  • 21. Data: 2011-09-15 20:09:32
    Temat: Re: Zachowanie sprężarki w lodówce
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2011-09-15 01:15 Marcin Wasilewski napisał(a):

    > Starałem się gruntownie przemyśleć te problem i w zależności od
    > zadawalającej nas rozdzielczości można zliczać impulsy w przedziałach
    > 10, 5, czy też 3 minutowych. Jeśli interesuje nas wyższa
    > rozdzielczość to sensowniej jest od czasu bazowego zapisywać odstępy
    > pomiędzy impulsami w sek.
    > W ten sposób jesteśmy w stanie odtworzyć nie tylko chwilowe zużycie, ale
    > też wszelkie możliwe
    > dane (nie tracimy żadnych danych).

    Nie stracisz żadnych danych logując po prostu czas odstępu od ostatniego
    impulsu (po odebraniu każdego impulsu), wystarczy z rozdzielczością 1
    ms. 3 bajty na impuls.

    > Ponieważ swój projekt dłubię też w AVR , ważne dla mnie było zużycie
    > pamięci, na razie mam kilka koncepcji:
    [...]

    Co Ty chcesz robić z tymi danymi offline? Przychodzić z laptopem i je
    zbierać przez kabelek?

    I dlaczego właściwie wszystko zbierać tylko offline? Łącz się chociaż co
    jakiś czas z internetem, prościutki skrypt PHP + MySQL załatwi sprawę.
    Wg mnie najprostszy do użycia i w miarę tani jest Ethernet Shield (ten
    od Arduino - nawet jeżeli zamiast samego Arduino masz swoją płytkę z AVRem).

    > Moje przemyślenia zmierzały do tego, aby w pamięci 24C1024 upchnąć dane
    > dla jak najdłuższego okresu.

    Zamiast pamięci EEPROM zastosuj kartę microSD. Najmniejszą w sklepie 2GB
    dostaniesz za może 20 zł. A pojemności ma tyle, że nagrasz spoooro.
    Komunikacja z AVRem trywialna przez SPI.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/