eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZ serii co kupić - dupowóz do pracyRe: Z serii co kupić - dupowóz do pracy
  • Data: 2018-04-15 14:23:28
    Temat: Re: Z serii co kupić - dupowóz do pracy
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu niedziela, 15 kwietnia 2018 02:12:03 UTC-5 użytkownik Uzytkownik napisał:
    > W dniu 2018-04-15 o 06:27, Cavallino pisze:
    >
    > >>>
    > >>> Panowie doradźcie czego szukać: Auto do pracy, 50km dziennie, zakres
    > >>> cenowy 15-20k, ekonomiczne w spalaniu i utrzymaniu. Nie musi być
    > >>> piękne i
    > >>> zrywne :)
    > >>> Na razie oczy swe kieruję w kierunku pandy w gazie. Ale może źle
    > >>> patrzę i
    > >>> ktoś mi nakieruje światopogląd?
    > >>>
    > >> picasso za 10 tyś, 5 tyś wpakować w naprawy, nie przejmować się
    > >> posiadaniem auta przez 5 lat.
    > >
    > > Syn kiedyś testował ten sposób na Peugeocie 206, ale takim za 6 tys.
    > > Niestety, po wpakowanie kolejnych 4 tys w naprawy, auto nadal było do
    > > luftu, psuło się co chwilę, tydzień bez awarii był tygodniem straconym.
    > >
    > > Przez 5 lat to musiałby wpakować nie 5 a 50 tys w naprawy.
    > > I nie ma dokładnie żadnego powodu, żeby jakikolwiek inny samochód z
    > > PSA musiałby zachowywać się inaczej.
    >
    > Powielasz jakieś bzdurne mity, które mają całkiem inne źródło
    > pochodzenia. Złe opinie przywarły do aut francuskich tylko dlatego, że
    > auta te zawsze wyprzedzały technologicznie auta innych firm i pan Zenek
    > z młotkiem na wsi nie wiedział jak się takie auta klepie, bo do tej pory
    > klepał tylko golasy spod znaku Opla, Audi i VW.
    >
    > Nawet dzisiaj większość mechaników przerasta silnik HDI, choć w 15 minut
    > można w internecie znaleźć schematy i opis działania takiego silnika.
    >
    > Sam nawet ostatnio przerabiałem ten temat podczas najprostszej czynności
    > serwisowej tj. wymiany wkładu filtra. Mechanik wyjął wkład filtra nie
    > spuszczając wcześniej z obudowy paliwa i nie usuwając zebranego tam
    > syfu. W porę go powstrzymałem. Myślałem, że mu przypierdolę, bo cały
    > syf, który zebrał się przed filtrem przedostał się na stronę za filtrem,
    > a ten idiota zaczął już pchać do obudowy nowy wkład. Jakby ten syf
    > dostał się na pompę wysokiego ciśnienia common rail to byłoby po pompie
    > i po wtryskiwaczach. Nowy komplet to koszt ok. 8 tys. zł. Regeneracja
    > 4-5 tys. zł. Był to nowo zatrudniony, młody pracownik w warsztacie do
    > którego jeżdżę od lat. Na szczęście moją reakcję zauważył właściciel
    > warsztatu i ustawił młodego "fachowca" do pionu.
    >
    > Powodem późniejszych problemów nie byłoby auto z PSA ale mechanik, który
    > nie umie myśleć.
    >

    Powodem bylo to ze PSA nie umie zrobic filtra ktory nie zabije pompy wysokiego
    cisnienia jak sie go wymieni. Bo wicie, Panie majster. Filter jest od tego coby sie
    na nim syf zbieral.
    A jak jego wymiana to taka filozofia (wiem, troche przesadzam) to jednak PSA nie
    takie dobre te auta robi.

    Ja mam inna teorie. Kiedys sie dowiedzialem ze auto takie jak focus, sprzedawane do
    grecji jest nieco inaczej zrobione niz takie sprzedawane do szwecji. Przynajmniej
    jesli chodzi o wyposazenie. Bo do greckich nie zawsze sie wklada kontrole trakcji czy
    grzalke bloku silnika. A do szwedzkich sie wklada.

    Wcale bym sie nie zdziwil gdyby te auta mialy jednak nieco inaczej wykonane silniki
    czy osprzet.

    I francuskie auta w polsce moga miec podobny problem. Projektuje sie je na ichni
    klimat a u nas sie po prostu nie sprawdzaja.

    Albo problem jest jeszcze inny. Kiedys ktos tu sie chwalil jak kupil jakiegos
    fiatowskiego campera. I byla ladna fotorelacja z tego jak ten gostek tego kampera
    poprawial po fabryce.
    Utkwila mi w glowie jedna fota. Na focie zestaw srob czy zgrzewow. I wszystkie
    elegancko zakonserwowane, nie ruszone zebem czasu poza jedna. Ta jedna zezarta rdza
    okrutnie. Czemu? Bo wloch ciaprok krzywo maznal srodkiem konserwujacym.
    I cala precyzyjna inzynieria poszla sie jebac.

    Tak jak z tym filtrem w PSA.

    A prawde pokaze np. raport dekry. Bo sa auta ktore dobrze jezdza i to nawet
    francuskie czy wloskie. A sa takie co sie psuja i to czesto niemieckie...

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: