  • 61. Data: 2011-01-14 23:44:50
    Temat: Re: Xsara Picasso - benzyna czy diesel?
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    news:4d30c034$0$2500$65785112@news.neostrada.pl...

    > Czyli w mieście poniżej 8?

    Latem normalna jazda a nie wleczenie się. Zresztą nie lubię się wlec.
    Teraz paliłbym jednak 8,5.
    Jak bywało -26 stopni pamiętam jednej zimy to niecałe 10 wyszło.

    > Nie chodzi o max, zwłaszcza na trasie, bardziej o min, przy każdym
    > ruszaniu.

    Przy 160 komp mi 13 do 16 litrów pokazywał, więc tak się nie da oszczędnie
    jeździć

    > Żeby takie spalanie i to ze starym silnikiem uzyskać, to trzeba dość
    > oszczędzać gaz przy każdym manewrze.

    eetam, nie oszczędzałem. Ale też nie pałowałem auta. Normalna jazda. A po
    Wrocławskiej kostce to te śmieciarskie Dębice Passio jakie miałem to tylko
    piszczały przy prawie każdym ruszaniu.
    Silnik nie taki stary technologicznie, wprawdzie 8 zaworów ale multiwtrysk
    (4 wtryskiwacze) i zapłon bez rozdzielacza tylko cewki dwie podwójne
    sterowane z kompa.
    1.4 monowtrysk palił podobnie.

    > Zresztą sam o tym pisałeś, więc nie bardzo jest o co kopię kruszyć.
    > Inna sprawa, że to auto było malutkie i leciutkie w porównaniu do tych o
    > których mówimy, więc jest to bardziej realne nawet przy w miarę normalnej
    > jeździe.

    no jakieś 1200kg.
    Mimo wszystko twierdzę, że benzynki francuskie sa oszczedne.
    Fiat Siena 1.4 monowtrysk pali teraz bratu w trasie 11 litrów a jechać nie
    chce. Silnik ten to dopiero jest śmieć kompletny.

    Teraz aktualnie Avensis 2.0 VVT-i pali mi 11.5 litra wyłacznie miasto. Ale
    waży 1400 z hakiem.
    No i mam górki-dolinki. Po płaskim pewnie byłoby mniej.

    --
    Irokez

  • 62. Data: 2011-01-15 09:49:16
    Od: AL <a...@s...tam>

    Cavallino pisze:

    > LOL
    > Niezłe, niezłe.
    > Jesteś chyba jedynym, który wierzy, że zużycie paliwa katalogowe jest do
    > osiągnięcia w normalnej jeździe.
    > A ja się komuś takiemu starałem przekazać jakąś wiedzę.
    > Wstyd mi.

    ty gosciu bo z taoba gadac jak z koniem
    - podalem ci na talezu przyklad katalogowy i srednie zucycie z trzech aut
    a ty dalej swoje - wez sie lecz, poki nie jest za pozno
    :/

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 63. Data: 2011-01-15 09:59:40
    Od: AL <a...@s...tam>

    Cavallino pisze:
> [...]
    >
    > Żeby nie było złudzeń, jak dane fabryczne nie oddają realnych kilka
    > przykładów:
    >
    > Ceed 1.6 crdi:
    > katalogowo - 5,9/4,3/4,7 l/100 km
    > faktycznie: 7,5/6/6,5 - czyli przekłamanie rzędu 30%
    >
    > Megane II 1.6:
    > katalogowo - 9.3/5,7/7
    > faktycznie 10,5/7/9 - czyli znowu 20 % przekłamania
    >
    > Punto II 1.2
    > katalogowo - 7.3/4,8/5,7
    > faktycznie - 8/6/7 tu też dochodzi do 20%
    >
    > I tak trzeba to szacować.
    > Dużo mniejsze różnice, nie wspominając o podobnych wynikach - to albo

    wiesz mam takiego pracownika w pracy - jezdzi podobnie jak ty, tzn jak ciapa
    w mondeo II 'w dieslu' jak innym wystarcrczy ok 6.5l - jemu blisko
    trzeba 8 w tych samych warunkach,
    w benzynie rowniez z jego tras pali jak tobie ok 10l
    i tez twierdzi, ze sie nie da....
    (podejrzewam, ze gdyby jechal rowerem, to tez by u spalil ;)
    ale to ciapostwo nie okresla sie jako dawanie w rure, ale braku plynnej
    jazdy, szarpiacej jezdzie (gazowanie, hamowanie gdzie nie trzeba, brak
    przewidywalnosci, etc). Kolezanki jak z nim jada - to wysiadaja z mina
    i slowami na ustach - nigdy wiecej.
    Jest to tez jedyna osoba w biurze, ktora dwwa razy rozbila auto firmowe,
    mimo, ze najmniej jezdzi.
    Oczami wyobrazni wyobrazam wiec sobie ciebie jego :D

    A wracajac jeszcze do tych Twoich przkladow katalogowych - na ktore
    zazwyczaj nie zwracam uwagi - pare wypowiedzi wczesniej sam dawales
    przyklad, co to jest 'srednia z jazdy' (czy jakos tak - nawet linka
    podawales). Z tego wynika, ze ty jezdzisz tylko w miescie stad masz
    takie osiagi, a skoro jezdzisz tylko w miescie, to nie powienienes
    podawac swoich wynikow jako sredniej, wiec od poczatku zanbierasz glos w
    dyskusji nie majac nic do powiedzenia (czyzby to mial byc sposob na Twoj
    egzystencjalizm?)

