    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [YT] Ten to miał wielkiego fuksa!!
    Date: Fri, 20 Jan 2012 18:18:29 +0100
    From: SW3 <s...@p...fm>

    Dnia 20-01-2012 o 17:16:52 Artur Maśląg <f...@p...com> napisał(a):

    > D-1 jest znakiem informacyjnym i do niczego tak naprawdę nie upoważnia

    To po co w ogóle go stawiać?

    > - szczególnie do przyjmowania modelu "bo jestem na pierwszeństwie i nie
    > muszę na nic reagować". Jeżeli taki ma być "model" zachowań to zdaje

    Znaczy znak "droga z pierwszeństwem" jedynie informuje, że jesteśmy na
    drodze z pierwszeństwem ale nie wynika z tego, że mamy pierwszeństwo?

    > się, ktoś niewiele z kursów wyniósł, skoro nie reaguje na znaki dużo
    > ważniejsze i *widoczne*, że o ostrożności z racji dojeżdżania do
    > skrzyżowania nie wspomnę. Ten kierowca na nic nie reagował - zareagował
    > dopiero na ciężarówkę na środku skrzyżowania.

    Na spadające fortepiany również należy reagować ale chyba nie wynika z
    tego że tak ma być.

    > O czym Ty piszesz - jakiego modelu nie miało się wcześniej? Znaczy
    > wcześniej jechał bez oznakowania (bez modelu?), zobaczył D-1,
    > stworzył sobie model i zobaczył B-20, więc nie stworzył nowego modelu,

    Dokładnie tak. Jadąc drogą mógł się spodziewać zarówno D-1 jak i A-7
    (model neutralny). Zobaczył D-1 więc uznał, że jest na drodze głównej
    (neutralny->pierwszeństwo). Parę metrów dalej zobaczył (powinien zobaczyć)
    B-20 itp. więc musiał zmienić zdanie (pierwszeństwo->brak pierwszeństwa).

    > ponieważ mu czasu zabrakło/nie zauważył? Litości, mózg tak jednak
    > nie działa.

    Może nie zauważył, może nie zdążył przetworzyć, nie wiem. W każdym razie
    gdyby nie ten nieszczęsny D-1 to przed skrzyżowaniem miałby do wykonania
    jedną interpretację: ->ustąp pierwszeństwa a tak, miał dwie:
    ->pierwszeństwo->ustąp pierwszeństwa

    > Jasne, szczególnie, że wcześniej też było D-1, ale nawet z tablicy
    > wynikało, że dojeżdżamy do drogi z pierwszeństwem/skrzyżowania.

    Wcześniejszy D-1 był wcześniej. Tablica - racja, to był pierwszy zwiastun.

    > Kierowca wjechał nie reagując na
    > cokolwiek - jak sam powiedział, wracali z pogrzebu kogoś bliskiego.
    > To się zdarza.

    Dlatego stawiając znaki należy starać się robić to tak, by było jak
    najmniejsze ryzyko błędnej interpretacji.

    > LOL - co komu po znakach, skoro się na nie nie patrzy...

    Myślę, że gdyby tam stał nawet tylko jeden jedyny STOP to sytuacja była by
    czytelniejsza niż gdy rośnie las: D-1, A-7, D-2, B-20 i dyskoteka na górze.

    --
    SW3
    ----