-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: Arek <a...@a...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Z cyklu "baba z kierownica"
Date: Mon, 23 May 2011 11:24:42 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 89
Message-ID: <ird94s$o4j$1@inews.gazeta.pl>
References: <4dd61194$1@news.home.net.pl> <ir54ot$a63$1@inews.gazeta.pl>
<ir56fa$5md$1@usenet.news.interia.pl>
<5...@4...com>
<ir6nkb$8ji$1@mx1.internetia.pl> <ird0fd$pee$1@inews.gazeta.pl>
<ird237$3si$1@cyberdyne-t3.maslag.pl>
NNTP-Posting-Host: fjh83.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1306142684 24723 83.13.241.83 (23 May 2011 09:24:44 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 23 May 2011 09:24:44 +0000 (UTC)
X-User: kazik.ucho
In-Reply-To: <ird237$3si$1@cyberdyne-t3.maslag.pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.17) Gecko/20110414
Thunderbird/3.1.10
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2370122
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-05-23 09:24, Artur Maśląg pisze:
>>>>>> Nie jest niczym dziwnym ze niemcy nie potrafia jezdzic, jezdzilem
>>>>>> przez 2 lata do nich tydzien w tydzien i troche widzialem.
>>>>>> Mogliby sie od nas duzo nauczyc (jesli chodzi o jazde).
>>>>>>
>>>>> Tia , Polacy potrafia jezdzic, chyba taczka .Musimy sie duzo od nich
>>>>> nauczyc
>>>>> i dyscypliny dotyczacej znaków, to po pierwsze, u nich jak znak 40 na
>>>>> godzine to tak Niemcy jada,
>>>>
>>>> To nie jest kwestia nauczenia sie dyscypliny tylko fotoradarow. Jak
>>>> taki przylapie niemca na przekroczeniu o 31-40 km/h, to trzeba oddac
>>>> na miesiac PJ, i to uczy dyscypliny.
>>>
>>> No i co - nadal będziesz twierdził, że to nie jest kwestia dyscypliny?
>>
>> Dyscyplinowanie ma sens, jeżeli zasady są dobre. Dyscyplinowanie
>> idiotyzmami nie działa, zwłaszcza w naszym narodzie.
>
> Owszem, to prawda, tylko jest jeden poważny problem - co kto uważa
> za idiotyzm. Nawet najlepsze zasady są łamane jeżeli ich realizacja
> nie jest w stosowny sposób nadzorowana, ponieważ zawsze znajdziesz
> grupę osób, którym się to nie spodoba. W Polsce ta grupa jest dość
> spora - im nie pasuje wszystko co im się narzuca (niestety, prawo
> obowiązuje wszystkich), a kary i szansa nakrycia na tym niewielkie.
Jeżeli zasady będą dobre, to ta grupa łamiąca przepisy będzie mniejsza,
więc i łapanie ich będzie efektywniejsze, czyli nieuchronność kary
będzie może stać się faktem.
To wszystko się ze sobą łączy, szkoda, że Ci co za ten stan odpowiadają
w ogóle tego nie zauważają.
>> Można dodawać kolejne ograniczenia, tak, że średnia jazdy spadnie z
>> obecnej 40km/h do 20km/h. I co to da?
>
> Widziałeś gdzieś bym pisał, że należy dodawać kolejne ograniczenia?
> Piszę o przestrzeganiu ograniczeń powszechnie obowiązujących, które
> w sumie wiele się nie różnią od obowiązujących w innych krajach,
> pisałem też wielokrotnie o urealnianiu ograniczeń tam gdzie można.
Różnią się i to bardzo. Średnia prędkość jazdy zgodnie z ograniczeniami
w Polsce jest dramatycznie niższa. Nawet w krajach skandynawskich, gdzie
ograniczenia są dużo ostrzejsze, średnia wychodzi większa.
