  • Data: 2017-03-21 20:38:21
    Temat: Re: Za chwile tylko rower zostanie :)
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tue, 21 Mar 2017 18:35:39 +0100, J.F.

    > Watpie. Chcieli miec "nowoczesnosc" i sobie zrobili.
    > A moze i pluton na bomby chcieli miec.
    > A w koloniach chyba mieli kopalnie uranu.
    > Byc moze tez zaczely im sie konczyc zasoby wegla :-)>

    Raczej taniej i czyściej. Że dym z komina jest szkodliwy dla ludzi to
    akurat wiadomo od bardzo dawna.

    > U nas ?

    Nie, u Niemca mocno promują biomasę i to nie w elektrowniach, ale właśnie
    pod strzechami. We Włoszch głównie biomasa, w znacznej części jak w
    średniowieczu, w kominkach. I nawet nie myślą o zmianie. Dlatego
    niemniejszy syf mają niż u nas.

    > U nas to IMO trzeba spelnic unijny cel, elektrownie poszly po linii
    > najmniejszego oporu i postawily na biomase.
    > Lasy Panstwowe sie dolaczyly ... ostatnio cos czytalem, ze
    > dofinansowanie unijne chca na nowe lasy - bo to sposob akumulacji CO2
    > :-)
    > A czy ta biomasa taka syfiasta.

    Jest syfiasta dla ludzi, szczególnie jak nie robi tego wyspecjalizowany
    zakład a ignorant co myśli że tak jest taniej i lepiej dla "środowiska" bo
    to paliwo odnawialne.

    > Moze tak: Norwegia jest bardzo specyficzna.
    > Caly prad z elektrowni wodnych, dla ktorych maja doskonale warunki
    > srodowiskowe, i mieszka tam tylko 5 mln ludzi.
    > Jesli "darmowego" pradu starcza dla wszystkich obywateli - to czemu
    > nim nie grzac.
    > U nas nigdy tak nie bedzie.

    Za darmo prądu nie będzie, ale już dzisiaj taniej grzać dom prądem niż
    węglem czy innym drewnem.

    > Reszta Skandynawii juz tak dobrze nie ma.
    > Czym grzeja to nie wiem, ale Szwecja np ma kilka elektrowni atomowych,
    > i linie energetyczna do Polski.
    > Linia zdaje sie w dwie strony chodzi - w nocy my im prad, w dzien oni
    > nam.
    > No i zapewne maja wiele linii do Norwegii.
    > Czym grzeja Dunczycy ?

    Nie analizowałem. Ale są czyściochami, bo np. przy każdej budowie mają
    basen i ciężarówka wyjeżdża na drogę czysta i nie syfi. Jak nei ma basenu,
    to płacą takie kary, że starczy na dwa baseny. Dlatego wszyscy je mają. ;)

    > Miliony ? Czy dopiero tysiace, moze dziesiatki tysiecy.

    Mój faul, nie wiem o czym myślałem -- miało być tysiące. ;)

    > Nie trzeba dotacji - Norwegia ma bardzo wysokie podatki na samochody.
    > Rzedu 200%.
    > Ale na elektryczne nie - ciekawe, luka w prawie, czy ktos stwierdzil,
    > ze tak bedzie lepiej.

    Czyli są dotowane.

    > Dodaj duzo pradu ze sniegu, troche ekologicznej propagandy, wysokie
    > zarobki, i ludzie kupuja Tesle jak swieze buleczki. Bo kosztuje
    > podobnie jak spalinowe samochody.

    Do tego z 5x lepszymi osiągami. ;)

    > Podobnie Dania ma ~200% podatku ... i tam ktos madry policzyl, ze
    > lepiej, aby ludzie w smrodzie zyli :-)

    Cóż, każdy ma widać swoje priorytety. :P

    > https://www.bloomberg.com/news/articles/2015-09-29/t
    eslas-hit-by-180-tax-in-denmark-as-green-goals-get-l
    eft-behind
    > https://electrek.co/2016/01/07/denmarks-best-selling
    -december-electric-car-tesla-model-s/
    > Ktos wie, ile tych Tesli sie sprzedalo w 2016 ?

    Pytanie ważniejsze ile u nas się sprzedało...

    > Ale mowimy tez o wyajazdach na urlop w lecie - i co, trzeba ludziom
    > prad wylaczyc w domach, aby inni mogli sobie na stacji naladowac :-)

    Ale przecież to wszystko nie stanie się z miejsca. Z ilością elektryków (a
    więc zapotrzebowania na prąd) będzie szło zwiększenie mocy elektrowni i
    infrastruktury.

    > Wiatr niekoniecznie ma taka korelacje z klimatyzorami.

    Ale też klimatyzatory nie są kluczowe.

    > Tymczasem w Niemczech firma Prokon majaca duzo wiatrakow przynosi
    > straty, producent FWT bankrutuje.

    Z kolei panele też nie działają z pełną wydajnością, to dobre na afrykę.

    > Roznie tez ludzie pisza o tych wiatrakach, ale moze kiedys pomieszkam
    > blizej, to bede wiedzial z pierwszej reki.
    > https://www.youtube.com/results?search_query=wind+tu
    rbine+fail

    No, zdarza się. Zabezpieczenia puszczają. BTW. Na jednym ujęciu widać jak
    wiatrak masakruje ptaka. Znajoma żony pisała pracę magisterską pt. Wpłw
    wiatraka na życie ptaka. ;) To też się analizuje, tak samo jak wpływ
    elektrowni wodnych na ryby.

    --
    Pozdor
    Myjk