-
X-Received: by 10.31.52.139 with SMTP id b133mr705604vka.10.1523795008540; Sun, 15
Apr 2018 05:23:28 -0700 (PDT)
X-Received: by 10.31.52.139 with SMTP id b133mr705604vka.10.1523795008540; Sun, 15
Apr 2018 05:23:28 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!weretis.net!feeder6.news.weretis.net!feeder.usenetexpress.com!feeder-in1.
iad1.usenetexpress.com!peer01.iad!feed-me.highwinds-media.com!news.highwinds-me
dia.com!s52no362797qtc.0!news-out.google.com!p5ni12986qtp.1!nntp.google.com!s52
no362795qtc.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-ma
il
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Sun, 15 Apr 2018 05:23:28 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <5ad2fb3f$0$31362$65785112@news.neostrada.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=64.4.90.162;
posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
NNTP-Posting-Host: 64.4.90.162
References: <1...@b...dyndns.org>
<5ad1e3de$0$1003$65785112@news.neostrada.pl>
<paukbq$548$1@node1.news.atman.pl>
<5ad2fb3f$0$31362$65785112@news.neostrada.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <1...@g...com>
Subject: Re: Z serii co kupić - dupowóz do pracy
From: s...@g...com
Injection-Date: Sun, 15 Apr 2018 12:23:28 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Received-Bytes: 5907
X-Received-Body-CRC: 974243889
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2629115
[ ukryj nagłówki ]W dniu niedziela, 15 kwietnia 2018 02:12:03 UTC-5 użytkownik Uzytkownik napisał:
> W dniu 2018-04-15 o 06:27, Cavallino pisze:
>
> >>>
> >>> Panowie doradźcie czego szukać: Auto do pracy, 50km dziennie, zakres
> >>> cenowy 15-20k, ekonomiczne w spalaniu i utrzymaniu. Nie musi być
> >>> piękne i
> >>> zrywne :)
> >>> Na razie oczy swe kieruję w kierunku pandy w gazie. Ale może źle
> >>> patrzę i
> >>> ktoś mi nakieruje światopogląd?
> >>>
> >> picasso za 10 tyś, 5 tyś wpakować w naprawy, nie przejmować się
> >> posiadaniem auta przez 5 lat.
> >
> > Syn kiedyś testował ten sposób na Peugeocie 206, ale takim za 6 tys.
> > Niestety, po wpakowanie kolejnych 4 tys w naprawy, auto nadal było do
> > luftu, psuło się co chwilę, tydzień bez awarii był tygodniem straconym.
> >
> > Przez 5 lat to musiałby wpakować nie 5 a 50 tys w naprawy.
> > I nie ma dokładnie żadnego powodu, żeby jakikolwiek inny samochód z
> > PSA musiałby zachowywać się inaczej.
>
> Powielasz jakieś bzdurne mity, które mają całkiem inne źródło
> pochodzenia. Złe opinie przywarły do aut francuskich tylko dlatego, że
> auta te zawsze wyprzedzały technologicznie auta innych firm i pan Zenek
> z młotkiem na wsi nie wiedział jak się takie auta klepie, bo do tej pory
> klepał tylko golasy spod znaku Opla, Audi i VW.
>
> Nawet dzisiaj większość mechaników przerasta silnik HDI, choć w 15 minut
> można w internecie znaleźć schematy i opis działania takiego silnika.
>
> Sam nawet ostatnio przerabiałem ten temat podczas najprostszej czynności
> serwisowej tj. wymiany wkładu filtra. Mechanik wyjął wkład filtra nie
> spuszczając wcześniej z obudowy paliwa i nie usuwając zebranego tam
> syfu. W porę go powstrzymałem. Myślałem, że mu przypierdolę, bo cały
> syf, który zebrał się przed filtrem przedostał się na stronę za filtrem,
> a ten idiota zaczął już pchać do obudowy nowy wkład. Jakby ten syf
> dostał się na pompę wysokiego ciśnienia common rail to byłoby po pompie
> i po wtryskiwaczach. Nowy komplet to koszt ok. 8 tys. zł. Regeneracja
> 4-5 tys. zł. Był to nowo zatrudniony, młody pracownik w warsztacie do
> którego jeżdżę od lat. Na szczęście moją reakcję zauważył właściciel
> warsztatu i ustawił młodego "fachowca" do pionu.
>
> Powodem późniejszych problemów nie byłoby auto z PSA ale mechanik, który
> nie umie myśleć.
>
Powodem bylo to ze PSA nie umie zrobic filtra ktory nie zabije pompy wysokiego
cisnienia jak sie go wymieni. Bo wicie, Panie majster. Filter jest od tego coby sie
na nim syf zbieral.
A jak jego wymiana to taka filozofia (wiem, troche przesadzam) to jednak PSA nie
takie dobre te auta robi.
Ja mam inna teorie. Kiedys sie dowiedzialem ze auto takie jak focus, sprzedawane do
grecji jest nieco inaczej zrobione niz takie sprzedawane do szwecji. Przynajmniej
jesli chodzi o wyposazenie. Bo do greckich nie zawsze sie wklada kontrole trakcji czy
grzalke bloku silnika. A do szwedzkich sie wklada.
Wcale bym sie nie zdziwil gdyby te auta mialy jednak nieco inaczej wykonane silniki
czy osprzet.
I francuskie auta w polsce moga miec podobny problem. Projektuje sie je na ichni
klimat a u nas sie po prostu nie sprawdzaja.
Albo problem jest jeszcze inny. Kiedys ktos tu sie chwalil jak kupil jakiegos
fiatowskiego campera. I byla ladna fotorelacja z tego jak ten gostek tego kampera
poprawial po fabryce.
Utkwila mi w glowie jedna fota. Na focie zestaw srob czy zgrzewow. I wszystkie
elegancko zakonserwowane, nie ruszone zebem czasu poza jedna. Ta jedna zezarta rdza
okrutnie. Czemu? Bo wloch ciaprok krzywo maznal srodkiem konserwujacym.
I cala precyzyjna inzynieria poszla sie jebac.
Tak jak z tym filtrem w PSA.
A prawde pokaze np. raport dekry. Bo sa auta ktore dobrze jezdza i to nawet
francuskie czy wloskie. A sa takie co sie psuja i to czesto niemieckie...
Następne wpisy z tego wątku
- 15.04.18 15:58 Tomasz Pyra
- 15.04.18 18:39 Uzytkownik
- 15.04.18 18:54 Uzytkownik
- 15.04.18 19:21 m4rkiz
- 15.04.18 19:38 m4rkiz
- 15.04.18 20:06 Uzytkownik
- 15.04.18 23:34 kk
- 16.04.18 06:11 s...@g...com
- 16.04.18 06:16 s...@g...com
- 16.04.18 07:53 p...@g...com
- 16.04.18 10:32 Kamil 'Model
- 16.04.18 10:41 Kamil 'Model
- 16.04.18 12:05 Tadeusz
- 16.04.18 13:08 J.F.
- 16.04.18 17:02 Uzytkownik
Najnowsze wątki z tej grupy
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
Najnowsze wątki
- 2025-01-06 Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- 2025-01-06 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-06 Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- 2025-01-06 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-06 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-06 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-06 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-06 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-06 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-06 śnieg
- 2025-01-05 Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- 2025-01-05 Rozkręcają się
- 2025-01-04 pozew za naprawę sprzętu na youtube
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją