  • 1. Data: 2011-09-06 05:00:41
    Temat: Zachowanie sprężarki w lodówce
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    Witam, w ręce wpadł mi watomierz taki co można między kabel, a gniazdko
    podłączyć i zacząłem z ciekawości sprawdzać różne urządzenia. I tu
    zaciekawiła mnie lodówka. Do tej pory myślałem, że są tam dwie fazy
    działania - takie jak słychać. Sprężarka chodzi lub nie. A tu mała
    konsternacja. Od początku:

    - pobór ~4W, jest cicho, nic się nie dzieje

    - pobór ~260W lodówka, a właściwie sprężarka się załączyła, hałasuje jak
    zwykle, w tym momencie myślałem, że to szczytowy pobór prądu

    i naglę

    - pobór ~660W, czyli 2.5x niż kiedy sprężarka hałasowała, a tu cisza, w
    tej trzeciej fazie pobór jest tak wysoki przez kilkanaście sekund (a nic
    nie słychać z lodówki), a potem koło się zamyka. Znowu przez dłuższy
    czas 4W i jedziemy w kółko.

    Moje pytanie, co to za trzecia faza działania? Bo chodzenie sprężarki,
    to to chyba nie jest.

    --
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2011-09-06 12:34:28
    Temat: Re: Zachowanie sprężarki w lodówce
    Od: " " <w...@N...gazeta.pl>

    Karol Y <k...@o...pl> napisał(a):

    > Moje pytanie, co to za trzecia faza działania? Bo chodzenie sprężarki,
    > to to chyba nie jest.

    Automatyczne odszranianie - topienie lodu na parowniku.

  • 3. Data: 2011-09-06 15:24:40
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Automatyczne odszranianie - topienie lodu na parowniku.

    Czy ja dobrze rozumiem? Załączana jest grzałka, która ma stopić lód na
    parowniku?? Czyli de facto podgrzewamy wnętrze lodówki?? Czy jednak źle
    rozumiem?? ;)...

    A Autorowi pytania powiem, że może jeszcze odnotować co najmniej trzy
    inne wartości mocy, jeśli podczas każdej z w.w faz otworzy lodówkę ;);)...

    Konop

  • 4. Data: 2011-09-06 15:42:50
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Tue, 6 Sep 2011 12:34:28 +0000 (UTC), w...@N...gazeta.pl
    napisał(a):

    > Automatyczne odszranianie - topienie lodu na parowniku.

    Co ty, automatyczne odszranianie polega na wstrzymaniu pracy agregatu do
    chwili osiągnięcia przez parownik temp. nieco wyższej od zera.
    --
    Jacek

  • 5. Data: 2011-09-06 18:03:11
    Od: " Wmak" <w...@N...gazeta.pl>

    Jacek Maciejewski <j...@o...pl> napisał(a):

    > Co ty, automatyczne odszranianie polega na wstrzymaniu pracy agregatu do
    > chwili osiągnięcia przez parownik temp. nieco wyższej od zera.

    Może tak jest w twojej lodówce - nie wiem, metod może być wiele.
    Szybkie podgrzewanie parownika grzałką jest popularnym sposobem odszraniania.
    Ma, moim zdaniem, przewagę nad "twoją" metodą bo włącza się szybko po wyłączeniu
    agregatu, zanim się więcej szronu na parowniku osadzi.
    Mniej wody wypłynie poza komorę i dzięki temu mniej wysychają artykuły w lodówce

  • 6. Data: 2011-09-06 20:15:06
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > A Autorowi pytania powiem, że może jeszcze odnotować co najmniej trzy
    > inne wartości mocy, jeśli podczas każdej z w.w faz otworzy lodówkę ;);)...

    Oczywiście chodzi o oświetlenie w lodówce, tak? Bo pomijam inne bajery
    co to się wtedy włączają / wyłączają ;-)

    --
    Mateusz Bogusz

  • 7. Data: 2011-09-07 07:29:22
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Tue, 06 Sep 2011 07:00:41 +0200, Karol Y napisał:

    [...]
> [...]
    > czas 4W i jedziemy w kółko.
    >
    > Moje pytanie, co to za trzecia faza działania? Bo chodzenie sprężarki,

    U mnie jest podobnie:

    http://sp9uob.verox.pl/moc.png

    Popatrz na zielone zakreślenie, lodówa (nic innego nie jest uruchomione w nocy)
    od czasu do czasu ma taki wyskok, że bierzze ok 200% tego co normalnie.
    Ciekawe, że na wykresie widać, że na początku cyklu chłodzenia lodówa bierze
    wyraźnie więcej mocy niż na końcu :-)

    --
    #begin 755 signature.exe
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 8. Data: 2011-09-07 14:14:01
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 7 Wrz, 09:29, Verox <a...@b...veroxsystems.com>
    wrote:

    > U mnie jest podobnie:
    >
    > http://sp9uob.verox.pl/moc.png

    Co Ci tak ładnie moc rejestruje?

    J.

  • 9. Data: 2011-09-07 18:38:14
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

> [...]
    > Ciekawe, że na wykresie widać, że na początku cyklu chłodzenia lodówa bierze

    Te statystyki to z głównego rozgałęźnika? ;-)

    --
    Mateusz Bogusz

  • 10. Data: 2011-09-08 21:19:49
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2011-09-07 09:29 Verox napisał(a):

    > U mnie jest podobnie:
    >
    > http://sp9uob.verox.pl/moc.png

    O, czym tak ładnie mierzysz?

    --