  • 141. Data: 2010-01-06 16:54:37
    Temat: Re: Z archiwum - opony całoroczne a zimowe na śniegu
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 05 Jan 2010 18:09:18 +0100, w <hhvrr6$fcr$1@news.mm.pl>, Karolek
    <d...@o...pl> napisał(-a):

    > Ja zamontowalem na przedniej osi 15 calowe felgi z oponami 225/65/R15, a
    > na tylnej 16 calowe felgi z oponami 235/chyba 65 albo 60/R16, w efekcie
    > w okolicach 90km/h i wiecej ABS wywalal blad i sie wylaczal.
    > I to jest prawidlowa reakcja.

    To zdecyduj się w końcu czy średnica była inna na tylnej osi czy między osiami.
    Wrodzone kłopoty z j.p?
    "ABS wylaczy sie juz przy innej srednicy kol np. na tylnej osi i nie
    bedzie dzialal na zadne kolo."

  • 142. Data: 2010-01-06 18:06:22
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    r...@k...pl pisze:

    > Nieładnie tuszować brak wiedzy zdaniami z dupy Doktorze Docencie Teoretyku.

    LOL - ciekawe jak to się stało, że pominąłeś to co napisałem,
    a wręcz przemilczałeś - pewnie dlatego, że znów musisz jakoś ukryć
    braki w swej wiedzy i skierować dyskusję w inną stronę:
    <cite>
    > Nie wyłączysz w ten sposób ABS (a przynajmniej nie większość).
    Tak, tak - to pewnie tak samo jak z Twoją teorią o braku letnich 10
    temu. Jak masz wątpliwości, to spójrz chociaż na schematy ideowe
    instalacji elektrycznych w samochodach wyposażonych chociaż w ABS.
    Już pomijam nawet samą zasadę działania ABS.
    </cite>

    To zdanie do którego się byłeś łaskaw odnieść w dość "merytoryczny"
    sposób, to ironia z Twoich kolejnych teorii i niechęci do ich
    weryfikacji wg. stanu rzeczywistego. Polecam jednak zerknięcie
    do proponowanego materiału, a później opowiadanie bajek z mchu
    i paproci (BTW - zapomniałeś jeszcze o docencie).

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 143. Data: 2010-01-06 18:28:55
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 06 Jan 2010 18:06:22 +0100, w <hi2ful$8ch$1@inews.gazeta.pl>, Artur Maśląg
    <f...@p...com> napisał(-a):

> [...]
    > <cite>
    > Tak, tak - to pewnie tak samo jak z Twoją teorią o braku letnich 10

    Pokaż, gdzie twierdziłem, jakoby "10 lat temu nie było letnich opon".

    Pokaż mi w jaki sposób zaciągnięty ręczny wyłącza ABS.
    PS. W necie znajdziesz pełno wpisów o działającym ABS przy bączkach na ręcznym.
    No, ale skoro wiesz lepiej to po prostu przedstaw argumenty,

    Widać nie jest takim fachowcem jak A. Maśląg i samo "spojrzenie" nie wystarcza.
    Pokaż jak i gdzie.

    I słusznie, bo to nie jest twoja mocna strona :))).

> [...]
    > do proponowanego materiału, a później opowiadanie bajek z mchu
    > i paproci (BTW - zapomniałeś jeszcze o docencie).

    Tobie pozostała już tylko ironia i zalewanie usenetu stekiem kolejnych nic nie
    wnoszących zdań :).

  • 144. Data: 2010-01-06 18:38:14
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    r...@k...pl pisze:
    (...)
    > Pokaż, gdzie twierdziłem, jakoby "10 lat temu nie było letnich opon".

    > Pokaż mi w jaki sposób zaciągnięty ręczny wyłącza ABS.

    W normalny - jak napisałem, zerknij na schemat ideowy i zobaczysz
    magiczne kabelki idące do centrali ABS. Przypadkiem ich nie prowadzili.

    > PS. W necie znajdziesz pełno wpisów o działającym ABS przy bączkach na ręcznym.

    Wiele "ciekawych" opisów w necie znalazłem - w tym Twoje. Nie ma to
    jak super opowieści o mistrzach w Astrach, którzy zepsuli ABS, bo na
    suchym lepiej bez ABS jeździ.

    > No, ale skoro wiesz lepiej to po prostu przedstaw argumenty,

    Już były - teraz szukaj.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 145. Data: 2010-01-06 19:06:51
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 06 Jan 2010 18:38:14 +0100, w <hi2hqd$ene$1@inews.gazeta.pl>, Artur Maśląg
    <f...@p...com> napisał(-a):

    > r...@k...pl pisze:
    > (...)

    Jak z tego:
    "Wtedy nie było letnich (tzn. były, ale nie w powszechnym użyciu), a te letnie
    co były -- to były uniwersalne/całoroczne :)."

    urodziło ci się:
    "Tak, tak - to pewnie tak samo jak z Twoją teorią o braku letnich 10
    temu."

    Zdradź swój tok myślenia -- jak doszedłeś do tego, że a) nie było, b) i że
    równo 10 lat temu.

