-
Data: 2011-05-23 11:24:42
Temat: Re: Z cyklu "baba z kierownica"
Od: Arek <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2011-05-23 09:24, Artur Maśląg pisze:
>>>>>> Nie jest niczym dziwnym ze niemcy nie potrafia jezdzic, jezdzilem
>>>>>> przez 2 lata do nich tydzien w tydzien i troche widzialem.
>>>>>> Mogliby sie od nas duzo nauczyc (jesli chodzi o jazde).
>>>>>>
>>>>> Tia , Polacy potrafia jezdzic, chyba taczka .Musimy sie duzo od nich
>>>>> nauczyc
>>>>> i dyscypliny dotyczacej znaków, to po pierwsze, u nich jak znak 40 na
>>>>> godzine to tak Niemcy jada,
>>>>
>>>> To nie jest kwestia nauczenia sie dyscypliny tylko fotoradarow. Jak
>>>> taki przylapie niemca na przekroczeniu o 31-40 km/h, to trzeba oddac
>>>> na miesiac PJ, i to uczy dyscypliny.
>>>
>>> No i co - nadal będziesz twierdził, że to nie jest kwestia dyscypliny?
>>
>> Dyscyplinowanie ma sens, jeżeli zasady są dobre. Dyscyplinowanie
>> idiotyzmami nie działa, zwłaszcza w naszym narodzie.
>
> Owszem, to prawda, tylko jest jeden poważny problem - co kto uważa
> za idiotyzm. Nawet najlepsze zasady są łamane jeżeli ich realizacja
> nie jest w stosowny sposób nadzorowana, ponieważ zawsze znajdziesz
> grupę osób, którym się to nie spodoba. W Polsce ta grupa jest dość
> spora - im nie pasuje wszystko co im się narzuca (niestety, prawo
> obowiązuje wszystkich), a kary i szansa nakrycia na tym niewielkie.
Jeżeli zasady będą dobre, to ta grupa łamiąca przepisy będzie mniejsza,
więc i łapanie ich będzie efektywniejsze, czyli nieuchronność kary
będzie może stać się faktem.
To wszystko się ze sobą łączy, szkoda, że Ci co za ten stan odpowiadają
w ogóle tego nie zauważają.
>> Można dodawać kolejne ograniczenia, tak, że średnia jazdy spadnie z
>> obecnej 40km/h do 20km/h. I co to da?
>
> Widziałeś gdzieś bym pisał, że należy dodawać kolejne ograniczenia?
> Piszę o przestrzeganiu ograniczeń powszechnie obowiązujących, które
> w sumie wiele się nie różnią od obowiązujących w innych krajach,
> pisałem też wielokrotnie o urealnianiu ograniczeń tam gdzie można.
Różnią się i to bardzo. Średnia prędkość jazdy zgodnie z ograniczeniami
w Polsce jest dramatycznie niższa. Nawet w krajach skandynawskich, gdzie
ograniczenia są dużo ostrzejsze, średnia wychodzi większa.
> Nagminnie jest przekraczanie prędkości w terenie zabudowanym
> (nie w tym magicznych 40, które tu wielu w lasach wyrastają),
> ograniczenie do 90 na tych wąskich jednojezdniówkach, czy 130
> (i to sporo) na autostradach. Nie wspomnę o łamaniu silniejszych
> ograniczeń w wielu miejscach, gdzie jest ku temu stosowane
> uzasadnienie, ale wielu i tak uważa, że to oni będą decydować.
> Wiele osób zdaje się nie zauważać, że "złych" ograniczeń jest
> coraz mniej.
Prosty przykład, miejscowość gdzie są dwa na krzyż przejścia dla
pieszych oraz kilka budynków. W innym kraju niż polska ograniczenie do
50km/h będzie na odcinku powiedzmy 1km. W Polsce będzie to 20km.
Oczywiście po tych 20km, będzie następna miejscowość z kilka budynkami
na krzyż i kolejne 20km terenu "zabudowanego".
Jaki efekt? Ludzie jadą więcej niż 50 zarówno tam gdzie nie powinni jak
i tam, gdzie takie ograniczenie jest kompletnie niezasadne.
> > Owszem redaktorzy TVN i Gazety
>> będą grzmieć jak to polacy szybko jeżdżą,
>
> To akurat prawda - szybko i niebezpiecznie. Część z nich. I tę
> część należy eliminować. Potrzeba nam też większej ilości dobrych
> dróg, dobrego szkolenia kierowców, uporządkowania przepisów
> (co się systematycznie dzieje), lepszych jakości służb ratunkowych...
Bla bla bla, takie gadki o rzeczach niemożliwych sprzedaje się ludziom
tylko po to aby odwrócić uwagę, od tego co można zrobić, ale się nie
robi bo nie ma komu się za to zabrać.
>> znajdą się przykłady z młodym
>> w czarnym bmw albo golfie. Tyle, że liczba wypadków od tego nie zmaleje.
>
> Po eliminacji/ucywilizowaniu takich zmaleje, tyle że nie tylko o to
> chodzi.
Pytanie czy tych 5tys. zabitych w każdym roku to kierowcy golfów i
czarnych bmw. To co prezentujesz to bezmyślne powielenie nędznej
zasłyszanej w mediach propagandy.
A.
Następne wpisy z tego wątku
- 23.05.11 11:42 Arek
- 23.05.11 11:44 Arek
- 23.05.11 12:52 Artur Maśląg
- 23.05.11 13:15 kamil
- 23.05.11 13:17 kamil
- 23.05.11 14:03 Arek
- 23.05.11 18:36 Artur Maśląg
- 23.05.11 23:31 to
- 24.05.11 12:40 kamil
- 24.05.11 12:47 Arek
- 24.05.11 13:41 Artur Maśląg
- 24.05.11 13:53 Arek
- 25.05.11 09:46 bratPit[pr]
- 25.05.11 11:09 PaPi
- 25.05.11 11:11 PaPi
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=