-
Data: 2011-05-23 14:03:58
Temat: Re: Z cyklu "baba z kierownica"
Od: Arek <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2011-05-23 12:52, Artur Maśląg pisze:
>>> Owszem, to prawda, tylko jest jeden poważny problem - co kto uważa
>>> za idiotyzm. Nawet najlepsze zasady są łamane jeżeli ich realizacja
>>> nie jest w stosowny sposób nadzorowana, ponieważ zawsze znajdziesz
>>> grupę osób, którym się to nie spodoba. W Polsce ta grupa jest dość
>>> spora - im nie pasuje wszystko co im się narzuca (niestety, prawo
>>> obowiązuje wszystkich), a kary i szansa nakrycia na tym niewielkie.
>>
>> Jeżeli zasady będą dobre, to ta grupa łamiąca przepisy będzie mniejsza,
>> więc i łapanie ich będzie efektywniejsze, czyli nieuchronność kary
>> będzie może stać się faktem.
>
> Przecież zasady ogólnie są dobre, a łapanie będzie coraz efektywniejsze.
> Nieuchronność też musi stać się faktem, choć widać coraz większą
> skuteczność w tej materii, choć kwestie związane z konsekwencjami
> z wieloma konsekwencjami należy zmienić/poprawić.
Skoro tak dużo ludzi łamie przepisy, to albo kraj jest pełen idiotów,
albo jednak z tymi przepisami coś jest nie tak.
Co ciekawe, Ci sami ludzie na co dzień z innymi przepisami żyją w pełnej
zgodzie. Ciekawe dlaczego tak się dzieje.
>> To wszystko się ze sobą łączy, szkoda, że Ci co za ten stan odpowiadają
>> w ogóle tego nie zauważają.
>
> Zauważają, zauważają, jednak niekoniecznie to się przekłada na
> popularność takich zmian.
Jakiś przykład?
>> Różnią się i to bardzo.
>
> Nie, nie bardzo.
Tylko w Polsce nagminnie w szczerym polu tudzież w lesie jest
ograniczenie do 50km/h. To jest jednak różnica i to znaczna.
>> Średnia prędkość jazdy zgodnie z ograniczeniami
>> w Polsce jest dramatycznie niższa. Nawet w krajach skandynawskich, gdzie
>> ograniczenia są dużo ostrzejsze, średnia wychodzi większa.
>
> Cóż za odkrycie - związane jest to ograniczeniami prędkości,
> czy ze strukturą drogową, która pozwala na osiąganie takowych
> w bezpiecznych sposób?
Jedno i drugie, tyle, że strukturę drogową ciężko od tak zmienić, nie
ukrywajmy nigdy u nas nie powstanie taka sieć autostrad jak w niemczech,
czy to oznacza, że tyle ludzi ma ginąć.
A ustawić sensowne oznaczenia jest zdecydowanie łatwiej. Zwłaszcza, że
może to przynieść bardzo zauważalne korzyści.
>> Prosty przykład, miejscowość gdzie są dwa na krzyż przejścia dla
>> pieszych oraz kilka budynków. W innym kraju niż polska ograniczenie do
>> 50km/h będzie na odcinku powiedzmy 1km. W Polsce będzie to 20km.
>
> Oczywisty nonsens i bzdura. Nawet w Polsce takich miejsc nie ma.
Kpisz? Albo nigdy nie musialeś przejechać więcej niż 100km, albo w ogóle
nie jeździłeś polskimi krajówkami, ewentualnie nigdy nie jeździłeś poza
polską. Nie ma innej możliwości aby pisać takie bzdury.
>> Oczywiście po tych 20km, będzie następna miejscowość z kilka budynkami
>> na krzyż i kolejne 20km terenu "zabudowanego".
>
> No pewnie, ciekawe że jakoś takowych nie spotykam. To pewnie ta
> Polska C, w której wszystko jest inaczej.
Można prosić o kilka przykładów? Oczywiście te parę kilometrów autostrad
i ekspresówek pomijamy. Tak nawiasem, przejedź się całkiem niedawno
remontowaną 7 z Warszawy do Wrocławia.
>> Jaki efekt? Ludzie jadą więcej niż 50 zarówno tam gdzie nie powinni jak
>> i tam, gdzie takie ograniczenie jest kompletnie niezasadne.
>
> Nie ludzie, a tylko część - jadą, ponieważ panuje taka tendencja
> i rzadko ich łapią.
Trochę nie zrozumiałem, można prosić jakoś jaśniej?
>> Bla bla bla, takie gadki o rzeczach niemożliwych sprzedaje się ludziom
>> tylko po to aby odwrócić uwagę, od tego co można zrobić, ale się nie
>> robi bo nie ma komu się za to zabrać.
>
> Jakich niemożliwych? Jakie odwracanie uwagi? Przecież to oczywiste,
> jeżeli mówimy o poprawieniu bezpieczeństwa i możliwości podróżowania
> w krótszym czasie na tych samych trasach.
Oczywiście, wybudowanie sieci autostrad to pstryknięcie magicznej
różdżki i jest. Można i bez tego poprawić warunki jazdy, co jest ogólnie
stosowane w wielu krajach na świecie. Polska jest jak zwykle wyjątkiem.
>> To co prezentujesz to bezmyślne powielenie nędznej
>> zasłyszanej w mediach propagandy.
>
> LOL - jeśli już, to Ty jesteś ofiarą idiotycznych teorii, że źródłem
> wszystkiego są złe ograniczenia prędkości itd. Ciekawe czemu to co
> podkreśliłem nazwałeś "rzeczami niemożliwymi" i teraz mi jeszcze
> wmawiasz "powielanie nędznej propagandy".
Dlatego to nazwałem rzeczami niemożliwymi, bo to są rzeczy niemożliwe.
Jeżeli liczysz na szybką zmianę infrastruktury drogowej, to jesteś
strasznym naiwniakiem.
Ustawienie logicznych ograniczeń i zmiana organizacji ruchu, to są
rzeczy prawie bez kosztowe. I wcale nie trzeba nad tym myśleć wystarczy
przejechać się do dowolnych sąsiadów.
A.
Następne wpisy z tego wątku
- 23.05.11 18:36 Artur Maśląg
- 23.05.11 23:31 to
- 24.05.11 12:40 kamil
- 24.05.11 12:47 Arek
- 24.05.11 13:41 Artur Maśląg
- 24.05.11 13:53 Arek
- 25.05.11 09:46 bratPit[pr]
- 25.05.11 11:09 PaPi
- 25.05.11 11:11 PaPi
- 27.05.11 22:53 Adam Płaszczyca
- 29.05.11 21:23 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
Najnowsze wątki
- 2025-01-12 USB3.x->HDMI/DP ze sterownikami w win11
- 2025-01-12 Jak na naszych oczach odradza się cenzura :-)
- 2025-01-11 Koszty prowadzenia firmy za granicą
- 2025-01-11 19 migrantów
- 2025-01-11 300km/h
- 2025-01-11 Kongres USA uchwalił "Prawo babci Pawlakowej" na MTK [Lex Gradma Pawlak]
- 2025-01-11 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-11 Przestępca wyborczy Musk nadciąga nad Tuskistan?
- 2025-01-11 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2025-01-09 Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- 2025-01-10 Coś dusi.
- 2025-01-09 akumulator napięcie 12.0v
- 2025-01-10 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-10 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-10 Białystok => Application Security Engineer <=