    Mysle, ze nie ma sensu dalej ciagnac tego tasiemca - bo mam ciekawsza
    rzeczy do robienia - a autor watku sobie sam wyciagnie wnioski.

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 64. Data: 2011-01-15 11:26:04
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 15 Jan 2011 09:59:40 +0100, AL napisał(a):

    > Jest to tez jedyna osoba w biurze, ktora dwwa razy rozbila auto firmowe,
    > mimo, ze najmniej jezdzi.
    > Oczami wyobrazni wyobrazam wiec sobie ciebie jego :D

    Ten kolega też jest taki bezgranicznie zajebisty? BP, NMSP....

> [...]
    > podawac swoich wynikow jako sredniej, wiec od poczatku zanbierasz glos w
    > dyskusji nie majac nic do powiedzenia (czyzby to mial byc sposob na Twoj

    A tu nie, żebym chciał bronić koniotrzepa, ale tak się składa, że większość
    z nas jeździ głównie po miastach, albo terenach z ruchem podobnym do niego,
    niestety.
    Jak mieszkasz w Wawie, 3city czy na Śląsku i nie jesteś marketoidem, to
    auto teren niezabudowany zobaczy podczas kilku weekendów w roku, przy czym
    w przypadku sporej części warszawiaków będzie to weekendowa zakopianka,
    więc spalanie raczej wzrośnie niż spadnie.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 65. Data: 2011-01-15 12:50:46
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > no jakieś 1200kg.

    Powaga?
    Tyle to ważyła Megane II i to kombi.
    Obstawiam że Megane I jakieś 150 kg mniej.

  • 66. Data: 2011-01-15 12:51:53
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > ty gosciu bo z taoba gadac jak z koniem
    > - podalem ci na talezu przyklad katalogowy i srednie zucycie z trzech aut

    Ano - Twoje pomiary są dokładnie tyle warte, co te katalogowe.
    Czyli funt kłaków.

  • 67. Data: 2011-01-15 12:54:49
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > 8 w tych samych warunkach,
    > w benzynie rowniez z jego tras pali jak tobie ok 10l

    Jakbyś nie wiedział, to na trasie były te drugie liczby.
    I cały problem w tym, że Ty nie odróżniasz spalania na trasie od spalania
    średniego.
    A jak widzisz różnica to minimum 2 l.

> [...]
    > przyklad, co to jest 'srednia z jazdy' (czy jakos tak - nawet linka
    > podawales). Z tego wynika, ze ty jezdzisz tylko w miescie stad masz takie

    No właśnie nie - jeżdżę część w mieście część na trasie.
    I to jest spalanie średnie, czyli mieszane.

    A to co Ty podajesz, to jest zużycie na trasie.
    Ile razy trzeba Ci to powtórzyć, żebyś pojął?

  • 68. Data: 2011-01-15 14:42:39
    Od: AL <a...@s...tam>

    Cavallino pisze:

    > No właśnie nie - jeżdżę część w mieście część na trasie.
    > I to jest spalanie średnie, czyli mieszane.
    >
    > A to co Ty podajesz, to jest zużycie na trasie.
    > Ile razy trzeba Ci to powtórzyć, żebyś pojął?

    to podam ci spalanie z trasy: 6.5l/100km

    zadowolony?

    a teraz podaje Ci jeszcze spalanie srednie: 7.6l/100km

    spalanie w miescie: 8.5l/100km

    i nigdzie nie mam tych twoich 10l/100km

    ale ty wiesz wiecej - ta...

    bij sie dalej z myslami

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 69. Data: 2011-01-15 14:48:21
    Od: AL <a...@s...tam>

    Cavallino pisze:

    > Ano - Twoje pomiary są dokładnie tyle warte, co te katalogowe.
    > Czyli funt kłaków.

    uwazam, ze nie umisz jezdzic, albo jezdzisz jak ciapa
    - zreszta to przejawia sie tez w innych watkach, gdy plonkujesz
    przedmowcow "kapelusz warning" czy cos w tym stylu, jesli ktos mowi, ze
    jedze np 50km/h w zabudowanym, ...

    Jestes z tych frajerow na drodze, co podjezdzaja na 5cm na zderzak, wala
    dlugimi jak ktos jedze 130 lewym pasem gdy prawy zajety, i co tam jeszcze

    No jestes 'miszcz' poprostu ;)

    Dodatkowo patrzac w ilu watkach klepiesz w ta klawiature - smiem
    twierdzic, ze zycie prywatne/zawodowe u cibie nie istnieje - ty zyjesz
    ta grupa, to niemal twoja grupa, ty jested jak moderator-bog - jabys
    mogl to bys zabanowal wszystkie osoby i pisal sam z soba.
    ;)

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 70. Data: 2011-01-15 15:09:30
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]

    > to podam ci spalanie z trasy: 6.5l/100km
    >
    > zadowolony?
    >
    > a teraz podaje Ci jeszcze spalanie srednie: 7.6l/100km

    Czyli wracamy do punktu wyjścia - blokujesz ulice.