eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaZ wiatrem szybciej od wiatruRe: Z wiatrem szybciej od wiatru
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!feed.news.interia.pl!news.nask.pl!ne
    ws.nask.org.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!newsfeed01.sul.t-online.de!t-online.d
    e!newsfeed.straub-nv.de!news.mixmin.net!zen.net.uk!dedekind.zen.co.uk!newsfeed.
    neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neost
    rada.pl!not-for-mail
    From: "W.Bicz" <o...@o...pl>
    Newsgroups: pl.sci.fizyka,pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Z wiatrem szybciej od wiatru
    Date: Fri, 11 Dec 2009 17:36:27 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 18
    Message-ID: <hftshl$d5n$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    References: <0...@u...googlegroups.com>
    <hfo8d7$8kf$1@news.onet.pl> <hfoa1o$6bn$1@pippin.nask.net.pl>
    <c...@m...googlegroups.com>
    <hfogt7$vbn$1@news.onet.pl>
    <0...@p...googlegroups.com>
    <hfoi6e$30v$1@news.onet.pl>
    <4...@r...googlegroups.com>
    <hfon7e$fma$1@news.onet.pl>
    <6...@v...googlegroups.com>
    <hforr9$std$1@news.onet.pl>
    <d...@j...googlegroups.com>
    <hfoumi$ptf$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <6...@c...googlegroups.com>
    <hfpans$6jh$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hfq67m$ni6$1@inews.gazeta.pl>
    <hftoir$585$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <5...@a...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: hru164.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1260549493 13495 79.188.202.164 (11 Dec 2009
    16:38:13 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 11 Dec 2009 16:38:13 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
    In-Reply-To: <5...@a...googlegroups.com>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.fizyka:216275 pl.sci.inzynieria:25740
    [ ukryj nagłówki ]

    adam pisze:
    >> Użytkownik "W.Bicz" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
    >>
    >> Efekt ten występuje jednak nie zgodnie z kierunkiem wiatru,
    >> ale prostopadle do niego
    >
    > Czytales to (strona 4):
    > www.nalsa.org/Articles/Cetus/Iceboat%20Sailing%20Per
    formance-Cetus.pdf
    >
    > Bojer jedzie z wiatrem i lekko w bok (6-12°) a nie prostopadle, przy
    > czym wyprzedza wiatr: Skladowa predkosci bojera rownolegla do wiatru
    > jest wieksza niz prekosc wiatru.

    Owszem, ale jego żagiel jest ustawiony prawie równolegle do kierunku, z
    którego wieje wiatr. I z tego bierze się siła napędowa pojazdu. Sam
    pojazd ma znikomą płaszczyznę natarcia w porównaniu z żaglem.

    W. Bicz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: