  • 1. Data: 2011-09-04 15:42:58
    Temat: zegary roznych stref czasowych
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    za jakis czas potrzebowalbym kupic zegary (wskazowkowe) do powieszenia
    na scianie, ktore pokazywalyby (dokladny czas lokalny z uwglednieniem
    DST) w danej strefie czasowej. Takie zegary co maja na gieldach, w
    miedzynarodowych biurach.

    aby byly dokladne to musza sie synchronizowac z zegarem master lub
    samodzielnie po NTP (via siec).

    Wiecie, gdzie takie cos mozna kupic za rozsadne pieniadze?

    Oczywiscie w Polsce (ew. Unii)

    --
    ThinkXtra

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2011-09-04 17:44:24
    Temat: Re: zegary roznych stref czasowych
    Od: "Artur Miller" <b...@m...com>

    Uzytkownik <a...@p...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > samodzielnie po NTP (via siec).
    >
    > Wiecie, gdzie takie cos mozna kupic za rozsadne pieniadze?

    czy za rozsadne, to nie wiem ... na przyklad
    http://www.meinberg.de/english/products/aneb.htm

    @

  • 3. Data: 2011-09-04 19:29:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Artur Miller napisał:

    > czy za rozsadne, to nie wiem ... na przyklad
    > http://www.meinberg.de/english/products/aneb.htm

    Oni też chyba nie wiedzą, bo ceny nie podają. To chyba nie jest jakiś
    wielki problem zasilić z jednego źródła impulsów silniki krokowe
    zegarów, jakie wszędzie można kupić. Pozostaje pytanie o DST, co jest
    dość kłopotliwą sprawą w zegarach mechanicznych (choć nie awykonalną).

    Kiedyś też potrzebowałem czegoś takiego -- stanęło na monitorze, który
    pokazywał kilka zegarów z podpisami.

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2011-09-04 20:21:33
    Od: "JarekC" <j...@c...mysite.pl>

    mozna troche sie dalej posunac http://www.stocktime.ru/en/katalog.htm

  • 5. Data: 2011-09-04 21:35:33
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2011-09-04 22:21, JarekC pisze:

    > mozna troche sie dalej posunac http://www.stocktime.ru/en/katalog.htm

    i http://www.atrix.pl/ZEGAR_STREFY_CZASOWE_SILVER-802.
    html

  • 6. Data: 2011-09-05 08:01:33
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 04.09.2011 21:29, schrieb Jarosław Sokołowski:

> [...]
    > zegarów, jakie wszędzie można kupić. Pozostaje pytanie o DST, co jest
    > dość kłopotliwą sprawą w zegarach mechanicznych (choć nie awykonalną).
    no bez jaj. Mam zegarek na rękę i działa bez problemu.

    A zegarów master potrzeba kilka, bo przełączanie czasu letniego na
    normalny, zimowy, dodatkowy wiosenny i inne ciekawostki zależą od kraju.
    Już przy EU i USA jest różnie. Islandia nie przełącza, Rosja od tego
    roku też nie. Inaczej wystarczyłyby zegarki z Ikei po 10EUR i tylko
    wskazówki poprzestawiać ;-).

    Waldek

  • 7. Data: 2011-09-05 13:43:53
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Waldemar Krzok napisał:

    > no bez jaj. Mam zegarek na rękę i działa bez problemu.

    Ale trochę czasu to jednak zajmuje, prawda?

> [...]
    > normalny, zimowy, dodatkowy wiosenny i inne ciekawostki zależą od kraju.
    > Już przy EU i USA jest różnie. Islandia nie przełącza, Rosja od tego

    Nie znam się na takich zegarach w wykonaniu fabrycznym. Naprawdę nie
    robi się takich, które maja więcej niż jedno wyjście? Jeśli nie, to
    w ogóle cała idea użycia gotowych zegarów maste/slave bierze w łeb.

    > Inaczej wystarczyłyby zegarki z Ikei po 10EUR i tylko wskazówki
    > poprzestawiać ;-).

    Dlatego od razu napisałem o takich. Inne mogą być niedostępne finansowo
    dla kogoś, kto pyta o to na pl.misc.elektronika zamiast po prostu wziąć
    telefon, zadzwonić gdzie trzeba i powiedzieć "Halo, dzwonię z NYSE,
    chcemy zamówić nowe zegary". Z dorobieniem zewnętrznego zasilania silnika
    krokowego nie powinno być problemu, powinno się udać nawet ze wstecznym
    biegiem. Zrobienie wielostrefowego zegara master z peceta (laptopa a nawet
    routera z Linuksem), to też żaden kłopot.

    Ludzie i tak najczęściej wieszają poprzestawiane zegarki i nie narzekają
    -- widziałem wielokrotnie. Najlepsze te bez sekundnika, bo jeśli nie są
    pędzone z mastera, to trudno je dokładnie zgrać. A jeśli komuś tak bardzo
    zależy na przestawianiu DST, to i tak najlepiej i najtaniej wychodzą
    zegary na monitorach. Nie dość, że mogą wyraźnie sygnalizować porę doby
    (AM/PM), to jeszcze potrafią informować, że w Sydney zaraz będzie zmiana
    czasu albo że niedawno się odbyła.

    Jarek

    PS
    Oceniałem niedawno postępy w oprogramowaniu pewnego urządzenia z Tajwanu.
    Zmianę czasu dało się opisac podając godzinę, miesiąc, dzień tygodnia
    i numer tygodnia. Pojęcie "ostatnia sobota miesiąca", tak potrzebne
    w Europie, było nieopisywalne. Ale to i tak postęp -- dwa lata wcześniej
    wyobrażali sobie, że zmiana czasu odbywa się konkretnego dnia miesiąca.
    Ludzie, którzy zyją w pobliżu równika, o pewnych rzeczach nie mają pojęcia.

  • 8. Data: 2011-09-05 18:13:47
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:
> [...]
    > Zmianę czasu dało się opisac podając godzinę, miesiąc, dzień tygodnia
    > i numer tygodnia. Pojęcie "ostatnia sobota miesiąca", tak potrzebne

    W sumie słusznie - przełączenie następuje w ostatnią niedzielę marca i
    października :-) 2 lub 3 w nocy, to już jest niedziela.
    Maciek