    > W normalny - jak napisałem, zerknij na schemat ideowy i zobaczysz
    > magiczne kabelki idące do centrali ABS. Przypadkiem ich nie prowadzili.

    Ach tak, magiczne kabelki... to sporo wyjaśnia.
    Pokaż mi tą swoją magię tutaj:
    http://www.sundevilauto.com/auto-diagrams-abs-brakes
    .asp
    http://www.zsm1.krakow.pl/nauka/wlodarz/rozdzial3.ht
    ml

    > Wiele "ciekawych" opisów w necie znalazłem - w tym Twoje. Nie ma to
    > jak super opowieści o mistrzach w Astrach, którzy zepsuli ABS, bo na
    > suchym lepiej bez ABS jeździ.

    Nie bój się -- Twoje opisy w necie i tak są najciekawsze, a przynajmniej
    najoryginalniejsze.

    > Już były - teraz szukaj.

    Ty i argumenty? Jeszcze na żarty ci się na koniec zebrało :).
    Szukaj tych swoich magicznych kabelków.

  • 146. Data: 2010-01-06 19:23:40
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    r...@k...pl pisze:
    (...)
    > Zdradź swój tok myślenia -- jak doszedłeś do tego, że a) nie było, b) i że
    > równo 10 lat temu.

    Jak się zastanowisz, to pewnie bez pomocy do tego dojdziesz. Możesz
    jeszcze poczytać.

    > Ach tak, magiczne kabelki... to sporo wyjaśnia.
> [...]

    LOL - wiedzę czerpiesz z takich materiałów? To już mnie nie dziwi, że
    masz problem ze zrozumieniem pewnych kwestii. Mogę tylko powtórzyć, byś
    jednak zerknął na schematy ideowe instalacji elektrycznej różnych
    samochodów, to pewnie te kabelki znajdziesz. Przy okazji może też
    poczytaj, czemu zaciąganie ręcznego powoduje przejście ABS w stan
    awaryjny i wyłączenie się nawet jeżeli by nie było wprost sygnału
    o zaciągnięciu hamulca awaryjnego. Ja cierpliwie poczekam.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 147. Data: 2010-01-06 19:39:07
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Wed, 06 Jan 2010 18:28:55 +0100, r...@k...pl na pl.misc.samochody
    napisał(a):

    > Pokaż mi w jaki sposób zaciągnięty ręczny wyłącza ABS.

    Że się tak wtrącę - Passat B5 3BG z ESP - próba zaciągnięcia ręcznego w
    celu wykonania bączka kończy się komunikatem o niesprawności hamulców,
    wywaleniem błędu ABS i ESP i wyłączeniu tychże. Ponowne uruchomienie
    samochodu przywraca sprawność systemów.

    Nakręcić film :) ?

    "Bardzo mały człowiek może rzucać bardzo duży cień."

  • 148. Data: 2010-01-06 19:44:05
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 06 Jan 2010 19:23:40 +0100, w <hi2kfk$otg$1@inews.gazeta.pl>, Artur Maśląg
    <f...@p...com> napisał(-a):

    > r...@k...pl pisze:
    > (...)
    >
    > Jak się zastanowisz, to pewnie bez pomocy do tego dojdziesz. Możesz
    > jeszcze poczytać.

    Nic nie widzę, abym pisał że "10 lat temu nie było opon letnich".
    Ale jeżeli dojrzałeś to, to gratuluję przenikliwości. Ogólnie wielu rzeczy ci
    gratuluję :).

    > LOL - wiedzę czerpiesz z takich materiałów?

    Zawsze możesz rzucić swoją projesjonalne materiały. Na pewno takie masz -- z
    twoich postów po prostu czuć, że ma się do czynienia z nie lada fachowcem.
    Nawet Bosch nie dorównuje ci wiedzą.

    PS. Chcesz jakiś kompletny schemat instalacji elektrycznej i ABS? Pokaż mi te
    magiczne kabelki od ręcznego do sterownika ABS.

> [...]
    > awaryjny i wyłączenie się nawet jeżeli by nie było wprost sygnału
    > o zaciągnięciu hamulca awaryjnego. Ja cierpliwie poczekam.

    Aha -- czyli jednak nie znalazłeś tych magicznych kabelków wyłączających ABS.
    Rozpacz :).

  • 149. Data: 2010-01-06 19:55:21
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 6 Jan 2010 19:39:07 +0100, w <p...@4...net>,
    Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid> napisał(-a):

> [...]
    > celu wykonania bączka kończy się komunikatem o niesprawności hamulców,
    > wywaleniem błędu ABS i ESP i wyłączeniu tychże. Ponowne uruchomienie

    Nie trzeba, sterownik ESP (zapewne zintegrowany z ABS) wyłącza oba układy.
    Gdyby były "magiczne kabelki" nie musiałbyś restartować pojazdu :).

  • 150. Data: 2010-01-06 20:02:26
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    r...@k...pl pisze:
    (...)
    > Aha -- czyli jednak nie znalazłeś tych magicznych kabelków wyłączających ABS.

    Poszukaj sobie np. PKB na złączu ABS ECU.

    > Rozpacz :).

    To prawda - mogłeś sam poszukać.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.