  • Data: 2014-02-20 11:32:41
    Temat: Re: Z czego oni zyja
    Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-02-20 11:20, Ergie pisze:
    > Dziś rano odebrałem auto od mechanika. Wymieniona belka przednia, półoś,
    > felga, wahacz i jeszcze coś. Wszystko oczywiście kupowane używane na
    > szrocie. Do tego zrobiona geometria. Cena za całość niecałe 8 stów.
    >
    > Auto stało u mechanika trzy dni i tak się pytam z czego mechanicy żyją?
    > Budowlańcy i instalatorzy za trzy dni pracy wołają tysiąc za samą
    > robociznę, a ten w 8 stówach zmieścił i robociznę i części i jeszcze
    > geometrię.

    Bo z tych 3 dni - to realnej robocizny było kilka godzin, z tego pewnie
    jedna to wyjazd na zaprzyjaźniony szrot po części. A stać 3dni musiało,
    by trafić w swój moment, gdy będzie wolne miejsce na podnośniku, i wolny
    "młody/uczeń" który to wykonał. Bo po pierwsze - tam nie ma żadnej
    filozofii, zwłaszcza jak przełożyli półoś wraz z piastą, wahaczem i
    felgą (w całości wyszarpane z dawcy, w całości zamontowane do ciebie,
    tylko amortyzator odkręcić i drążek), a po drugie - gość nie może cię
    skasować 80% wartości całego auta za wymianę paru rzeczy, bo lepiej dać
    robotę "młodemu" i niech się uczy, nawet prawie-po-kosztach, niż nie
    mieć co robić, i czekać cały tydzień na "złoty strzał" wymiany żarówki w
    lexusie ;)

    A spróbowałbyś takiej samej naprawy, ale w jakimś współczesnym aucie, z
    aluminiowym zawieszeniem wielowahaczowym, to byś inaczej na mechaników
    krzyczał ;)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173