  • 11. Data: 2011-09-10 13:48:58
    Temat: Re: Zachowanie sprężarki w lodówce
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Thu, 08 Sep 2011 23:19:49 +0200, Adam Dybkowski napisał:

    > O, czym tak ładnie mierzysz?

    Licznikiem z wyjściem 1 imp/Wh - LE01d

    --
    #begin 755 signature.exe
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 12. Data: 2011-09-10 18:48:16
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Verox" <a...@b...veroxsystems.com> napisał w
    wiadomości news:slrnj6mqma.21m.antispam_verox@matrix.verox.pl..
    .

    > Licznikiem z wyjściem 1 imp/Wh - LE01d

    Fajne - też się bawię tym licnikiem ale jestem na etapie zliczania impulsów
    (z całego dnia) oraz wyświetlania mocy chwilowej obliczanej na podst.
    odstępu czasowego od poprzedniego impulsu.
    Do współpracy z PC i napisania aplikacji na PC jeszcze nie doszedłem.

  • 13. Data: 2011-09-10 19:22:19
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2011-09-10 15:48 Verox napisał(a):

    > Licznikiem z wyjściem 1 imp/Wh - LE01d

    I co dalej? Jakiś AVR + router wifi?

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 14. Data: 2011-09-10 21:22:16
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Sat, 10 Sep 2011 21:22:19 +0200, Adam Dybkowski napisał:

    > I co dalej? Jakiś AVR + router wifi?

    Pic + USB + ALiX z linuxem (ale zamiast alixa robi się pic z ethernetem)

  • 15. Data: 2011-09-12 20:29:26
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2011-09-10 23:22 Verox napisał(a):

    > Pic + USB + ALiX z linuxem (ale zamiast alixa robi się pic z ethernetem)

    Ja mam w mieszkaniu LE-01 (wersję mechaniczną) i na razie tylko
    podczepiłem AVRa z wyświetlaczami LED. Nie mam w okolicy ethernetu więc
    raczej myślę o rozwiązaniu WiFi. Albo innym bezprzewodowym ale nie
    porażająco drogim (zigbee odpada, już tańsze są np. moduły RFM) - a na
    drugim końcu np. Ethernut.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 16. Data: 2011-09-13 21:08:40
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2011-09-12 22:29 Adam Dybkowski napisał(a):

    > Ja mam w mieszkaniu LE-01 (wersję mechaniczną) i na razie tylko
    > podczepiłem AVRa z wyświetlaczami LED.

    BTW: Jeszcze jedno pytanie odnośnie organizacji bazy danych: logujesz
    każdy impuls (czyli np. dokładny czas między impulsami) czy raczej czas
    między impulsami przeliczony na waty (logowany np. co 10 sekund;
    oczywiście wartość zmieniać się będzie rzadziej przy małych mocach), czy
    jeszcze inaczej? Nie chciałbym przeciążać bazy zbędnymi danymi, ale z
    drugiej strony nie chcę tracić zbytnio informacji (logując tylko np.
    uśrednioną moc co minutę).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 17. Data: 2011-09-14 20:59:56
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Tue, 13 Sep 2011 23:08:40 +0200, Adam Dybkowski napisał:

> [...]
    > jeszcze inaczej? Nie chciałbym przeciążać bazy zbędnymi danymi, ale z
    > drugiej strony nie chcę tracić zbytnio informacji (logując tylko np.

    Loguję moc chwilową co 20 sek - liczoną z czasu między impulsami.

  • 18. Data: 2011-09-14 21:41:33
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2011-09-14 22:59 Verox napisał(a):

    > Loguję moc chwilową co 20 sek - liczoną z czasu między impulsami.

    Dzięki. A gdy jest pobierana duża moc i impulsy lecą co kilka sekund -
    co bierzesz pod uwagę? Czas między dwoma ostatnimi czy uśredniony?

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 19. Data: 2011-09-14 23:15:10
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Verox" <a...@b...veroxsystems.com> napisał w
    wiadomości news:slrnj725ec.bkv.antispam_verox@trinity.sikornik.
    net...

    > Loguję moc chwilową co 20 sek - liczoną z czasu między impulsami.

    W warunkach mieszkania dość drogie (pod względem zasobów) rozwiązanie.

    Starałem się gruntownie przemyśleć te problem i w zależności od
    zadawalającej nas rozdzielczości można zliczać impulsy w przedziałach 10, 5,
    czy też 3 minutowych. Jeśli interesuje nas wyższa
    rozdzielczość to sensowniej jest od czasu bazowego zapisywać odstępy
    pomiędzy impulsami w sek.
    W ten sposób jesteśmy w stanie odtworzyć nie tylko chwilowe zużycie, ale też
    wszelkie możliwe
    dane (nie tracimy żadnych danych).

    Ponieważ swój projekt dłubię też w AVR , ważne dla mnie było zużycie
    pamięci, na razie mam kilka koncepcji:

    1) przechowywanie danych nt. odstępu w bajtach (7 bitów danych + bit
    przeniesienia), przy czym jeśli odstęp pomiędzy impulsami będzie większy niż
    128 sekund, wtedy bity od 8-15 będą w starszym bajcie.

    2) kompresja polegająca na tym, że dane trzymamy w 4 bitowych "słowach", a
    jeśli wynik się nie mieści to zasada jak wyżej, tzn. przy zapalonym
    najwyższym bicie doklejane jest następna 4-bitowe słowo

    3) uśrednianie wyniku, np.:

    1 -> 1 sek.
    2 -> 2 sek.
    3 -> 3 sek.
    4 -> 4 sek.
    5 -> 5-6 sek.
    6 -> 7-8 sek.
    7 -> 9-11 sek.
    8 -> 12-14 sek.

    itd. idea jest taka, że zakresy stają się coraz dłuższe, 255 = więcej niż
    max. zakres.
    Pozwala to zachować dość sporą dokładność i w zasadzie upchnąć dowolny
    zakres w bajt, wada jest taka, że dane na osi czasu nam się troszkę
    rozjeżdżają i co pewną ilość impulsów należało by walnąć jakiś timestamp z
    aktualnym czasem dla synchronizacji.

    Moje przemyślenia zmierzały do tego, aby w pamięci 24C1024 upchnąć dane dla
    jak najdłuższego okresu.

  • 20. Data: 2011-09-15 05:42:33
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 15.09.2011 01:15, Marcin Wasilewski pisze:
> [...]
    > też wszelkie możliwe
    > dane (nie tracimy żadnych danych).
    >
    > Ponieważ swój projekt dłubię też w AVR , ważne dla mnie było zużycie
    A może coś takiego?
    http://en.wikipedia.org/wiki/RRDtool
    Trzymasz średnią i maksimum w danym przedziale. Pozwala dość dobrze
    pokazać co się działo bez trzymania nadmiaru danych.

    Michoo