pl>
    <lvk27n$hmb$1@dont-email.me> <541d93b1$0$2368$65785112@news.neostrada.pl>
    <lvk505$5rq$1@dont-email.me>

    W dniu 2014-09-20 17:03, Pszemol pisze:

    > Bo zabrzmiało humorystycznie. Wybacz- nie chciałem Cię urazić, ale
    > komuś kto zaciął się w windzie przychodzi na myśl śmierć głodowa? :-)
    > Przyznaj, ze to humorystyczne.

    Bo to brzmi humorystycznie dopóki historia nie dotyczy nas osobiście.
    Oczywiście nie miałem na myśli śmierci głodowej w kontekście windy,
    a raczej bardziej przypadków jakie mogą się przydarzyć w bardziej
    niedostępnym terenie niż biurowiec lub dom w centrum miasta. Poza
    tym dla osoby z klaustrofobią utknięcie w windzie i niemożność
    skontaktowania się i poinformowania o problemie
    może być traumatycznym przeżyciem. W sieci są opisywane przypadki
    osób, którym telefon odmówił posłuszeństwa w przypadkach zagrożenia
    i finał opowieści nie nadawałby się na zabawna anegdotkę.

    > A serio - telefony komórkowe to naprawdę fajna rzecz gdy działają
    > ale nie stawiał bym w 100% na ich niezawodność - w końcu nawet
    > nie trzeba windy aby gdzieś daleko od cywilizacji (samotna wieś,
    > jakieś góry, wycieczka do puszczy, środek dużego jeziora, morze)
    > po prostu zasięgu nie było. Warto mieć inne metody uratowania
    > sobie życia, i nie mówię tu o batoniku Snickers w kieszeni aby nie
    > umrzeć z głodu gdy się zakleszczysz na 1/2g w windzie :-))))

    Między innymi do tego zmierzam. Wiele osób wierzy, że skoro wydali
    tyle na telefon, który podobno potrafi wszystko, to wszelkie zagrożenia
    i ograniczenia technologii ich nie dotyczą.

    > Zdarza Ci się oglądać jakiś film nakręcony w latach 80-tych gdzie
    > jest sytuacja że ktoś gdzies wyjechał, będzie dopiero za 2 godziny
    > a potrzeba się z nim skontaktować? Nie przychodzi Ci do głowy
    > podpowiedź aktorowi: "czemu nie zadzwonisz na jego komórkę?"
    > a po sekundzie jest "acha moment" bo komórek jeszcze nie było?

    Tak zdarza mi się i nie dotyczy jedynie komórek, pagerów ale palenia w
    miejscach publicznych, wysyłania informacji dalekopisem, itp.

    > I jakoś sobie ludzie radzili, więc nie ma co popadać w paranoję...

    Radzili, ale nie ze wszystkim, a z pewnością korzystanie wówczas
    z technologii wymagało więcej cierpliwości. Czy teraz jest lepiej?
    Nie do końca jestem przekonany, bo coraz większe znaczenie
    ma szybkość przekazywania treści, niż sama treść.

    > Jak Twoja komórka nie działa, to może kogoś innego zadziała,
    > może się następnym razem zdarzyć że taka winda jest daleko od
    > BTSa który łączy się z Twoją Nokią a akurat iPhone współwindziarza
    > będzie się łączył ze swoim BTSem i sytuacje się odwrócą...
    > Przecież nie wiesz czy w tej Twojej windzie wszyscy mieli tego
    > samego operatora komórkowego i kto był bliżej/dalej swego BTSa.

    Z tego co wiem to, w pobliżu jest jedna antena, z której korzystają
    różni operatorzy.
    aL

    --
    There's no normal life, Wyatt. There's just life.