> Nagminnie jest przekraczanie prędkości w terenie zabudowanym
> (nie w tym magicznych 40, które tu wielu w lasach wyrastają),
> ograniczenie do 90 na tych wąskich jednojezdniówkach, czy 130
> (i to sporo) na autostradach. Nie wspomnę o łamaniu silniejszych
> ograniczeń w wielu miejscach, gdzie jest ku temu stosowane
> uzasadnienie, ale wielu i tak uważa, że to oni będą decydować.
> Wiele osób zdaje się nie zauważać, że "złych" ograniczeń jest
> coraz mniej.
Prosty przykład, miejscowość gdzie są dwa na krzyż przejścia dla
pieszych oraz kilka budynków. W innym kraju niż polska ograniczenie do
50km/h będzie na odcinku powiedzmy 1km. W Polsce będzie to 20km.
Oczywiście po tych 20km, będzie następna miejscowość z kilka budynkami
na krzyż i kolejne 20km terenu "zabudowanego".
Jaki efekt? Ludzie jadą więcej niż 50 zarówno tam gdzie nie powinni jak
i tam, gdzie takie ograniczenie jest kompletnie niezasadne.
> > Owszem redaktorzy TVN i Gazety
>> będą grzmieć jak to polacy szybko jeżdżą,
>
> To akurat prawda - szybko i niebezpiecznie. Część z nich. I tę
> część należy eliminować. Potrzeba nam też większej ilości dobrych
> dróg, dobrego szkolenia kierowców, uporządkowania przepisów
> (co się systematycznie dzieje), lepszych jakości służb ratunkowych...
Bla bla bla, takie gadki o rzeczach niemożliwych sprzedaje się ludziom
tylko po to aby odwrócić uwagę, od tego co można zrobić, ale się nie
robi bo nie ma komu się za to zabrać.
>> znajdą się przykłady z młodym
>> w czarnym bmw albo golfie. Tyle, że liczba wypadków od tego nie zmaleje.
>
> Po eliminacji/ucywilizowaniu takich zmaleje, tyle że nie tylko o to
> chodzi.
Pytanie czy tych 5tys. zabitych w każdym roku to kierowcy golfów i
czarnych bmw. To co prezentujesz to bezmyślne powielenie nędznej
zasłyszanej w mediach propagandy.
A.
Następne wpisy z tego wątku
- 23.05.11 11:42 Arek
- 23.05.11 11:44 Arek
- 23.05.11 12:52 Artur Maśląg
- 23.05.11 13:15 kamil
- 23.05.11 13:17 kamil
- 23.05.11 14:03 Arek
- 23.05.11 18:36 Artur Maśląg
- 23.05.11 23:31 to
- 24.05.11 12:40 kamil
- 24.05.11 12:47 Arek
- 24.05.11 13:41 Artur Maśląg
- 24.05.11 13:53 Arek
- 25.05.11 09:46 bratPit[pr]
- 25.05.11 11:09 PaPi
- 25.05.11 11:11 PaPi
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
Najnowsze wątki
- 2025-02-27 potwierdzenie notarialne dokumentow tozsamosci ze zdjeciem
- 2025-02-27 Warszawa => Account Manager - Sprzedaż Usług Rekrutacyjnych <=
- 2025-02-27 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-27 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2025-02-27 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-02-27 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2025-02-27 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-02-27 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2025-02-27 Kraków => Frontend Vue Developer <=
- 2025-02-27 Re: Zwolniony z IKEA za "wąty" przeciw firmowej promocji LGBT-IQ+ przywrócony do pracy - SN odrzucił kasacje (sygn. akt I PSK 62/24)
- 2025-02-27 Częstochowa => Manager ds. produktu <=
- 2025-02-27 Warszawa => Business Systems Analyst <=
- 2025-02-27 Nagranie poglądowe
- 2025-02-26 Zasilacz USB na ścianę.
- 2025-02-26 Błonie => Specjalista ds. public relations <=